2049747 Skrev jag någonstans att jag konfirmerade mig?
...men okej då... Jag är konfirmerad. Som för många andra var det där med presenter och kompisar en bidragande faktor men faktiskt funderade jag en hel del kring Gud och religion och om det möjligen fanns någon högre makt när jag var i den åldern.
Mina föräldrar ser sig själva som troende även om de "aldrig" går i kyrkan själva. men likväl påstår de sig tro på gud så fenomenet har väl nämnts en del för mig som barn.
När det var dags för konfirmation så funderade jag kring det hela och tyckte att konfiormationen var ett bra sätt att få bättre inblick. Med facit i hand så var det början till slutet för den eventuella lilla tro som jag någonsin haft. Med början där försvann min tro allt mer och numera ser jag mig som ateist/agnostiker. I mina ögon finns det bara ett rätt i det kyrkliga och det är orden:
- "Av jord är du kommen, av jord skall du åter varda"
För det är huvudet på spiken. Livet är inget annat än ett kretslopp där meningen med livet är att föra det vidare. Det går inte ut på att leva för någon gud eller för att få en plats i något nirvana eller annat mumbojumbo efteråt..
Nu ska jag pallra mig iväg och äta middag med min übersuperkristna vän och hans lika troende fru. Inte helt omöjligt att det blir kvällen samtalsämne som så många gånger förr även om deanser att jag är bortom all räddning(ur deras kristna synvinkel)