Att regga 610, eller 625 som begränsad hoj?

ojjehojje

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
KTM 640 LC4 03
Hej!

Har suttit hela dagen idag och försökt få fram om man kan registrera en husqvarna 610, ktm 625 eller husaberg 650 till begränsad hoj. Har hittat mängde med svar men alla har varit olika. Så jag tänkte för en gångs skull att fråga om detta är möjligt?
Vad krävs i såfall?

Skulle även vilja veta om och hur i såfall man reggar om en enduro reggad hoj till vanlig reggad hoj. Vad krävs här?

Obs, svara bara om du är säker

Mvh Johan

Nyare 625 har 21kw från fabrik, den får du köra på mellankortet.

Husaberg ligger väl på 6 eller 8kw från fabrik, så de kan du också köra.

Nyare 625 har 21kw från fabrik, den får du köra på mellankortet.

Husaberg ligger väl på 6 eller 8kw från fabrik, så de kan du också köra.

va? inte mer? det är ju inte mer än vad en 125a har:S

men om man tar tillexempel en Husqvarna 610 TC -98, går det att regga den som mellan hoj?

men om man tar tillexempel en Husqvarna 610 TC -98, går det att regga den som mellan hoj?

Mellanreggade själv en DR650 -00 ny för några år sen, var bara att ta med pappret på strypningen som firman gjort och åka o reg.besikta så var det klart:tummenupp

många av dessa hojar e nedstrypta från fabrik men är knappast de på gata.. varför vet jag inte.
om husqvarnan har färdiga satser el är nedstrypt orginal vet jag inte.. de får du fråga en mc affär om dom kan fixa.
annars ringa nån som pysslar med husqvarna o fråga vad just den modellen ligger på för effekt i pappren.
måste den strypas så kan man göra nån egen strypning o få bänkpapper på effekten o så regga den som mellan.
finns lite på forumet om det.. prova o sök lite.
sökfunktion funkar ju inte nu men sök genom google

Min husa 650 står det 6kw på samt går som lätt-mc hos försäkringsbolaget :D
625 är med strypt från fabrik dock får man bara köra från 05 o frammåt pga av vikten var för låg innan.

Min husa 650 står det 6kw på samt går som lätt-mc hos försäkringsbolaget :D
625 är med strypt från fabrik dock får man bara köra från 05 o frammåt pga av vikten var för låg innan.

oj då:P fast vad ligger den p¨å i verkligheten då? och vad hände om du åker fast?

Blir inte en stor hoj egentligen slöare med 25 kw än en 125 eller likande med 15 eller nått?

Mellanreggade själv en DR650 -00 ny för några år sen, var bara att ta med pappret på strypningen som firman gjort och åka o reg.besikta så var det klart:tummenupp

reggade du den på 25kw då eller? MEn hur ströp du den då?

Någon som vet?
Skulle även vilja veta om och hur i såfall man reggar om en enduro reggad hoj till vanlig reggad hoj. Vad krävs här?

Last edited:
3041231 Min husa 650 står det 6kw på samt går som lätt-mc hos försäkringsbolaget :D
Fyfan, min 125 går inte ens som lätt mc :gnissla

Att regga en enduro hoj till LV är lite bökigt...
Beor på ålder på den.
Är den nyare än 98 skall du ha ett CoC certifikat på hojen där det står att den får köras på landsväg
Där det ska stå Buller intyg, Broms intyg och så från tillverkaren...
På många hojar är det inte specielt svårt att få tag i detta papper då de ofta finns som både E-regg och LV- regg...

Att regga en enduro hoj till LV är lite bökigt...
Beor på ålder på den.
Är den nyare än 98 skall du ha ett CoC certifikat på hojen där det står att den får köras på landsväg
Där det ska stå Buller intyg, Broms intyg och så från tillverkaren...
På många hojar är det inte specielt svårt att få tag i detta papper då de ofta finns som både E-regg och LV- regg...

Okej men om man ahr tex en -97 -98 vad krävs då, pris? kw? utrustning? m.m.?

oj då:P fast vad ligger den p¨å i verkligheten då? och vad hände om du åker fast?

Blir inte en stor hoj egentligen slöare med 25 kw än en 125 eller likande med 15 eller nått?

reggade du den på 25kw då eller? MEn hur ströp du den då?

Någon som vet?

Detta gjorde firman till mig när jag hämtade den ny, det var på 25kw. Kommer inte ihåg var strypningen satt men jag fick ett papper som bevis som jag lämnade på besiktningen.

Geronimo79:

Okej.. men ser att du ahr en husa 650, hur ofta gör du oljebyten, ventlijusteringar, och renoverinagr på den? har hört att man måste justera en massa saker efter ca 5 timmar...

Min qvarna är reggad på 11 kw, Varför är ktm och Loy:s qvarna reggade med så låg effekt? är det buller krav?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph