Att kränga på en slipon på en retta

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Tja boyz,
Nu har man skaffat en tri-oval yoshi (får det idag) och undrar nu hur svårt det är att slänga på den?
Finns det någon själ här som har gjort det nyligen som kan komma med lite förslag på hur man ska göra??

Det är kallt ute så det får inte ta mer tid än att fingrarna blir blåa :D

capoeira-R1 skrev:
Tja boyz,
Nu har man skaffat en tri-oval yoshi (får det idag) och undrar nu hur svårt det är att slänga på den?
Finns det någon själ här som har gjort det nyligen som kan komma med lite förslag på hur man ska göra??

Det är kallt ute så det får inte ta mer tid än att fingrarna blir blåa :D

Jag satte på ett ART slipon för 3 dagar sen, jag hade redan min under kåpa borta när jag skulle börja, så jag har ingen aning om man behöver ta bort den för att byta / Komma åt.

Men det bör inte ta mer än ett par 3 minuter att byta.

Kan vara en fördel att lossa fotpinnen lite grann (tror jag) så den är rörlig, sen när sliponet sitter så skruvar du fast fotpinnen igen

Bifogat

• imgp2699.jpg
    imgp2699.jpg
    51.7 KB · Visningar: 464
Tack R1 uffe
Det ser ut som att man måste bort med magspoilern.

Ska man dra skruvarna med moment eller bara dra åt??

By the way hojen ser jääääääääääävligt snygg ut :tummenupp

Har du moddat mera??

capoeira-R1 skrev:
Tack R1 uffe
Det ser ut som att man måste bort med magspoilern.

Ska man dra skruvarna med moment eller bara dra åt??

By the way hojen ser jääääääääääävligt snygg ut :tummenupp

Har du moddat mera??

Man får tacka för det, man har ju haft tandborste & Sonax Hårdflytande vax (det bästa rengörningsmedel enligt mig) att rengöra med hela vintern, man har pillat lite där & pillat lite där.

Jag har då inte dragit med nå moment, utan bara suntförnuft, det är ju inga viktiga skruvar som ska dras.

capoeira-R1 skrev:
Det låter trevligt med varmkgarage :D
Min har varit ute i 2 veckor orörd och ja du kan kolla på hur kedjan ser ut:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4403

Har du någon bild på hela hojen med burken på??

Det här är det närmaste jag kan komma "hela hojen", den är inte riktigt färdig än, håller på att snickra till en egen undertray, om nån dag kan du få bilder på HELA hojen

Lite fett fläckar på burken på denna bild

Bifogat

• imgp2700.jpg
    imgp2700.jpg
    52.9 KB · Visningar: 421
2

2

Bifogat

• imgp2703.jpg
    imgp2703.jpg
    49.1 KB · Visningar: 400
slipon

Har ingen aning om hur dett är med Yoshi men med mitt GPR var dett ett j**** job. fik göra eget fäste i Alumjumjum innan dett gick, tog 2 dagar (et snyggare fästa skal fixas om jag får tid)

BTW Ja du måsta ta bort kåben.

Bifogat

• et lille billede bare for at irritere.jpg
    et lille billede bare for at irritere.jpg
    77.2 KB · Visningar: 384
R1 Uffe skrev:
Det här är det närmaste jag kan komma "hela hojen", den är inte riktigt färdig än, håller på att snickra till en egen undertray, om nån dag kan du få bilder på HELA hojen

Can't wait 2 c the pic's :tummenupp

Den ser giftig ut som den är :)

Re: slipon

Bo_R1 skrev:
Har ingen aning om hur dett är med Yoshi men med mitt GPR var dett ett j**** job. fik göra eget fäste i Alumjumjum innan dett gick, tog 2 dagar (et snyggare fästa skal fixas om jag får tid)

Hoppas det inte är så med youshi, Jag frågade på "dinmc" när jag köpte det och dom sa att det passade men vi får se.
Ska hämta det idag (tors)
postar lite bilder senare

Va konstigt, för mig var det hur enkelt som helst, bara av med det gamla o på med det nya. Iofs så var det inte Tri-oval jag köpte utan RS-3 som jag tycker är snyggare och mindre än Tri-ovalen.

Re: slipon

Bo_R1 skrev:

Visst är det så att ju billigare man köper = Lite sämre passform.

Mellan röret jag fick, den utpressade sidan som ska mot "org. krökarna" var lite tajt, så jag fick ta lite sandpapper/smärgelduk & slipa lite grann.

Men däremot Akrapovik, Youshi mfl dyrare slipon så har jag hört att dom ska passa som handen i handsken.

Men visst Bo_R1 hör ditt "G.P.R." & mitt A.R.T. till dom billigare varianterna om jag minns rätt.

Så jag tror inte du begöver oroa dig att Youshi ska ha dålig passform (peppar, peppar..........)

Japp, akrat har en grym passform, nu har ju inte jag ett slip on men jag kan inte tänka mej att slip onen är sämre, för mej tog det 25 min att släppa på orginal systemet o bara 10 min att tryck adit akrat (alla barn i början=))

btw/ hur vågar man ha hojen utomhus hela tiden? har du verkligen ingen polare som kan upplåta lite plats? vi snackar om en halvmeter i sidled o max 2 meter långt.

Last edited:
Mitt Youshi byter jag på 2 minuter utan att ta bort underkåpan. (Gäller bara att "klämman" sitter så att man kan nå den. Använder för detta en 10-hylsa (om jag minns rätt) på ett förlägningsskaft med ett spärrhantag i andra änden.)

Varför ta bort magkåpan när man ska byta slipon??
Det är ju bara att köra in 2 st 13-nycklar så är det klart.

R1 Uffe skrev:

:squid Var har du fått tag i dom där blinkersarna fram!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman