Att sälja bil på Blocket

Har själv inte sålt så mycket på blocket. Men kan tänka mig att det finns många tattarköpare vid lågprisbilarna..

Senast jag sålde var två stycken mindre akvarium. La ut mail och nummer. Telefonen har jag alltid på. Mailen kollar man inte lika ofta. Hade några mail som jag inte hunnit svara på, vilket säkerligen hade drygat ut affären en del. Dock var det en som var smart att ringa istället, vilket kom och köpte skiten direkt några timmar senare när hon var i krokarna. :)

Om jag hittar nåt intressant som jag är ute efter ringer jag alltid. Då får man svar på alla viktiga frågor direkt, som t.ex. om produkten är kvar! :tungan

Jag tycker det är underhållande när folk mailar & ringer in olika galna bytesförslag eller missar helt att läsa faktan om objektet. Ska man störa sig på dumma människor så blir man snabbt bitter :)

fick detta mail igår.

Hejsan jag ser på bilderna att däcken är helt slut, det är risk för mögel pågolvmattorna, gps:en fungerar inte och kolvuppstudsarfjädern är inteutbytt dom senaste 3veckorna.
Du får 25000 och min MT5:a ifrån -89 med 70cc trimcylinder, 80cc kolvoch effektsystem med dubbla utblås. En riktigt kanonfin moped som manfår mycket brudar med.
Säg bara till så byter vi imorrn.

Man blir rätt irriterad. men denna var rätt rolig att läsa :D

fick detta mail igår.

Hejsan jag ser på bilderna att däcken är helt slut, det är risk för mögel pågolvmattorna, gps:en fungerar inte och kolvuppstudsarfjädern är inteutbytt dom senaste 3veckorna.
Du får 25000 och min MT5:a ifrån -89 med 70cc trimcylinder, 80cc kolvoch effektsystem med dubbla utblås. En riktigt kanonfin moped som manfår mycket brudar med.
Säg bara till så byter vi imorrn.

Man blir rätt irriterad. men denna var rätt rolig att läsa :D
Vet du, du får faktiskt skylla dig själv när du kliver in i en sån här tråd o länkar till din egna annons i signaturen. ;)

Det är jag som är steve. :D

Har en rolig episod från det att jag skulle sälja min lilla Merca A-klass. Bilen var ganska risig och hade gått över 23k mil, så det var ju inte mycket pengar jag ville ha, men ni vet, en nyare Merca till lågt pris. Jag tänkte helt enkelt på det sättet att jag sätter ut den billigast på Blocket, men har ordentlig prutmån till det jag vill ha. Satte ut den för 30k och var beredd att ta 20k.

Det tog 2 sekunder efter att annonsen satts in innan det första samtalet kom. Sedan följde en rad samtal som var mer eller mindre knepiga att förstå. Minns speciellt en kille som ville pruta ner den till 5 tysen innan han ens sett den. Jag tyckte väl han kunde komma och kolla på den först och upplyste honom om att visst kunde jag säkert pruta lite på priset, men inte över telefon. :mad:
Han blev väl måttligt irriterad och tyckte jag var oförskämd som inte tyckte hans bud var skäligt, och han som var beredd att göra mig en tjänst och gå upp till 7 tysen.
Jag förklarade lugnt och stilla för honom att det inte lönade sig att bli oförskämd och om han verkligen var intresserad kunde han komma och titta på bilen, men det hade han inte tid med varpå jag förklarar att det är först till kvarn med pengar i hand som gäller och att 7 tusen inte var tillräckligt. Mannen i fråga går upp i falsett och häver ur sig saker som; DU VET INTE VEM DU SNACKAR MED! och JAG SKA HA BILEN OCH DU KOMMER TACKA MIG FÖR DET!.....:arsele Förklarar helt lugnt att bilen nu kostar 100 tusen och riktigt hör i luren hur det kokar i huvudet på honom. Jag får nu ett vansinnesvrål i örat och....lägger helt sonika på luren. Han ringde flera gånger senare under kvällen och fick nya priser, hela tiden ökande.:D

Tre timmar senare var bilen såld, men han fortsatte ringa. Vid 23-tiden var jag lite trött på honom och gav honom "sista pris": 1 miljon kronor. Jag hörde ett uppgivet snyft i telefonen innan jag lade på. :pannkyss

Rolig var också köparna till bilen. Två killar som uppenbarligen hade någon sorts begagnat-bilförsäljning. Man märkte att de var proffs på de argument de körde med. De prutade och prutade på allt de kunde komma på. Det roligaste var att de tydligen var tvungna att byta hela bakljuset för att en lampa var trasig. De skulle "renovera" bilen och måste lacka om den för att kunna köra till jobbet med den eftersom annars skulle den lilla rost som fanns förstöra den helt. Nåja, jag fick det jag ville ha och de tyckte förmodligen att de gjort en kanonaffär eftersom de kunde pruta ner den över 30%. Det här var två och ett halvt år sedan och sist jag kollade stod den fortfarande på samma ägare, fortfarande avställd.:rolleyes:

I somras skulle jag sälja min Subary Legacy 98, visserligen in fint skick men den hade gått 30 tusen mil och var en import. La ut den för 39 som är rätt bra pris ändå men var beredd att ta 30. Helt dött första dygnet sen ringer en kvinna.

-Hej, var bor du och kan man komma och titta på bilen

-Ja gör det kom hit till halv fem

Kärringen kommer halv fem, kliver ur sin egen bil går ett varv runt subban och säger

-Jag tar den

jag blir ju lite förvånad och häver ur mig nåt i stil med

-Du är inte intresserad av att provköra?

-Nej men starta den du

Sen langar hon över en postväxel på den begärda summan utställd i mitt namn, hela affären tog ungefär 3 minuter :)

I somras skulle jag sälja min Subary Legacy 98, visserligen in fint skick men den hade gått 30 tusen mil och var en import. La ut den för 39 som är rätt bra pris ändå men var beredd att ta 30. Helt dött första dygnet sen ringer en kvinna.

-Hej, var bor du och kan man komma och titta på bilen

-Ja gör det kom hit till halv fem

Kärringen kommer halv fem, kliver ur sin egen bil går ett varv runt subban och säger

-Jag tar den

jag blir ju lite förvånad och häver ur mig nåt i stil med

-Du är inte intresserad av att provköra?

-Nej men starta den du

Sen langar hon över en postväxel på den begärda summan utställd i mitt namn, hela affären tog ungefär 3 minuter :)
Det är ju det jag alltid har sagt, fruntimmer är opålitliga. ;)

Säljer inte mycket på Blocket, men för nåt år sen köte jag en eu-moppe av en jobbarkompis för 800:- med tanken att laga upp den och sälja den direkt. Jag bytte variatorn för 350:- och satt ut den på Blocket för 4500:- En kvart efter att annonsen var inne ringde mobilen. Det var en kille 10mil från mig som ville komma och titta. Han kom dagen efter med flickvän, barn och släpvagn. Han provkörde en kort sväng och sa att han köper den. Vi skrev papper och så. När han skulle betala så var jag tvungen att fråga om ha inte ville pruta. "Nä varför då, måste man det?" sa han. "Ja, det är klart du ska, sa jag." Men han var högst ovillig, så jag fick själv pruta 200:- åt honom. Knepig typ....

Av nån anledning kom jag då att tänka på Life of Brian med Monty Phyton. Scenen på bazaren när han kollar på nån kruka eller vad det var. Försäljaren vägrade att sälja om han inte prutade. "You got to haggle"...

Slängde precis ut en lågpris-bil på blocket. Dock bara med mail som alt... Postar väl godbitarna här allt eftersom :lol

Jag sålde en Volvo S40 för ca 2 år sedan. Hade ute den för det lägsta priset på blocket trots mindre mil och finare för en snabb och smidig affär. 120 000 har jag för mig att jag hade satt priset till. En vardagkväll vid 21-tiden ringer en kille från Örebro och erbjuder 100 000kr öch säger att han kommer och hämtar den ikväll. Det är ca 30 mil hit, hade han tänkt komma och hämta bilen vid midnatt? :va

Sålde ett objektiv för ett tag sedan, Nypris 13000, jag sålde för 9000. Fick ett mail där det var en kille som sa att han var student och inte hade några pengar och så bjöd han 3500. Jag svarade att jag hellre kastar det i marken än att sälja det för 3500 kr.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT