Att samarbeta med Max Biaggi

Jag har aldrig begripit. mera text

OT Börjar
Då jag faktiskt tog bort Valmer från min ignorelista häromdagen
så har forumet blivit lite stökigare igen ; )
Men jag kan faktiskt till viss del hålla med honom att man bara kan ogilla någon
fast man inte träffat personen.
Jag har denna säsong fått riktigt hat känslor över Jorge Lorenzo utan något
specifikt anledning, :stop Han kan köra grymt ibland men gillar honom bara inte!
OT Slutar

Ang Biaggi så ändrades min syn på honom det året Rossi gick över till Yamaha.
Deras första duster fick till och med Rossi att se på Biaggi med nya ögon!
Det var fighting spirit från Biaggi så det slog gnister om deras duster.
Så jag tror att han skulle tas till MotoGp med öppna armar av de flesta utöver
honda och Yamaha. Och i yamaha's fall pga att de ej vill ha en stark
konkurrent till Rossi.
Så se till att få över honom från wsbk.nu.

Så du är mer konkret än jag genom att angripa valmers? Hur resonerar du nu? Jag är för dum för att förstå, så var snäll och upplys mej!
Det är väl inte så svårt att förstå. Valmers schism med den italienska roadracingföraren Massimiliano Biaggi är roten till all pajkastning i Racingforumet.

:fakta

Och jag menar verkligen: :fakta

Det är väl inte så svårt att förstå. Valmers schism med den italienska roadracingföraren Massimiliano Biaggi är roten till all pajkastning i Racingforumet.

:fakta

Och jag menar verkligen: :fakta

Ok! Då kan vi stänga forumet nu när du rett ut det.

För det kan väl aldrig vara så att du tycker det är otroligt roligt att testa hans gränser? Eller otroligt roligt att se hur mycket du kan göra innan jag redigerar bort dina personangrepp? Låt valmers hata Biaggi hur mycket han vill, inse att du inte kan gå in i valmers hjärna och ändra en enda sak! Bara acceptera att ni har olika åsikter och gå vidare!! Om det är så att du och andra stör er på hans åsikt, så finns det ju ignore-funktionen. Använd den. Valmers tuggande är inte heller roligt att läsa. Många skräms bort av den otroligt låga nivån som denna med flera trådar visar upp. Dags för en skärpning, inte bara av dej utan av alla som känner sej utpekade!

Jag är övertygad om att Max skulle figurera i toppen i MotoGP idag (eller imorgon, i det här fallet).
Med en bra hoj är det väl självklart att han skulle ligga i toppskiktet. Däremot är det mindre självklart att han har så mycket utvecklingspotential kvar.

Låt valmers hata Biaggi hur mycket han vill, inse att du inte kan gå in i valmers hjärna och ändra en enda sak!
Det är ingen som stör sig på vad som rör sig i valmers hjärna. Det som är störigt är det han skriver här. Ok?

Lite mer fokus på sak och lite mindre på person, tack.

Last edited:
Med en bra hoj är det väl självklart att han skulle ligga i toppskiktet. Däremot är det mindre självklart att han har så mycket utvecklingspotential kvar.

Det är ingen som stör sig på vad som rör sig i valmers hjärna. Det som är störigt är det han skriver här. Ok?

Lite mer fokus på sak och lite mindre på person, tack.

Tack för det!:tummenupp

Jag har aldrig begripit vad det är för bränsle som fått dig att så länge uttala nedlåtande omdömen om Max Biaggi.

"Jag gillar inte hans attityd helt enkelt", har man kunnat se dig svara.

Men det förklarar ju inte på långa vägar graden av missaktning, förvrängning, förlöjligande etc. Det ligger närmast till hands att tro att du känner dig personligt förorättad av denne italienske motorcykelförare som du aldrig har träffat. Dina ensidigt negativa omdömen står inte i någon rimlig proportion till ett tänkbart svar som "Jag gillar honom inte". Inser du det?

Nicky Hayden är verkligen inte min favorit. Jag gillar inte hans stil och jag tycker att han från början har fått oförtjänt mycket positiv publicitet i de medier som rapporterar om MotoGP. Men jag kan ge honom cred för de positiva saker han gör som förare. Det har inte varit ofta men det har faktiskt hänt. Därtill har man kunnat se mig vara negativ om Biaggi när han underpresterar i både 500, MotoGP och WSBK.

Jag skulle gärna se att du gör upp med de Biaggi-liknande demonerna som spökar i din skalle och ger hans närvaro på jorden rimliga proportioner. Detta vore dock med all känd erfarenhet att förvänta sig för mycket av dig. Det troliga är istället att vi får fortsätta se hur frågor bemöts med motfrågor och groteskt förvridna påståenden. Det är jävligt synd eftersom många diskussioner aldrig hinner få styrfart och bli intressanta, lärorika, utmanande osv. förrän - ja ni vet.
Det var ett evinnerligt tjat om att "kejsaren från Rom" (hur nu en kille utan VM-titel kan kallas för det) minsann skulle ta titeln från Doohan när han äntligen vågade sig upp i 500. Doohan mosade honom. Sedan började gnället om "equal bike" och allt patetiskt beteende på och utanför banan. Någonstans där, och med god hjälp av sin otroligt tråkiga körstil, föddes min skeptisism mot Biaggi.

Hayden kom in som en frisk fläkt från fyrtaktsvärlden och visade alla "experter" hur fel de hade med sin VM-titel 2006. Med en ödmjuk och avspänd attityd samt fantastisk underhållande körstil blev han en självklar favorit.

Nöjd?

Om man skådar igenom attityderna så är det nog egentligen ingen som tycker det. Sedan har ju NSBK å andra sidan inte så stora likheter med WSBK nuförtiden. WSBK är idag i praktiken semiprototyper.
Ja, passade nog är plötsligt "gatsofforna" "semiprototyper". Underligt, hur kan det komma sig? :rolleyes:

Last edited:
Det var ett evinnerligt tjat om att "kejsaren från Rom" (hur nu en kille utan VM-titel kan kallas för det) minsann skulle ta titeln från Doohan när han äntligen vågade sig upp i 500. Doohan mosade honom.

Tja att komma två i sin debutsäsong 52 poäng bakom mästaren måste vara förnedrande.
Särskilt med 2 segrar, 3 andra platser och 3 tredjeplatser.

En annan förares debutsäsong 227 poäng bakom mästaren och 2 tredjeplatser.

Att Biaggi inte kan hålla truten betyder inte att han är en sämre förare än andra.
Tyvärr är det för mycket politik i MotoGp idag!!!!

Men jag får väl länka till ett tidigare inlägg som förklarar att Numbers dont l11e och Kalvinknatet för att ingen ska bli sedd som ovärdig vinnare!!!!

Tja att komma två i sin debutsäsong 52 poäng bakom mästaren måste vara förnedrande.

En annan förares debutsäsong 227 poäng bakom mästaren och 2 tredjeplatser.

Att Biaggi inte kan hålla truten betyder inte att han är en sämre förare än andra.
Tyvärr är det för mycket politik i MotoGp idag!!!!

Men jag får väl länka till ett tidigare inlägg som förklarar att Numbers dont l11e och Kalvinknatet för att ingen ska bli sedd som ovärdig vinnare!!!!

Mata honom inte! Lägg ner.

...min skeptisism mot Biaggi.
Precis som jag räknade med: självinsikten är obefintlig.

Skepsism= tvivel, misstro

Testa istället:

Besatt = som helt behärskas av känslor, drifter eller liknande starka krafter. Särskilt i fråga om sinnesförvirring.

Källa: Nordstedts Ordbok

Åter till ämnet:

Angående samarbete mellan människor/förare med starka personligheter/viljor. Det hade varit mycket intressant att se Doohan som teamchef. Jag förstår inte varför det aldrig blev så. Hans "mentorskap" till Rossi och sedan Hayden blev inte särskilt intressant för oss åskådare. Han blev en sådan doldis. F.d. 250/500-förare som sadlat om till framgångsriska teamchefer finns det ju gott om: Puig, Pons, Roberts t.ex. Jag vet inget om Biaggis organisatoriska förmågor. De är måhända obefintliga. Men nog skulle det vara intressant att se honom som teamchef i 250. Kan inte låta bli att dra på smilbanden vid blotta tanken...

Last edited:
Var debutsäsongen i 500 peaken i Max karriär eftersom han inte kom(poängmässigt)närmare förstaplatsen i mästerskapet efter det heller?

Var debutsäsongen i 500 peaken i Max karriär eftersom han inte kom(poängmässigt)närmare förstaplatsen i mästerskapet efter det heller?
Det kan man nog säga, även om en drös fanatiker här på SH kommer att hävda att höjdpunkten var när han inte ens vågade sig upp i 500. Nära var han dock aldrig. Det satte tråkkörstilen stopp för (framhjulssläppspecialaren).

Det satte tråkkörstilen stopp för (framhjulssläppspecialaren).
Kollade Faster i fredagskväll och det var gott om framhjulssläpp för Biaggi. Kom då att tänka på Stoners första säsong i MotoGP (2006), han fick ju också ofta framhjulssläpp. Kan man påstå att det beror på körstilen från 250 där jag förstått att man går in med högre fart i kurvorna och då kanske pressar framhjulet mer?

Jag tillhör skaran som tycker det är riktigt kul att se Biaggis framfart i WSBK, det är ganska stor skillnad på kurvhastigheter och det är ofta han får ta det lite lugnt för att inte köra in i baken på folk i kurvorna. Det ser så mjukt och odramatsikt ut och snabbt går det.

Synd att det verkar vara en del problem med att få till den nya Suzukin.

fast tajta linjer i vansinnig fart finns det en annan i WSBK som vi älskar för dessa :rock

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...