Att köra på bana.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
En kanske halvflummig tråd såhär runt midnatt.

Det här med bankörning är säkert inget nytt för många här på forumet.
Men för en del, mig själv inkluderat är det så.

Jag vill bara passa på att slå ett slag för hela ban-grejen och tipsa dem som ännu inte testat.

Körde min första BKK på Rörken för en dryg vecka sen (i årets värsta regnväder), och igår var det dags igen.

Om man inte gjort det tidigare så är det nog ganska vanligt att känna sig lite skeptisk.

Bana.. hur kul är det? Kommer folk stå och garva åt mig för att jag e nybörjare? Är det pinsamt att inte ha den nyaste sporthojen?

Man kan inte ha mer fel.
Det var bland det roligaste jag gjort under min "hojkarriär".
Supertrevligt folk, blandade åldrar, hojar och kön, men alla med gemensamt intresse. Kan knappt bli bättre.
Alla är där för att ha kul, lära sig och bli bättre. Värt att nämna.. gokartbanorna kostar 200:- om du inte är med i SMC. Då har du instruktörer som är ljusår bättre än alla körskolelärare. Det är gratis i mina ögon.

Jag är helt såld, så nu blir det Tuvängen/Rörken varje gång jag kommer loss och får plats. Hinner som tur var med en sväng till Gelleråsen nästa vecka också!

Synd att man är så jävla korkad så att man väntar till slutet på säsongen med att testa. Det är nu man undrar varför man slösat bort massor med Söndagar på bulten.. :S

så mitt midnattstips till alla som inte kört bana än.

Gör det!

(godnatt!)

Håller med! Körde bana på sturup första gången 13/8. Asroligt o bokat in mig på resterande som finns denna säsong.

Riktigt jävla roligt är det och nästa säsong blir nog mer bana än gata. Kommer inte sluta köra gata eftersom jag använder ändå hojen dagligen, men aktiv körning blir det på bana.

Bana är ball! :tummenupp

Nu på lördag kommer vi köra allmänhetens på Gotland ring..:)

Jag har inte testat köra på bana ännu, men är riktigt sugen på det så får bli nästa sommar då jag nyss köpt en hoj och hojen och jag är runt 90mil ifrån varandra i minst 1½ månad till :(

Köra bana är det roligaste som finns:tummenupp, väl värt varenda krona man lagt ner, började med förra hojen förra året med 3 storbandagar, i år kommer jag sluta på 6 storbandagar, 2010 är tanken minst 6 och några till. Till det kommer körningar på gokartbanor, typ Rörken och Tuvängen. Bra träning det med, även om Duccen trivs helt klart på¨snabbare och större banor.

Min första gång på bana var på hösten( tack actionpics:tummenupp) mitt första MC år 2004:)
Nu kör jag i superbike :) så tänk efter innan ni provar,
det kan förändra era liv :tummenupp( till det bättre;) )

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman