Att resa till Linköping, den annorlunda vägen...

på grund av iofs snälla och glada men duktigt inkompetenta tjeckiska guider har det inte blivit så många uppdateringar eftersom vi spenderade 45 mil och sju timmar på något som borde tagit 4,5 h och 30 mil för att ta oss till nästa festival. Väl där var det bara att smacka upp instrumenten och börja giga. 18:30 gick bandet, Clawfinger, på scen inför 10 000 solstekta tyskar. Skiten gick hem galant och det var lyckat. Giget slut 19:30 och allt packat och klart innebar avfärd 19:51 med destination Puttgarden.
00:25 var vi framme efter 56 mils körning med ett pitstop. Nu är vi i Danmark och det kommer bli kanon hela vägen hem.
Tripmätaren visar nu 254 körda mil sedan Örebro.

1. Tysk bling bling
2. Svensk rap-metal elit i Tyskland.
3. Maschfart
4. Pitstop
5. Puttgarden.

Bifogat

• bling-bling.jpg
    bling-bling.jpg
    27.6 KB · Visningar: 88
  • heavy-metaaaall!!!!!!!!.jpg
    heavy-metaaaall!!!!!!!!.jpg
    28.9 KB · Visningar: 114
  • marschfart.jpg
    marschfart.jpg
    22.2 KB · Visningar: 143
  • pitstop.jpg
    pitstop.jpg
    23.5 KB · Visningar: 102
  • Puttgarden.jpg
    Puttgarden.jpg
    14.3 KB · Visningar: 84
Sverige äntrades kl 03:07.
Race is on! Nu ska jag sova lite mer...

Bifogat

• tunnel.jpg
    tunnel.jpg
    13.4 KB · Visningar: 90
kl 07:41 var vi framme.
117 mil, färja, två tankstopp och två stopp för byte samt 20 minuters väntan i Puttgarden på elva timmar och trettio minuter.

Bifogat

• lms-001.jpg
    lms-001.jpg
    17.3 KB · Visningar: 97
  • lms-002.jpg
    lms-002.jpg
    18.5 KB · Visningar: 88
Last edited:
Gustav O skrev:
2275934 kl 07:41 var vi framme.
117 mil, färja, två tankstopp och två stopp för byte samt 20 minuters väntan i Puttgarden på elva timmar och trettio minuter.
Mycket bra kört, hoppas att du har kraft kvar att köra racet i em.

Gustav O skrev:
2275934 kl 07:41 var vi framme.
117 mil, färja, två tankstopp och två stopp för byte samt
20 minuters väntan i Puttgarden på elva timmar och trettio minuter.

106 km/h i snittfart, inte illa på så lång sträcka.
Kör lika bra i racet i em sen så läre det gå bra :tummenupp :)

Nu sitter jag i bilen igen på väg till BB i Uppsala för att föda tvillingar. Inte en meter kört blev det, Markus Seger kör med den hoj jah skulle kört och nr56. Så kan det gå. :)

Gustav O skrev:
2276102 Nu sitter jag i bilen igen på väg till BB i Uppsala för att föda tvillingar. Inte en meter kört blev det, Markus Seger kör med den hoj jah skulle kört och nr56. Så kan det gå. :)

Kul läsning o skulle just önska dig lycka till med racet får väl önska dig lycka till på BB i stället :)

Hörde att det blev tvillingar!! Grattis.
Tyvärr höll inte hojen, kylvattnet gick ur i andra kvalet så nån 250 final blev det inte. Men däremot ett tappert försök. Men jag fick trösta mig med 600 rejset istället. Hade nog inte orkat köra båda finalerna känns det som iaf.

Grattis igen till småttingarna :banana :banana

Gustav O skrev:
2276102 Nu sitter jag i bilen igen på väg till BB i Uppsala för att föda tvillingar. Inte en meter kört blev det, Markus Seger kör med den hoj jah skulle kört och nr56. Så kan det gå. :)

Åh så roligt med fler knoddar! Gick allt bra? :rullandeu

JA. Vad ska man säga?
Istället för personbästa och en upplevelse med en rediger 250Racer så slutade dagen med två nya kottar. :)
En tjej på 1626 gram som kom först och en grabb strax efter på lite stadigare 1717 gram. De är åtta veckor tidiga så det blir neonatalavdelning i sex veckor, minst.
Hur fina som helst fast oerhört små.

Gustav O skrev:
2277685 JA. Vad ska man säga?
Istället för personbästa och en upplevelse med en rediger 250Racer så slutade dagen med två nya kottar. :)
En tjej på 1626 gram som kom först och en grabb strax efter på lite stadigare 1717 gram. De är åtta veckor tidiga så det blir neonatalavdelning i sex veckor, minst.
Grattis men nu är det hjälmen på hyllan för din del va.

Gustav O skrev:
2277685 JA. Vad ska man säga?

GRATTIS!

Syrran och jag var lika små när vi komut med 18 minuters mellanrum! (på 60-talet) och tjaa, nu väger man ett deciton! Så de kommer växa på sig!
Ql - och som sagt: Grattis!

Gustav O skrev:
2277701 Tanken var att B-racet skulel bli mitt sista framträdande på ett tag men det sket sig. :)

Du hade tur, för jag hade kört ifrån dig... Eller nått... :rolleyes:

Grattis till knoddarna.
Ska själv till BB med hutsrun om en 4-5 veckor fast jag kommer inte åka via halva europa för att uppleva det! :lol
Kanske utmana på barnvangs race? :rullandeu

Kanske den sjukaste/roligate tråden på länge :) :tummenupp

Grattis till nyknoddarna men beklagar att du inte fick köra rejset :( :)

Vad gjorde att Ako följde med på den här tokresan - jag gissar på att han fick den där störtläckra KIZZ-Tshirten i arvode ?!
Hade ni släpet med ner i Europa eller ställde ni det i Linköping eller liknande?? 150 med släp har jag hört ska vara... intressant...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT