Att strypa en Fzr 600?

eriiko

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Tyver ingen ännu men det blir förhoppningsvis i sommar
Tjena det är så att jag skall åka och kolla förhoppningsvis köpa en Fzr 600 imorgon. Det jag undrar då är över hur det här med strypning fungerar är det något som man kan/får sätta in själv eller måste nån auktoriserad verstad göra jobbet?. Är det en komplicerad procidur att göra själv? Vad kostar det, delar, arbete, mm?.

Finns det nåt speciellt som jag bör kika på som just FZR 600:orna brukar ha problem med?

Tack på förhand

Erik

Kan väl gå på en 1500-3000 om verkstad gör det, gör du egna brickor så kostar det fortfarande runt 1500 för du ska ha ett intyg på att den är strypt, det är pappret som kostar, inte brickorna.

Några speciella problem på FZR bör ju vara att de dricker en hel del olja, därför jag inte köpte en sån.

Tjenare! tänkte strypa min fzr600r jag med! me nag sket i det :D kör utan :) det är bara ett år kvar så får man köra tung :) men hur som hälst så är jag super nöjd med min fzr600r :) lätt körd, märker inte att den drar nån olja & den är snygg tycker jag :D för annars hade jag inte köpt den :)haha

Jag köpte för 1690:- inkl frakt från mc kompaniet.
Snabba som fan, fick hem det på 2-dar.

Det är 4st stag, trottelstopp samt 4st insugsbrickor, medföljer gör tüv intyg som du fyller i, oavsett om du sätter i det själv eller en mc verkstad gör det.
Jag sätter i själv och intygar bara datum då det är gjort samt att det är korrekt utfört.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back