Att man aldrig får ha något ifred..

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Fint väder som det var idag, tänkte jag att jag skulle åka ut till båten och ta en fiskerunda på kvällskvisten.
Men när man kommer fram så står inte båten vid bryggan !! Då har någon jävel varit och stulit båten. Tack för den.
En fisketur hann det bli med båten iår innan någon klåfingrig jävla inavelspundare var tvungen att lägga vantarna på den.

Nu får man väl se hur lång tid det tar innan "om" man får någon ersättning från försäkringsbolaget.

Fan vad det stjäls just nu, jag får sova med ett öga öppet i natt känns det som.
Så länge man inte låser in och bultar fast saker så finns det alltid nån jävel som inte sover på nätterna som tror att han behöver dina och mina grejer.
Hoppas det går snabbt med försäkringsbolaget så du får fiska lite mer innan sommaren är över.
Du har iaf hojen kvar :)

Fy fan va trist, vad va det för båt?

Efter ett inbrottsförsök i mitt garage för en dryg månad sen så ställer jag numera bilen för garageporten så det inte går att öppna, installerat larm samt låser mc:n i garaget, trist att det ska behöva vara så här..

Fy fan va trist, vad va det för båt?

Efter ett inbrottsförsök i mitt garage för en dryg månad sen så ställer jag numera bilen för garageporten så det inte går att öppna, installerat larm samt låser mc:n i garaget, trist att det ska behöva vara så här..

Det var en styrppulpet med 20hk , ingen värstingbåt men den är värd 25-30k. Kollar man liknande på blocket så ligger dom lite högre t.om. Men sen är det ju frågan hur FB ser på värdet. Alla lås var godkända.

Jag brukar med ställa bilen 40cm från garageporten så jag vet att dom inte kommer in. Sen har jag skivbromslås samt godkänd kedja med lås. Funderar på att skaffa en http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Tillbehor/Golvogla-for-katting/ så att dom inte bara kan lyfta ut hojen. Ökar väl säkerheten lite åtminstonde.

Man blir ju så jävla trött på klåfingrigt folk och hur systemet funkar. Det är ju tjuvarna och dom tungt kriminellas marknad i Sverige.

Och vissa blir aldrig av med saker.:va

Har en firma som kund neråt landet som vi besöker varje vecka. På baksidan står det en båt med 150 hp motor, grejer för fiske osv.

Den står på båttrailer med biltema lås, motorn är inte fastlåst, den står skyddad från insyn men är lätt att hitta om man vet att den står där.

Bara tur eller?:näsblod

Och vissa blir aldrig av med saker.:va

Har en firma som kund neråt landet som vi besöker varje vecka. På baksidan står det en båt med 150 hp motor, grejer för fiske osv.

Den står på båttrailer med biltema lås, motorn är inte fastlåst, den står skyddad från insyn men är lätt att hitta om man vet att den står där.

Bara tur eller?:näsblod

Kan tänka mig att en sådan båt är lite ovanligare dvs lättare för snuten att hitta. Den som ts fick stulen verkar vara en ganska standardiserad båt. Undrar hur långt tid det dröjer i Sverige innan det blir norm att agera lagens långa arm själv :brinnerup

Det är synd att man inte har gps tracker när en sak blir stulen, det hade varit väldigt trevligt att se var båten befinner sig och göra ett litet mysigt hembesök nu på lördagskvällen.

Får väl se om den kommer ut ut på blocket, vissa verkar ju inte vara särskilt brighta..

Mindre båtar är ju inte särskilt svåra att stjäla. Så här på vårkanten är de förhållandevis lätta att sälja vidare till någon ont anande spekulant. Verkligen trist att man inte får ha saker ifred. Tyvärr tror jag inte att det är så mycket att göra åt saken. Man står maktlös.

En del får ha sina relativt alldagliga båtar ifred i åratal andra inte. Tror det är slumpen som avgör i de flesta fall.

Ni som har sommarställen med mindre båtar. Låter ni båten ligga i hela sommaren även om ni är borta i veckovis eller tar ni upp båten så fort ni lämnar stället?

Många har sig själv att skylla.
Har aldrig sett så många sydkraftsarbetare här som nu.
Visst det finns många ärliga men en hel del har lite långa fingrar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman