Att skapa fotsliders

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jahå, visade sig att fotsliderserna gick åt pipan i Söndags i Örebro.

Så skulle beställa nya, men det fanns inte att hitta. Så om ingen har här, får ni gärna tips för vad ni använder er av för att skapa fotsliders som håller sig fast även vid lindrigare marksyningar.

Swedie skrev:
2112777 Jahå, visade sig att fotsliderserna gick åt pipan i Söndags i Örebro.

Så skulle beställa nya, men det fanns inte att hitta. Så om ingen har här, får ni gärna tips för vad ni använder er av för att skapa fotsliders som håller sig fast även vid lindrigare marksyningar.
Aha, det var din puck vi hittade. Fick för oss att det var till en Yamma eftersom det stod YZ på den :kocko

Den funkar nog bra om man använder nåt annat än två små små överfall av plast för att fästa dem gissar jag. Det var där den gått sönder.

Vi svetsar bricka under fotpinnen och borrar 10mm sen jängar vi m10 i plasten och dit med en bult :) Sitter kvar för några marksyningar iaf, men man kan få dra åt dom då och då.

Svets har jag inte tillgång till, och IDAG är den enda dagen jag har för att fixa det här...

så det är mycket brådis. Annars får jag väl inte köra på Anderstorp.

Swedie skrev:
2112860 Svets har jag inte tillgång till, och IDAG är den enda dagen jag har för att fixa det här...

Joodå, inte står det något om sliders i reglerna!? Jag har då inte packat ner dem iaf... (vissa måste ju fara redan imorgon morgon kl 7)

Last edited:
Swedie skrev:
2112860 Svets har jag inte tillgång till, och IDAG är den enda dagen jag har för att fixa det här...

Som Olle säger dom kommer inte att behövs....

Jasså! Bara i Örebro då som de är lite så där kocko :tungan Va bra. Nått mindre att oroa sig för. :)

Swedie skrev:
2114314 Jasså! Bara i Örebro då som de är lite så där kocko :tungan Va bra. Nått mindre att oroa sig för. :)
Ja nu ör det bara gruset du behöver oroa dig för! Då lär du få knipa om tanken med knäna Mr Hjulben ;)
Tips från Baloo

Last edited:
Back