Det har varit dåligt med uppdateringar men nu tar vi allt på en gång.
Sverige lämnades med Army of Lovers git let the sunshine in "dånande" i högtalarna och det kändes bra på ett så där underligt vis... Danmark passerades med Ako vilandes i passagerarstolen och TOOLs 10000 Days i hörlurarna vilket passade utmärkt i den ljumma danska sommarnatten.
Väl ombord på färjan som skulle ta oss in i det nu ännu mer fotbollsgalna das Vaterland intogs ytterligare en näringsriktig måltid för det facila priset av 9@ per person. Satte sig på tvären i magen med latsbilsförarar-syr-uppstötningar som följd. Perfekt.
Das Vaterland äntrades kl 04:39 och resan fortsatte med oförtruten fart, nu med mig i nackspärrsposition dreglandes och sovandes i passagerarstolen.
0636 kissades, tankades och handlades vätska dyrare än guld vid rststätte Hasselhöhe. Autobahn är lika effektivt som tråkigt även om trafiken tätnade en del och Leipzig passerades kl 10:14.
En bana med svenska framgångar de senaste åren passerades i de östtyska lummiga bergen och dalgångarna runt 11:04.
ViaMihcelin har givit oss perfekta färdinstruktioner men lurar in oss på småvägar runt Giffel och självklart verkar alla lastbilschaufförer också använda ViaMichelin.
I Krichberg kissas de dyra Österrikiska dropparna ut under värdig tystnad och andakt inför den vackra tyska naturen, klockan har då slagit 11:28.
Den Tjeckiska tullen passeras utan problem 13:09. Vädret i Tjeckien är som man tänker sig en att det är i en öststatsfilm från 60-talet dvs kallt, rått och regnigt. Diesel tankas för 1700 CZK kl 14:04.
efter en färd genom trollskogar och på små grusvägar når vi dagens slutmål. Hotel Hajek.
Ruskistandard erbjuds ute i den Tjeckiska skogen och det är nog det mest underligt placerade hotell jag bott på, och det har blivit en del underliga genom åren. Detta hotell har garanterat inga spontboende gäster för det ligger 5 km rakt ut i skogen med ingenting annt i närheten.
Efter att ha kört 26 mil till Örebro via Spånga och Bromma parkeras den tyska qualitätswagen med 1520 km på mätaren 23,5 h efter jag lämnat Uppsala.
Biff med vita bönor och pommes intogs innan sängen blev en kär vän.
Snart är det dags att åka på Tjeckisk heavy metal festival och brottas med fulla, pårökta, leriga, långhåriga tjeckiska hårdrockare. Ska bli intressant.

Angående min dialekt är den en ohelgi allians mellan Halländska ( Haarplinge) och Uppländks där tungrotsärren inte riktigt velat ge med sig utan muterats till ett underligt J-ljus som i tjaktor.
1. Mer nyttig mat
2. Das Vaterland
3. Dyrare än Guld
4 Autobahn Leipzig
5 Roadracing memorabilia passerars.
6. Recommended by ViaMichelin