Att lära sig Airbrusha

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!

Införskaffat lite airbrushprylar för en ringa slant och tänkte försöka lära mig lite på papper etc. Någon som har tips om en e-kurs, filmer etc där man kan lära sig lite teknik?

Tack på förhand :tummenupp

piratbukten har en del filmer...dock så rekomenderar jag en live kurs men ngn som kan...djävla skillnad att sitta och försöka göra som en på film istället för att ha ngn man kan bolla frågor till...

edit: kom på att denna killen kommer nästa år och ska hålla lite kurser i stockholm.

gryyym kille..

www.drublair.com

Last edited:
Bra tips!

Tänkte starta upp lite solo först och lära mig grunderna, därefter om man utvecklar några skills över huvud taget kanske det är läge för en kurs..

Tänkte starta upp lite solo först och lära mig grunderna, därefter om man utvecklar några skills över huvud taget kanske det är läge för en kurs..

Ta en kurs direkt, när du har skills kommer du inte göra det ;)

Köp papper som suger åt sig mycket färg. Ditt största problem i början kommer nog vara att färgen rinner! :banana

Visst ligger det ngt i det du säger, men det gäller att finna pengar+tid att göra det åsså ;)

Bra startövningar för att lära sig kontrollera sprutan är att ta rutat papper och börja med att sätta små runda prickar i kryssen, följa linjer med jämn bredd, bara smala, bara breda etc.

Ta linjerat papper (eller rita upp ett) och gör jämna gradienter från undre till över linjen.

Rita kurvade linjer och följ dom på olika sätt precis som med raka linjer.

När du har tröttnat på allt detta har du förmodligen ganska bra koll på hur du tekniskt ska hantera sprutan.

Sen har du maskeringsteknik att träna på för att kunna skapa fina mönster från mallar du skapar.

Att själv skapa snygga mönster eller spruta motiv är nog absolut mest talang tror jag.

/Danne

Klockers!

Tack för tipset

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...