Att skaffa vfr 400??

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
Denna säsong blir det nog inte av men till nästa skulle jag gärna köpa mig en honda vfr 400 då jag tycker dessa hojar är bland det snyggaste som gjorts och charmiga värda en korg kattungar som bärs av en hundvalp som sitter på ryggen på en babyelefant som sprutar vatten lite busigt på en låtsas-arg.... nånting charmigt i alla fall....

nåväl,.. dessa hojar tillhör ju inte vanligheten i sverige men jag har sett att de är betydligt vanligare i tyskland och england, jobbigt med england p.g.a vänstertrafikanpassade lyktor mm.

Nu undrar jag om ngn här på forumet har några vettiga erfarenheter av denna hoj? och framför allt vill jag ha mängder med adresser till tyska begangnat-sidor liknande vårt eget blocket eller så,....

ok! ha det gött i vårsolen!

Ingen som ens ägt en sådan raritet??

kom igen nu och klättra ur garderoberna allesammans!

Det har funnits ett par trådar om Lill-Viffern de senaste året, sök
00012035.gif

Alternativt kan du ju söka fram medlemmar som har en sådan och dra iväg ett PM.

Jag har åkt bakpå en kort sväng

Motorn låter gött på 3000 varv+. Under det viner den mest. Lite irriterande ljud

Karaktär har den iallafall! Man sitter dåligt på den men lite får man väl offra

hade en adress till ett engelskt 400cc forum innan men tappat bort den då jag också går i tankarna att köpa en rvf 400 till nästa år någon som vet om ett engelskt forum i dessa banor =)?

Jag sålde tjejens för 3 veckor sedan, en mycket rolig maskin med MASSOR av körglädje i stadstrafik. Inte lika rolig på E4:an dock..
Den är inte att rekomendera om du är längre än 170 cm då man sitter väldigt ihopkrupen.

Last edited:
XRV-Henning skrev:
2214582 Hej!
När du väl köpt den sen kan du ju klampa in på vfr-forum.se, ett forum på svenska om VFR:arna! :)

/H
(Lånar tråden lite.)

Henning, har du kvar din NS400? Skulle vara kul att kika på den nån gång. Jobbar du fortfarande på McPoolen?

för att spinna vidare på det här vad är det som måste göras med en mc som imperteras från england? vad måste byta vad ska reggas om? osv

sevehem skrev:
2096010 Denna säsong blir det nog inte av men till nästa skulle jag gärna köpa mig en honda vfr 400 då jag tycker dessa hojar är bland det snyggaste som gjorts och charmiga värda en korg kattungar som bärs av en hundvalp som sitter på ryggen på en babyelefant som sprutar vatten lite busigt på en låtsas-arg.... nånting charmigt i alla fall....

nåväl,.. dessa hojar tillhör ju inte vanligheten i sverige men jag har sett att de är betydligt vanligare i tyskland och england, jobbigt med england p.g.a vänstertrafikanpassade lyktor mm.

Nu undrar jag om ngn här på forumet har några vettiga erfarenheter av denna hoj? och framför allt vill jag ha mängder med adresser till tyska begangnat-sidor liknande vårt eget blocket eller så,....

ok! ha det gött i vårsolen!

Kanske nått för -07..

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.asiatradingonline.com/Hondavfrred54.jpg&imgrefurl=http://www.asiatradingonline.com/bikes.htm&h=338&w=450&sz=46&hl=sv&start=4&tbnid=bs5P7Z4CFsaq5M:&tbnh=95&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dracing%2Bbike%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26lr%3D%26rls%3DGGLR,GGLR:2005-41,GGLR:en%26sa%3DN

Bifogat

• Hondaredtwin3.jpg
    Hondaredtwin3.jpg
    55.4 KB · Visningar: 68
  • Repsolracer1a.jpg
    Repsolracer1a.jpg
    60.8 KB · Visningar: 86
Last edited:
Jag har ägt en . En super kul cykel, jag hade inget problem med sittställningen å jag är 1.86. Min köptes av en gubbe i Karlskoga. han importerade 400 och cbr250rr :) firman hette något på johanssonracing, men tror dom bytt till någonting med *coast racing. Delar är inget problem hos en honda handlare. få vänta någon dag extra bara. Vill minnas att jag köpte min för 30 loppor och den hade gått 1800 mil. så dyra är dom inte heller.

Myckt skojiga maskiner! Körde vfr:en flertal gånger och måste säga att det känns som en 125:a med 65 kh!!!! KAN DET BLI BÄTTRE? NEJ!!!! så KÖP :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman