Att köpa olja på OKQ8 kan vara problematiskt

Det är problem att hitta större än 1 liters på nästan alla OK/Q8 mackar så jag brukar handla 4 liters dunkar av Roller till nästan halva literpriset jämfört med macken. Se annons till vänster. Och nej, jag känner inte honom. Bara att han har bra pris och är relativt lätttilgänglig i frihamnen i stockholm.

Fick ett samtal idag...

Inte ordagrant men samma budskap:

- Hej det är Nisse Tuta från OkQ8. (eller vad han hette)

- Ja hej hej.

- Du beställde väl en såndär racing olja av mig förut, 20L dunk?

- Ja det stämmer bra det.

- Jo någon har beställt en likadan dunk av en av mina anställda.

- Jaha..

- Ja o nu såg jag att den står på lagret, var det du som beställde den också?

- Nä så mycket olja förbrukar jag inte.

- Jaha ja nä, mm ja då får jag tacka då.

- Hej svejs!

Nu är alltså jag jagad av denna oljejätte, vette fasiken om jag kan sova inatt :tummenupp

Har aldrig haft bekymmer med att få fram 20l dunkar okq8-smörj. Tack och lov, för den är förb.. prisvärd!

Nu är alltså jag jagad av denna oljejätte, vette fasiken om jag kan sova inatt :tummenupp
Aktare!

- Hej det är Nisse Tuta från OkQ8.

- Ja hej hej.

- Du tankade väl sån där bensin hos mig förut, 20L dunk?

- Ja det stämmer bra det.

- Ja o nu ser jag att det står en tankbil med 60 kubik bensin här. Är det du som ska tanka den också?

- Nä så mycket bensin förbrukar jag inte.

- Jaha otur. Vi skickar en faktura.

- Hej svejs!

Biltema 1l; 79kr/lit
Okq8 SBK 15w-50 20l ; 65kr/lit

(Je, när biltema börjar sälja 15w50 på större förpackning till bättre pris kan det vara lönt, men annars, no fk.. way.)

Inte för att jag är någon Biltemafanatiker men lite orättvist att skriva Biltema´s inkl moms pris och Okq8´s exkl moms pris :rolleyes:

Last edited:
Nja när jag beställde visste stationschefen inte priset, ringde således upp vart dom nu beställer ifrån och jag hörde samtalet genom telefonen med hög volym:

"65:-L- + moms tar Okq8 för 20L dunk. 81.25:- inkl moms och det blir 1625:- för 20L.

1L kostar 175:- inkl moms på hyllan.

Beställde och köpte för några veckor sedan, förskottsbetalning."

Från tråden där det diskuterades när jag beställde. Men har de glömt att lägga på momsen och sålt till dig så är det ju bara att tacka och ta emot :tummenupp

Köpte 20L från OKQ8 i Globen.
Förskottsbetalning, leverans på några dagar. Strax under 1300 pix. Ett kap! Och no prob:tummenupp

Nja när jag beställde visste stationschefen inte priset, ringde således upp vart dom nu beställer ifrån och jag hörde samtalet genom telefonen med hög volym:

"65:-L- + moms tar Okq8 för 20L dunk. 81.25:- inkl moms och det blir 1625:- för 20L.

Från tråden där det diskuterades när jag beställde. Men har de glömt att lägga på momsen och sålt till dig så är det ju bara att tacka och ta emot :tummenupp

Konstigt. Jag köpte i början av säsongen 20l för ca 65:- litern :va .

Kan glädja er att jag köpte en 20liters dunk för några veckor sedan och betalade 1150inkl moms. Så det finns alltid lite marginaler när dom säljer alltid lönt att kolla på mer än ett ställe.

Gissar på att det är du som fått betala dubbel moms...... :näsblod

min dunk - OKQ8 Luleå - gick på 1280 inkl moms --> 64kr litern

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back