Att rasta din bästa vän:

korvgubbe skrev:
Förra veckan var det väl nån som backade över sin dotter på garageuppfarten.
Eller var det så att han körde över sin dotter på en folkracetävling?

Eller var det så att han körde över sin dotter på en folkracetävling?

...eller så var det en kombination av det:
"Skulle flytta bilen
Pappan hade ännu inte kört något heat och det var när han skulle flytta sin privata bil inne i depåområdet som olyckan inträffade.
Flickan lekte framför bilen och pappan såg henne inte.
När han började köra märkte han att han körde över något."

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,714002,00.html

....var bara det jag hade färskast i huvudet.. Hörde kollegorna prata om det förra veckan så jag missade racingbiten...

Jävla idioter..

Dom ska själva hänga efter bilen och se hur kul det är!

Vad fan händer med Sverige?
Sen att vårat lagsystem är ett rent jävla skämt är ju trevligt det med.

Svanen skrev:

Ja, det kan man fan undra när den kommentaren ploppar ut ur munnen på våra ungdommar som inte ens har läsförmågan att se att artikeln handlar om en händelse i Danmark!
:rofl

Varför i hela fridens namn koppla hunden till dragkroken från första början? Det känns ju som upplagt för disaster...

imaster skrev:
Varför i hela fridens namn koppla hunden till dragkroken från första början? Det känns ju som upplagt för disaster...
Fruktansvärt korkat.
Ska man ens ha körkort om man inte kan tänka så långt att man borde komma ihåg hunden?

Svanen skrev:
Sen att vårat lagsystem är ett rent jävla skämt är ju trevligt det med.

Så här ser det ut i Sveriges djurskyddslag:

6 § Djur får inte hållas bundna på ett för djuren plågsamt sätt eller så att de inte kan få behövlig rörelsefrihet eller vila eller tillräckligt skydd mot väder och vind.
Regeringen eller, efter regeringens bemyndigande, Djurskyddsmyndigheten får meddela ytterligare föreskrifter om hur djur får hållas bundna. Lag (2003:1076).

Att vara bunden till ett rullande fordon kan nog sägas bryta mot denna paragraf. Om samma sak händer i Sverige kan du dömas för djurplågeri.
Däremot är det EXTREMT sällsynt att någon gör illa sin hund med flit på detta sätt, även om det är relativt vanligt att det händer. Hundägare som klantar sig på detta sätt brukar må redigt dåligt. :(
imaster skrev:
Dessutom har jag för mig att det faktiskt är förbjudet att överhuvudtaget sätta fast kopplet i ett fordon. men jag behöver kolla upp om det finns en text om det eller om det är en hörsägen.

Länk till djurskyddslagen om någon vill göra självstudier:http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19880534.htm

morlock skrev:
Jag känner folk som glömt koppla loss soptunnan från bilen (:tomten), men det här tar fanimej priset. :kocko

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,720706,00.html

Får tyvärr säga att det hänt i min släkt!! Hunden sattes fast i dörren på passagerarsidan av kvinnan i familjen när hon var ute och påtade i trädgården. Detta för att hunden drog till skogs så fort han var lös ute.. 15min senare skall gubben iväg till macken..... Han blev stoppad ca 6km senare av en jägare som körde ut bakom och såg hunden hänga efter bilen... En Collie mindre.. :huvet

Fyfaaan!!

Det är totalförbjudet att binda hunden vid biln.. man gör det bara inte!!!

Vilken fruktansvärd fasansfull plåga och kanske död.. Jag mår illa när jag tänker på det.

Hade jag gjort så hade jag aldrig förlåtigt migsjälv. Stackars hund!!

(blev faktiskt upprörd nu när jag tänker på det!) :död

En av dom som skulle kunna glömma sin baby på bilen när dom varit å handlat! :huvet Man blir rent ut sagt förbannad.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg