Att sälja bil på Blocket

Jag kör enligt nedan.

Lägger bara ut mail i annonsen.

Vid skambud: Svarar inte på mailet.

Vid prutning: Så kan det ibland diskuteras.

Vid orimlig prutning: Så säger jag att dom får köpa varan om dom betalar priset som står i annonsen, om dom inte ger sig och skickar vidare prutningar så höjer jag varan med 10% av värdet på varan för varje mail dom skickar.

Man får alltid roliga förslag när man ska sälja saker,jag har ute en skoter på blocket och har fått mail från en kulturberikare med taskig svenska.Jag kunde urskilja att hon ville köpa den på avbetalning och betala mig 1000:- i månaden,vad tror ni ska man slå till?räntan kan kanske tas i natura på sann sporthojsanda:hihi

Last edited:
Sätt ut den för 100 papp så ska du se att nån dum jävel ringer o erbjuder 70 papp och tror att han gör värsta affären... :)

ibland undrar man ju hur folk tänker... sålde min moppe för sisådär en två år sen. skriver uttryckligen och väldigt specifikt i annonsen att jag kan tänka mig att byta den mot en lätt mc men att jag absolut INTE vill ha nån jävla moppe. typ en timme efter att annonsen blivit inlagd får man ett mail:
"tjena! vill du byta mot asfin moppe blahablaha med värsta trimmet blajblaj? verkligen skitbra moppe, bästa jag nånsin haft, bättre finns fan inte!! men jag vill ha nåt annat nu. förresten, jag vill ha "obscen summa" imellan. ok?"

...

:huvet

ibland undrar man ju hur folk tänker...
:huvet

Just mopeder och A-traktorer drar till sig sämsta tänkbara spekulanter, tro mig jag har sett svaren på sonens olika annonser...

Han bytte bort sin Duett A-traktor mot en Ford Granada A-traktor, Forden var skitfin, går bra och allt.
Duetten var skabbig.

Killen som bytte sig Duetten la ut den på annons dagen efter bytet? :va
Forrden hade ju varit hur lättsåld som helst, Duetten har legat ute sedan dess... :va

finns mkt skumt folk ja.

när jag sålde 125an nu i höstas så ringer telefonen precis innan en lektion. jag svarar för att typ tala om att jag har en lektion som börjar nu men att jag kunde återkomma.

då är de en snubbe som ringer på crmen. jag blir naturligtvisnyfiken på vad han har att säga för han låter verkligen intresserad.

sen ba näe jag ska vara ärlig, jag vill inte köpa din hoj. det är så att jag har en likadan och du verkar ha koll på läget. jag ba ööh okej:va jag har inte riktigt tid nu.
näe men de går fort de hae varit shyst. jag ba aja låt gå då.
så frågar köttskallen vart man enklast köper kolv och såna simpla grejer, hur mkt effekt den har osv osv osv

jag kände helt seriöst för att slänga min telefon i golvet och hoppa ut genom fönstret.

och "tja jag har inte pengar nu men fan vilken fet hoj du har. jag kommer tillbaka när jag har sålt moppen" fick man ett antal mail om.

även "tja du får xxx kr." som är ett kasst bud för en helt orginal crm. min var påkostad med mer grejer än hojens värde.

jag hatar att sälja grejer:huvet

Just mopeder och A-traktorer drar till sig sämsta tänkbara spekulanter, tro mig jag har sett svaren på sonens olika annonser...

Han bytte bort sin Duett A-traktor mot en Ford Granada A-traktor, Forden var skitfin, går bra och allt.
Duetten var skabbig.

Killen som bytte sig Duetten la ut den på annons dagen efter bytet? :va
Forrden hade ju varit hur lättsåld som helst, Duetten har legat ute sedan dess... :va

snart dyker problemen upp med andra ord:näsblod

Last edited:
snart dyker problemen upp med andra ord:näsblod

På Forrden?
Det är en Forrd, vad kan gå fel? :D

På duetten var inte ens felen dolda, Forrden har gått klockrent sedan bytet, den har varit upphissad och kollad, men jag har fan inte sett en Forrd personbil med mindre rost...

Det är exakt därför jag inte gett ut den informationen.
Man vet ju hur alla SH:are funkar.
:D

Jag har ett svagt minne att du skrev ut på sportbil.com vad du åkte omkring i, eftersom jag hade likadan stol i min spagettiholk så reagerade jag på det.

Så, hur mycket ska jag fakturera dig för att jag ska hålla tyst? :hihi

GuW, vad bjuder du?

Att ha en köpes eller säljes annons ute på blocket är inget som jag rekomenderar att ha ett telefon nr utsatt vid. Mail är det som gäller, går urenkelt att sålla intressenterna på de tider som passar en själv.

Tror att köpes annonser drar till sig minst lika lustigheter.
Har en ute nu med kortfattad text:
Bil: XX eller XX
Mil: Max xxxxx
Årsmodell: xxxx-xxxx
Pris: xxxx-xxxx

Utav ett 10-tal svar är det 1 som har lyckats hålla sig inom ramarna för annonsens utformning. De övriga har lyckats missa de flesta xxxx med råge.
Är det inte modellen som är fel, så är det milen eller priset. Vissa lyckas missa rubbet. Det är även fantastiskt att privatpersoner ofta sätter högre pris än bilfirmor på sina fordon. Det finns en värderingsdatabas som är utmärkt att få en uppfattning om hur mycket fordonet är värderat till. Blocket - I nöd och lust!

Senaste bilen jag sålde var ute på blocket två timmar, sen kom en kille och provkörde och köpte utan prut.

Sålde dessutom bilen med vinst.

Försöker också sälja bil.
Ett mail jag fick igår.

Hej! 50.000:-

//Janne

Har en annons ute på vinterdäck, på plåtfälg med tillhörande skabbiga biltemanavkapslar.

Fick ett mail om jag ville sälja kapslarna löst, skickade tillbaka en länk till biltema, där dom kostar 159:- för fyra nya.

*Suck* .. Måste varit någon som drivit med mig, ingen kan väl vara så jävla snål och dum..?

Fick mitt första bytesmail idag :2cool

Han ville byta en Volvo 850 T5 -96, import, automat, chippad, gått 20 000 mil mot min.
Jag tackade nej till det hela.

Det kändes liksom inte riktigt likvärdig den jag försöker sälja.
:D

(Nu kan ni ju iofs inte veta då jag vägrar uppge vad jag försöker sälja här på SH men min är nyare, gått färre mil, svensksåld, 200+ hästar, osv.)

Last edited:
Har en annons ute på vinterdäck, på plåtfälg med tillhörande skabbiga biltemanavkapslar.

Fick ett mail om jag ville sälja kapslarna löst, skickade tillbaka en länk till biltema, där dom kostar 159:- för fyra nya.

*Suck* .. Måste varit någon som drivit med mig, ingen kan väl vara så jävla snål och dum..?

Haha du skulle ha svarat att du säljer dem för 300:-:tummenupp

senast jag sålde så fickl jag 13 telefonsamtal.. D sålde jag min gamla 1974 VW Bubbla.

Första kom och kollade och ville pruta.. Sade enkelt att jag har just nu 13 intressenter, så jag ser ingen anledning att gå ner i pris i nuläget. Han betalade det jag ville ha.

Summa sumarum hittils:
Rätt produkt = lättsåld.

Jag skulle sälja min lillasysters Opel Corsa 1,2 tr Gl -84 för runt 5000:-.
Det ringde nån invandrare från Hockstolm och frågade en massa. Sen sa han att han skulle betala min flygbiljett hem om jag körde ner den (95 mil). en bil för 5000:-.. Jag avböjde vänligt men bestämt.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!