Att ställa av efter krock och liknande

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
har bara den fundering hur det brukar vara med att ställa av hojen efter man har krockat eller den har blivit stulen och liknande.

funderingen kommer upp då min hoj blev stöldskadat och jag nu under hela processen tills jag få ersättningen osv inte kan köra men ändå betala för en helförsäkring.
haft liknande situationer förr där jag krockade och inte kunde köra tills den var lagad, som tog till och med upp till 6månader den ena gången.

känns dumt att pröjsa för helförsäkringen då men brukar försäkringen bli konstiga om jag nu "tar bort" försäkringen innan försäkringsprocessen är avslutad.
jag menar den fanns ju vid tidpunkten då den blev stulen/krockad och det är det som gäller, eller?

Varför inte ringa ditt bolag och fråga en som kan sånt där?
Det enda du kommer få nu är allt från spekulationer till personliga anekdoter som inte kommer hjälpa dig vidare.

fråga ditt försäkringsbolag det är det absolut bästa. du kommer säker att få många olika svar här på SH . men det e bara svaret från försäkrings bolaget som gäller !

Ställa av och ha garageförsäkring borde väl vara ok.

Ungefär samtidigt som min bil blev inlöst skulle årsförsäkringen betalas på den, kändes trist att lägga ut de pengarna när den ändå skulle "köpas" av försäkringsbolaget.
Jag frågade jag om det var ok att avsluta försäkringen samtidigt som jag ställde av den och postade papperen till bolaget och det var inga problem, utbetalningen för inlösen betalades ändå.

Enklast är att kolla med försäkringsbolaget.

Med min bil fråga jag försäkringsbolaget hur jag skulle göra efter krocken o det va inget problem att ställa av den. Borde va samma sak med mc

Ta upp det med försäkringsbolaget. Åt mig har de även ställt av fordon efter olycka och därmed sluppit det själv.

okej, hade den tanken att fråga de men har liksom aldrig hänt. ska göra det :)

Jag hade Hondas årsförsäkring hos IF på en tidigare hoj, när den var inne på verkstad efter olycka (som jag inte var vållande i) så fick jag stilleståndsersättning / dag som den var på verkstad. Gjorde helt enkelt ingenting åt försäkringen, men fick ut deg för den tiden den var okörbar.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph