Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
NejMarals76 skrev:Måste man alltid ha skinnställ när man kör på bana?? Var inne och kollade på bikeevent och de hade körning på kinnekulle den 31 aug.

Blir lite orolig. Men jag kan ha missförstått frågan.Marals76 skrev:Måste man alltid ha skinnställ när man kör på bana??
amullo skrev:I teve böjen där orutinerade oftast svänger in för snävt. Den böjen ligger i en vänster uppförsbacke. Sväng in sent så att du efter kurvan hamnar mitt på banan.
amullo skrev:.
I teve böjen där orutinerade oftast svänger in för snävt. Den böjen ligger i en vänster uppförsbacke. Sväng in sent så att du efter kurvan hamnar mitt på banan.
Lycka till!!!
Marals76 skrev:Fan kanon då ska jag anmäla mig!![]()
Har länge varit sugen och Kinnekulle ligger ju långt hemifrån.
Är lite synd har på tok för stora ben så att hitta skinnställa som passar är = omöjligt.![]()
Men men jag trivs att vara en gortexpöjk![]()
Marals76 skrev:Måste man alltid ha skinnställ när man kör på bana?? Var inne och kollade på bikeevent och de hade körning på kinnekulle den 31 aug.
oFFkeFF skrev:Det går alltid att sy in stretchtyg, eller modifiera skinnställ så att de passar, och det brukar inte kosta särskilt många kronor hos skomakaren. Goretax funkar, men rivs upp snabbt om man kanar en bit, men var lugn, kör du av på kinnekulle sitter du i räcket direkt![]()
![]()
håkanolsson skrev:På Bikeevent bokningsida står det
- Föraren skall ha körkort.
- Vi kräver skinnställ, stövlar och handskar i gul och röd grupp.
Gore-Tex eller liknande klädsel är dock tillåtet i grön grupp och ryggskydd rekommenderas i alla grupper!
- Motorcykeln skall vara i standardutförande såsom i trafiken. trafikförsäkrad och i gott skick. Vi besikigar MC:n innan du får köra. Slicks är ej tillåtet och däcken skall ha godtagbart mönsterdjup.
Marals76 skrev:Kommer köra i värsta fegisgruppen vill inte lägga mig ner på banan. Avåkningszonerna är ju inte direkt stora på kinnekulle så lungt lär man ta det.
VA!oFFkeFF skrev:Se upp, det där glömmer man lätt bort när man kör![]()
Menar du att hornen växer ut näääää det kan jag aldrig tänka mig |
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife