Att köpa Honda VTR 1000 Firestorm

Då snackar du Gelleråstider runt 1.15 på gamla banan... ?:tungan

Lr iaf om man vill slippa göra en highsider på Rörken.. :rolleyes:


Jag kan ju tillägga att höll man sig lagligt (runt 120 - 130) så kom man trettio mil utan probs. Då höll den sig på 0,6l/mil

Drar dock betydligt mer om man chippar o kör me Renegade airkit!!:tummenupp

Tack för alla bra svar, bara att leta efter en VTR som är till salu då!

Tycker dock att du ska slå en flukt på Falco`n ändå innan du bestämmer dig!!
Likvärdiga hojar men Aprilian e bättre på allt! :näsblod
 
Last edited:
VTR F är en trevlig hoj.
Saker som kan förbättras är som på de flesta hojar, fjädringen. Byt gärna ut fjädrar i framgaffeln och stötdämparen bak, det blir "som en ny hoj" ;)

Att det svajar bak med orginalfjädring osv är inget konstigt, knicken på LMS i 200+ så kändes det att det var lite mjukt, kan ju inte riktigt jämföras med den GSXR1000 -04 jag har nu ...

Körde VTRen ca 3600 hårda mil, Kinnekulle, LMS, Karlskoga, Anderstorp var de banor jag besökte den med, längsta dagsetappen låg på 110 mil.

Skjutsa gjorde jag mycket på den också, åkte Öland / Linköping tex med skjuts, när jag stannade för tankning så fick man väcka tösen som satt bak, så helt obekvämt kan det ju inte vara. Gjorde många turer på 30-40 mil med skjuts utan några problem för varke mig eller damen bakpå.
En långhelg med linköping->smögen->göteborg->linköping var nog det längsta på så kort tid med skjuts jag gjort.


Det sköna vridet gör att man lätt håller en hög medelhastighet, jämfört med tex R6 som man måste varva ihjäl nästan för att nåt ska hända...
Med VTRen var min bästa tid 1.14 på Karlskoga efter en dags körning där, mycket vrid hjälper till mycket! ;)

Soppaförbrukning, ca 1.2 vid hård bankörning och 120km/h till sthlm efter E4:an gick den på 0.6. (R6:an drog runt 0.5 vid lugn E4:a körning och ca 1.2 på bana(LMS/Karlskoga), GSXR:en drar runt 1.0-1.4 beroende på bana...)

Det bästa ljudet på en VTR F uppnås med Devil-slipon ;)

Kamkedjesträckare bör bytas innan 7000mil (även om det inte är missljud så börjar det bli dags), ventiljustering kommer förmodligen att behövas runt 10000mil (undantag finns såklart). Innan dess är det oljebyte,oljefilter, tändstift, kedja+drev, däck och bensin som du behöver kosta på den...
Dessutom har den inte problemet med att skära när man kört på bakhjulet mer än 5km som TLR/S har problem med...

//håkan
 
JAg har haft min i två år nu, och jag är helnöjd. Visst det vibrerar lite, det gör den. Men annars så duger den gott.

Sen blir du ju kung pga ljudet :)

Tolf
 
Provade en firestorm innan jag köpte en sp1:a... Tyckte man satt skönt på den å den lät ju trevligt med slipon monterat... Men den kändes mkt tröttare än jag trodde (hade 900rr -98 innan). Sen så vibrerade den mer än sp1:an och kändes slekig på vägen men då är det ju ingen rr hoj heller iofs... Men som touringmaskin hade jag kunnat ha en. Vet inte hur störande vibrationerna är i längden dock...
 
Även jag fick ett V-twin sug denna vintern !:). Köpte mig en VTR F för ngn månad sen... -8 grader o snö så ngn provkörning var det inte att tala om. Det fick bli en snabb koll , en varmkörning o allmänt krypande runt hojen sen blev det affär.

Så växellåda , bränsleåtgång , bekvämlighet på långsträckor o vibrationer har jag ingen aning om....men eftersom vi bestämt att ge oss iväg på tour i Norge till sommaren , så lär man väl få reda på det vare sig man vill eller inte:tungan .

Underbart ljud kan jag i alla fall bekräfta !:tummenupp. Avgasdoften i vardagsrummet kommer inte att gå att vädra ur innan midsommar o ungarna är inne i ett förstadium till tinnitus. De där korta kolfiberpiporna mullrar som efterdyningarna efter riktigt bra sex !!!:tuttar
 
Hade en VTR som första hoj,tyckte den var go att köra.Gillar vridet och ljudet.Min drog 0,5 vid lugn körning men annars kom man runt 20 mil på en tank.
 

Bifogat

  • aaaaaaaa.JPG
    aaaaaaaa.JPG
    65.9 KB · Visningar: 178
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top