Att köpa olja på OKQ8 kan vara problematiskt

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Hoj
CBR954RR
Jag tänkte bara ventilera lite så ingen annan begår samma misstag som jag.

Hur som helst. För ca en månad sedan beställde jag en 20L dunk SBK15-50
på OKQ8 i Glädjen/Väsby. Efter ca en knapp vecka gick jag förbi och undrade om oljan kommit. Den hade inte blivit beställd. Ok, men beställd den nu då tyckte jag.
Det skulle ske. Tre dagar senare var den inte beställd pga missförstånd mellan personalen, -sådan händer. Oljan beställs lovades det.

Jag får telefonsamtal om att oljan hade dykt upp efter bara en handfull dagar.
När jag åker ner till OK så visar det sig att oljan endast finns på papper och inte i
verkligheten. Beställ oljan igen då, fjärde försöket, då tyckte jag.
Oljan skulle beställas och dem skulle ringa när den dykt upp. Efter någon vecka
får jag ett samtal i stil med "Ska'ru ha oljan eller?". Ja det är väl klart att jag skall eftersom jag beställt den!
Jag glider ner några dagar senare för att hämta upp oljan för att få veta att man
gjort ett sextiofemprocentigt prispåslag på det pris som angetts när beställningen gjordes. Det accepterade jag inte och personalen sa att ansvarig över oljeriet får ta och ringa och reda ut det hela. Det visar sig vara chefen som tyckt att jag skulle betala extra. Tyvärr är det inte så saker och ting fungerar då jag redan fått ett pris när jag beställde samt att varan redan hade ett inlagt pris i systemet. Hur som helst kunde dem vara snälla nog att låta mig få köpa oljan till utsatt ordinarie pris. Åh vad snällt.:gnissla Muppar tänkte jag, men olja det vill jag ju ha så jag åkte dit i dag och handlade oljan. Jag kom till dörren när jag såg att plomberingen på
den stora korken såg konstig ut. -Den var bruten.:mad::mad::mad:
Jag gick tillbaka och lämnade genast tillbaka dunken och kommer aldrig mer sätta min fot på OKQ8 i Väsby.

Handla gärna där Ni andra, men se upp med vad Ni köper!

Södertörns petroleum i Södertälje är skitbra, hälsa att du kör enduro/offroad bla med SOE.:tummenupp

Jag har handlat den nämda oljan av OK-Q8 Skönsberg, Sundsvall.
Inga problem med vare sig beställning, pris eller leverans.
Priset var strax under 1300sek för 20 liter om jag minns rätt.
Inte alla ställen är kass.

// Fredrik

Det är väl inte ett problem med OKQ8 eller deras olja i allmännhet utan en kass personal på den lokala stationen. Kan säkert tänka mig att de ollar korvarna där också... :)

Jag förvänta mig en motor med generalknas när jag såg trådnamnet. Bilder på skurna lager, skjutna kolvar och gråtande ägare. Jag är besviken! :D

Jag vet inte hur det fungerar med OK/Q8 överlag men det är väldigt ojämn kvalitet på kundbemötandet. Vissa stationer odlar en kultur där alla i personalen är bästisar och kunderna är deras fiender. Andra har ett jättebra kundbemötande och agerar väldigt proffsigt.

Tyvärr får man betrakta alla stationer enskilt tror jag. Det är ju bara att bojkotta skitstationer där folk som jobbar inte bryr sig. Sådan verksamhet stödjer inte jag, då går jag hellre dit där man får service och kanske framförallt känner sig välkommen.

Beställa olja på besinmack i Sthlm? Så ytterst märkligt:va

Möjligen om man bodde i Dorotea.

Att det finns massor av bra OKQ8 mackar tänker jag inte säga emot. Jag ville bara varna för en av rötäggen så Ni andra slipper stå där med ollade korvar
och brutna oljeförpackningar:tummenupp

Framöver blir det Södertörns Petroleum som får mina pengar.

Här i trakten får man alltid bra bemötande på OKQ8, de har ofta SBK racing och lite biloljor hemma på 20 liters dunk så man kan köpa till ett literpris som är 100-130 kr lägre än priset ifall man köper 1 liter. De brukar tom vara lite förvånade själv över skillnaden :D

Beställde på en lördag om jag inte minns fel, oljan kom nästkommande onsdag som överenskommet och priset var även det som vi kommit överens om. Tråkigt att servicekvaliten sjunkit, detta var någon månad eller två sedan.

Samma ställe btw.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back