Körde en fet runda i söndags med två andra dammiga nissar.
Osäkra på om vi hade fart kvar i dom gamla kropparna och om prostatan skulle orka en hel runda utan panikavklädning vid varje buske gav vi oss av från Bara metropolen vid 12 tiden. Innan första stoppen han vi växla upp till trean och ca 800meter så stannar vi vid första anhalten. Undertecknad hade inte tankat innan gaset. Det luktade amatör lång väg redan.
Väl tankad så gav vi oss av mot H-berga för att se om vi kunde hålla takt med en ford fiesta 1.1. Efter en del tvekanden kom vi om och farten skruvades upp till en behaglig 120-140 (förutom i 90graders där vi fegade)
Plötsilgt börjar det hagla mot min hjälm. Små knappt märkbara knäpp mot visir och fronten och första tanken lutade mot småsten eller grus. Det var små aningar om insikter som kom flygandes. Första insikten var att det sitter i ryggraden detta med bedömma kurvor och lyckas pricka någorlunda apex för att maximera utgången med ofösiktigt gaspådrag. Andra insikten smäller till, detta är varför man vaknar på morgonen och tar sig till jobbet under vinter, just för att kunna sätta sig en varm sommardag och bara uppleva en hojtur.
Mitt i några snäva s-kurvor ser jag framför mig ett nytt hojval. Tankarna har nämligen lutat åt motard typ husa 650, men detta möte i dessa S-kurvor fick mig åt ett helt annat håll. Det kommer bli en Z750. Naket, lagom stort, vig och smidig och med lagom mycket att säga till om. Sådan matte sådan hund, man väljer väl hoj som man väljer flickvän kanske, vad vet jag.
Osäkra på om vi hade fart kvar i dom gamla kropparna och om prostatan skulle orka en hel runda utan panikavklädning vid varje buske gav vi oss av från Bara metropolen vid 12 tiden. Innan första stoppen han vi växla upp till trean och ca 800meter så stannar vi vid första anhalten. Undertecknad hade inte tankat innan gaset. Det luktade amatör lång väg redan.
Väl tankad så gav vi oss av mot H-berga för att se om vi kunde hålla takt med en ford fiesta 1.1. Efter en del tvekanden kom vi om och farten skruvades upp till en behaglig 120-140 (förutom i 90graders där vi fegade)
Plötsilgt börjar det hagla mot min hjälm. Små knappt märkbara knäpp mot visir och fronten och första tanken lutade mot småsten eller grus. Det var små aningar om insikter som kom flygandes. Första insikten var att det sitter i ryggraden detta med bedömma kurvor och lyckas pricka någorlunda apex för att maximera utgången med ofösiktigt gaspådrag. Andra insikten smäller till, detta är varför man vaknar på morgonen och tar sig till jobbet under vinter, just för att kunna sätta sig en varm sommardag och bara uppleva en hojtur.
Mitt i några snäva s-kurvor ser jag framför mig ett nytt hojval. Tankarna har nämligen lutat åt motard typ husa 650, men detta möte i dessa S-kurvor fick mig åt ett helt annat håll. Det kommer bli en Z750. Naket, lagom stort, vig och smidig och med lagom mycket att säga till om. Sådan matte sådan hund, man väljer väl hoj som man väljer flickvän kanske, vad vet jag.