Att smita från polisen!

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Man får passa sig för de envisa poliserna.

[YOUTUBE-ID]PoZtYqi78Nw[/YOUTUBE-ID]
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Annars borde väl alla långa tunnlar i tokholm med multipla utgångar vara perfa att använda för att komma undan helikoptrar? typ länken och dom under stan.

Bara å dundra in i valfri tunnel och sedan smidigt och
fint öppna dörren till räddningstunneln och köra in där.
Ett visst problem dock, de flesta tunnlar är kameraövervakade.
:rolleyes:

Näe, harakiri på plats är nog det bästa. :3freak

/e
 

balkan

Ny medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Stockholm
Det enda jag funderar på är om det blir jobbigt i längden att hålla koll på flera profiler.

Det har du helt rätt i, det var ett snedsteg redan från början av mig att "go official" här på forumet. Jag trodde jag skulle få "hojvänner" men nog fan är jag lika ensam på vägarna för det. Dessutom, hur ska jag då kunna berätta om pågående rättsfall och annat skit jag är indragen i. Nej du, på internet ska man vara anonym! Ska ta bort mitt andra konto nu.
 

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE
Du kör inte ifrån en helikopter, möjligtvis gömmer dig men inte kör ifrån

vem behöver köra ifrån?
finns garanterat inte soppa åt den gigantiska hårtorken på statoil precis så kör runt lite tills den antingen:

alternativ 1: trillar ner för att den har soppatorzzzk :D

alternativ 2: far iväg och tankar på en flygplats.

jag vågar gissa på alternativ två kommer att inträffa ungefär 99.99999 % av alla fall du blir jagad av helikopter. :mattias om man nu har tillräckligt med soppa i tanken... :banana

sen är det ju bara kvar att lösa problemet med poliserna på marken...
men det står ju hur man ska göra i den här tråden så det är ju lugnt. :tummenupp
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Ta de lugnt vet ja inte om nån gör, men man behöver väll inte köra över sin kapacitet... :död (då brukar folk krascha & hamna på youtube) Dom har svårt att hänga på med enbart halvgas eller en pheet wheeeeelie :arsele :FU :D ......:notme
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Med tanke på att jag har en polare som vart av med körkortet när han var ute och körde sin R1a en dag för några år sedan och sedan skaffade sig en trimmad moped som han med med bruden bakpå åkte i 65 i ca 5 km med snutjag och kom undan då han var rädd för följderna av att han körde eumoped utan körkort så spelar nog inte farten så stor roll.
(sorry för en onödigt lång mening men orkar inte redigera så ni får stå ut)

Ända han gjorde när dom körde jämsides var att kolla bort och inte stanna och sen så svängde han in på en skogsväg och brummade iväg på sin moped in i skogen och polisbilen fick ge sig där.

Hans bror där i mot kör på taktiken, alltid köra oskyltat och race, snabbast fordon vinner.
Dock brukar polisen ringa hem till hans mamma då han var hemmaboende rätt länge och fråga om hennes son kört motorcykel denna dag.
Snäll som hon är har hon sparat sin son några slantar.


Mitt tips är att alltid åka utan backspeglar och hög musik i hjälmen så slipper man både höra och se sheriffen om dom vill leka följa John.
Drygt om dom skall få förstöra en fin hojtur så lika bra att göra allt för att inte man skall märka av dom :D

Skulle man av någon anledning kolla bak och inse att shit dom kan ju ha legat bakom mig hur länge som helst och samlat på sig lönebonus så har man tre alternativ.

1, Kolla fram igen och höja musiken lite till och fortsätta njuta va sikten framåt och hoppas dom ger upp.
2, vrida på rullen och hitta nån lämplig flyktväg.
3. Stanna och dra en fin bortförklaring i tron om att sheriffen har en bra dag och går med på den och sänker eller avstår från att ge bot.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Det har du helt rätt i, det var ett snedsteg redan från början av mig att "go official" här på forumet. Jag trodde jag skulle få "hojvänner" men nog fan är jag lika ensam på vägarna för det. Dessutom, hur ska jag då kunna berätta om pågående rättsfall och annat skit jag är indragen i. Nej du, på internet ska man vara anonym! Ska ta bort mitt andra konto nu.

Nu när du redan skapat ditt alterego, varför inte skriva om din svängom med tinget?
 

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Viby
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
1, Kolla fram igen och höja musiken lite till och fortsätta njuta va sikten framåt och hoppas dom ger upp.
2, vrida på rullen och hitta nån lämplig flyktväg.
3. Stanna och dra en fin bortförklaring i tron om att sheriffen har en bra dag och går med på den och sänker eller avstår från att ge bot.

Haha, vore underbart att bara vända sig om iskallt och fortsätta som ingenting XD
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Haha - ja iaf

Dte där med flygpalster är ju logiskt och fullt användbart.

Det har faktiskt hänt att en gjorde så - men det sket sig när snutten fatta vad som höll på att ske o drog på lite o la sig och hovra på motorvägen:confused::död:huvet:crash

Finns en tråd eller snack här på forumet om det...

För övrigt så måste han även skaffa injektor till avgasystemet
så han kan spraya in rökvätska eller diesel - då blir det jettesvårt för snutten nosa arsle - tänk en tunnel som det ligger 1 miljon kubikmeter rök i - bra om det går i 30 sen:D

Jag har inte det nu för jag anser att det är som att köra ifrån 5 årinar me käpphäst ändå - bättre att ha e annan mer spännande hobby som virkning,boule eller stavgång
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
vem behöver köra ifrån?
finns garanterat inte soppa åt den gigantiska hårtorken på statoil precis så kör runt lite tills den antingen:

alternativ 1: trillar ner för att den har soppatorzzzk :D

alternativ 2: far iväg och tankar på en flygplats.

jag vågar gissa på alternativ två kommer att inträffa ungefär 99.99999 % av alla fall du blir jagad av helikopter. :mattias om man nu har tillräckligt med soppa i tanken... :banana

sen är det ju bara kvar att lösa problemet med poliserna på marken...
men det står ju hur man ska göra i den här tråden så det är ju lugnt. :tummenupp

Den hoj som har längre räckvidd på en tank än en helikopter är ju en dröm att göra långresa med. :D
 

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE
alltså om jag tolkar datat från wikipedia rätt så har ec135 en räckvidd på 637 km DVS 63,7 mil.

den har en cruise speed på 254 km/h vilket säger en att den färdas 25.4 mil på en timme.

63.7/25.4 = 2,50787402

Dvs hur många timmar det tar för den att färdas 63,7 mil.
( räckvidden... ) Och räckvidden antar jag är begränsad av hur mycket soppa helikoptern får med sig... :va

dvs klarar du att hålla rull på din hoj i ca 2.5 timme så borde den rent teoretiskt behöva vända om och tanka...

säg att du inte färdas mot nån större flygplats heller så får den en nätt liten transportsträcka att flyga för att kunna tanka och dom kommer ju garanterat inte flyga tills det är 0 liter soppa kvar i tanken utan försöka ha lite kvar så dom med säkerhet vet att dom tar sig hem.

din hoj behöver inte ha en längre räckvidd än en helikopter. Jag säger bara att den förbrukar lite mindre soppa än en helikopter, som faller ner när den får slut. :D

så för att köra ifrån helikoptern, cruisa le och vinka för du vet att inom 2.5 timme så får dom återvända för att tanka... :banana

sen kan man säkert ta hänsyn till hur mycket utrustning polisen har i sina helikoptrar. hur länge den varit ute och flugit etc. Men det är upp till nån annan.

nån som kan testa i praktiken hur det funkar? :tummenupp
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
alltså om jag tolkar datat från wikipedia rätt så har ec135 en räckvidd på 637 km DVS 63,7 mil.

den har en cruise speed på 254 km/h vilket säger en att den färdas 25.4 mil på en timme.

63.7/25.4 = 2,50787402

Dvs hur många timmar det tar för den att färdas 63,7 mil.
( räckvidden... ) Och räckvidden antar jag är begränsad av hur mycket soppa helikoptern får med sig... :va

dvs klarar du att hålla rull på din hoj i ca 2.5 timme så borde den rent teoretiskt behöva vända om och tanka...

säg att du inte färdas mot nån större flygplats heller så får den en nätt liten transportsträcka att flyga för att kunna tanka och dom kommer ju garanterat inte flyga tills det är 0 liter soppa kvar i tanken utan försöka ha lite kvar så dom med säkerhet vet att dom tar sig hem.

din hoj behöver inte ha en längre räckvidd än en helikopter. Jag säger bara att den förbrukar lite mindre soppa än en helikopter, som faller ner när den får slut. :D

så för att köra ifrån helikoptern, cruisa le och vinka för du vet att inom 2.5 timme så får dom återvända för att tanka... :banana

sen kan man säkert ta hänsyn till hur mycket utrustning polisen har i sina helikoptrar. hur länge den varit ute och flugit etc. Men det är upp till nån annan.

nån som kan testa i praktiken hur det funkar? :tummenupp

framför allt farten på helikoptern lär ju påverka soppaförbrukningen, krö den typ 100 km/h drar den nog betydligt mycket mindre än vid 245, så bered dig på att eventuellt rulla runt längre än 2,5h.

Sen kan ju inte helikoptern i sig göra nåt, den ska ju bara hålal reda på dig från luften och dirigera snutbilar efter dig...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top