Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har själv provat att köra utan kort, själv... med lämp och teoriprovet avklarat, väntade bara på uppkörningen... resultatet den gången blev en muntlig tillsägelse, pga att jag inte riktigt höll utsatt hastighet och dessutom hade problem med att endast 1 hjul var i marken när dom såg mig... Men hade turen att dom inte frågade efter körkort. Kollade så hojen var bes+skatt+försäkrad och så bromsljus och skylt satt på plats (bägge monterade i hjulhuset) .. sista kommentaren från poliserna var.. "kör försiktigt nu, det är ju en dag imorgon med"
Allmän väg, allmän plats förstår dom flesta = no good för egenhändig övningskörning MEN benämning inhägnat område är något diffus. Har frågat om detta och jag kommer inte ihåg om det var transportstyrelsen eller polisen som svarade men det är jäkligt luddigt. Kontentan är iaf att ingen annan person eller fordon ska kunna komma in på det område där det körs men för den delen räcker det då inte med att det är grind och krondike runt platsen. Inhägnat är ju ett målande ord men vilka krav gäller för inhägnaden då samt hur det är avskilt?
Man bör vara ganska säker på sin sak innan, men kommer inte blåbären in på området så...![]()
Jag vet en som blev stoppad på en parkering med "fel" handledare vid övningskörning med bil. Resultat: 1500 i böter och indraget körtillstånd och mc-kort i 4 mån + 1500 i böter för "handledaren" Vilket kan bli mer eftersom det är dagsböter.
Förklaringen jag fått på samma fråga för en sisådär 100 år sedan var att inhägnaden skulle vara minst 2m hög. men att det inte fanns något praxis på vad inhägnaden skulle bestå av, dvs trä eller betong eller vanligt metallnät var helt ok.
ingen stannar en hojj ändå.. kanske på en parkering
edit: klantar du dig så kan du ju räkna med att du är kokt i bajs
Har själv provat att köra utan kort, själv... med lämp och teoriprovet avklarat, väntade bara på uppkörningen... resultatet den gången blev en muntlig tillsägelse, pga att jag inte riktigt höll utsatt hastighet och dessutom hade problem med att endast 1 hjul var i marken när dom såg mig... Men hade turen att dom inte frågade efter körkort. Kollade så hojen var bes+skatt+försäkrad och så bromsljus och skylt satt på plats (bägge monterade i hjulhuset) .. sista kommentaren från poliserna var.. "kör försiktigt nu, det är ju en dag imorgon med"
ingen stannar en hojj ändå.. kanske på en parkering
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten