Att montera bort original systemet KTM 660

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Hej. nu börjar jag bli trött på att bända och dra i mitt originalsystem för att få bort det.. Men är man tvungen att lossa antingen bakramen eller bakdämparn för att få bort "den stora delen" dvs ena kröken som går upp till cylindern och resten av den grova delen som går bak till dämparen.

Jag kan fixa en bild på det hela om någon vill, men finns det någon som gjort detta innan så vet han/hon säkert vad jag pratar om :huvet

Hoppas på att kunna få dit mitt acra system till veckan.. och börja mixtra lite med blandning och muntycken.

/Christian

Jag tog loss org. grenröret på min gamla 625.a genom att skruva loss stötdämparen bak.

-PLM- skrev:
2646386 Jag tog loss org. grenröret på min gamla 625.a genom att skruva loss stötdämparen bak.

okej då kanske det är så man måste göra, bara jag som är för lat och hoppades på att det skulle gå utan att lossa på mer än systemet. SKa ut och kika på det igen. Tack för ett snabbt svar!

/Christian

Jag tog bort dom nedre skruvarna samt lossade dom övre och bälgen mellan förgasare och luftburk.Sen går det att "fälla upp" bakramen och det blir hur mycket plats som helst att meka på.

Gjorde ungefär som Busaberg dock lossade jag bara övre skruvarna på bakramen, lossade förgasargummit och vinklade bak ramen sen var det inga problem!

Jensen skrev:
2646363 Hej. nu börjar jag bli trött på att bända och dra i mitt originalsystem för att få bort det..

Hoppas på att kunna få dit mitt acra system till veckan.. och börja mixtra lite med blandning och muntycken.

/Christian

Och jag som ska dit med mitt orginalsystem nu.. ;)
Jag kan ju säga det att det är iaf lättare att få dit och av akrat, inga konstigheter alls :tummenupp

Btw så har jag kört med 172 i huvudmunstycke med helsystemet och som jag ahr sagt så gick den kalasbra på det.. :)

Kanon! :tummenupp Det blir till att lossa bakramen imorgon då! Jag hade nog behövt hjälp om jag skulle lossa dämparen så jag gav upp för idag.

Man måste ju göra något på dagarna när man är "mellan två jobb" :D
Ska kika på munstycken imorn med, är det bara huvudmunstycket som behövs att bytas när man kör med helsystem? Blandskruven ska ju justeras med men hur är det med lågfarts munstycket?

Tack för alla svar! :kiss

/Christian

För att ta bort orginal systemet behöver man bara ta bort kåpan över fram drevet och kedjestyraren

fast1 skrev:
2648270 För att ta bort orginal systemet behöver man bara ta bort kåpan över fram drevet och kedjestyraren

Jag provade det igår. Men jag fick inte bort det alls, bakfjädern var i vägen om man försökte få ut det frammåt och motorn när man testade åt andra hållet.

Men hur menar du att det ska gå? om det går att förklara så.

/Christian

jag tog av nedre bulten på bak fjädern och stänkläppen som hänger från luftburken sen tog jag bort kedjestyraren sen var det bara att vrida och ta ut det

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti