Att sätta saker och ting i perspektiv

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Min flickvän var på ett seminarium och fick se det här klippet. Jag tyckte det var rätt så talande egentligen. Det har hänt en hel del och kanske har vi allt för uppskruvade förväntningar på saker och ting om vi sätter perspektiv på det.

Mycket nöje!

[YOUTUBE-ID]8r1CZTLk-Gk[/YOUTUBE-ID]
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag såg den där för en vecka sedan när någon bekant klagade på Fejjan att WiFi't inte funkade på just den bussen hon åkte till jobbet med :D

Det tog en minut så hade någon postat länken till klippet och ytterligare en minut tills personen som klagade bad om ursäkt för sitt gnäll...

Vi är ett utav världens mest uppkopplade länder och det gnälls för att vi måste surfa med 3G i fem minuter på bussen?

Internet-penetration-europa.png


*På Island räknas alla som har telefon som uppkopplade mot internet, det är därför dom leder listan
 
Last edited:

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Shit vilken skön pajsare, fick mig ett gott skratt. Tack! (Behövdes denna onsdagsmorgon)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Haha, det var någon i Sverige som tidigare uttalade att Internet är bara en fluga :D :brinnerup

"Internet är en fluga som kanske blåser förbi."
Sagt av Ines Uusman 1996, sen kan jag väl tycka det är bra att inte våra politiker hoppar på varenda djäkla trend i samhället. Staten ska väl snarare stå för stabilitet än inovationer.

Andra citat av mer begåvade personer än Ines:
"Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem."
Ken Olsen, vd, styrelseordföranden och grundare av Digital Equipment, 1977

"640K ought to be enough for anybody."
Bill Gates, 1981

"Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer."
IBM's styrelseordföranden, Thomas Watson, 1943

I en rapport till Kungl. Maj:t, 1913 anmälde Telegrafstyrelsen att telefonen "åtminstone för närvarande" inte medförde någon fördel jämfört med de vanliga telegrafapparaterna. Telegrafstyrelsen citerade en gammal latinsk sentens: Verba volant, scripta manent, d.v.s. "Det talade ordet förgår, det skrivna består".
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Unga människor "tar allt för givet" och äldre retar sig på det. Så har det nog varit i alla tider. Möjligen är vi unga längre upp i åldrarna idag än tidigare?

Hur som helst vet man att man är gammal när man resonerar som killen i klippet.

"Internet är en fluga som kanske blåser förbi."
Sagt av Ines Uusman 1996, sen kan jag väl tycka det är bra att inte våra politiker hoppar på varenda djäkla trend i samhället. Staten ska väl snarare stå för stabilitet än inovationer.

Men det uttalandet var löjligt föråldrat -96, iaf för att komma från någon som ska vara väl insatt i infrastrukturfrågor. Jag kommer ihåg att jag iaf tyckte det var helt vansinnigt.
 
Last edited:

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Ang Ines så var väl hennes fluguttalande en fulquote (enl wiki). Det var planlöst surfande som hon trodde skulle va en övergående trend.

Å nu för tiden vet vi ju alla att läsa fjortisbloggar, rösta idol/robinson, surfa SH Blocket porr mm mm klart har ett syfte :confused:
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top