Att naja med clips?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Hur najar man med clips för att det skall vara godkänt? Någon som har bilder? Pratade med Brånalt om det, och tydligen så är det godkänt att naja bromsok med clips för att snabbare få loss skiten, men jag har aldrig sett (iallafall som jag tänkt på) ett exempel på det. Seså, visa farbror Freppa nu.

/Freppa

Freppa skrev:
Hur najar man med clips för att det skall vara godkänt? Någon som har bilder? Pratade med Brånalt om det, och tydligen så är det godkänt att naja bromsok med clips för att snabbare få loss skiten, men jag har aldrig sett (iallafall som jag tänkt på) ett exempel på det. Seså, visa farbror Freppa nu.

/Freppa

Kan väl inte vara så svårt, i med ett R-clips i vardera okbult och dra najtråden som vanligt mellan dem istället för hålen.

GSXR1100R skrev:

Du är inte så dum du. Kan du nu säga att det faktiskt heter R-clips, och inte något annat typ "bluttan blä" så jag hittar det på deras hemsida? Annars måste jag gå de 400 meterna från jobbet till ClasOhlson och försöka där.
Seså, jobba!

Freppa skrev:

Nä det är en saxsprint, såhär ser ett rclips ut.
Det går till skillnad från saxsprinten att återanvända.
g20f.gif

/fredde

Freppa skrev:
Du är inte så dum du. Kan du nu säga att det faktiskt heter R-clips, och inte något annat typ "bluttan blä" så jag hittar det på deras hemsida? Annars måste jag gå de 400 meterna från jobbet till ClasOhlson och försöka där.
Seså, jobba!

Jag tror den rätta benämningen är R-sprintar. Jag har gjort sådana och de har funkar kalasbra (bortsett från Linköping-SM förra året då de sa att det endast var godkänt i Veidec!).

Använd gärna vajer istället för najtråd så bli de lättare att hantera.

Men va fan, måste jag behöva åka till Biltema? Funkar inte Clas Ohlsons lilla vanliga låssprint? Särnor. Jag hatar er. ALLA! :D

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back