Att köpa eller inte köpa...

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
Är grymt sugen på att köpa en Superduke, men vet fan inte om jag ska göra det eller inte.
Grejen är att jag är hemma väldigt lite, har nyligen fått nytt jobb och reser mellan 250 och 300 dagar om året.
Finns det några mer som jobbar som resande här och kör MC?
Hinner man köra ngt eller är det bara att kasta pengarna i sjön?

Kanske finns så man kan hyra mc de veckorna man är hemma ist, vad skulle det kosta isf?

Last edited:
Om dom där 65-115 dagarna du är hemma är sommardagar med bra väder så får du ju en del åktid. Jag fick nästan aldrig tid att köra när jag jobbade på resande fot. Kompisar, flickvän och mycket annat ska prioriteras när man väl kommer hem. Du kan ju dra och provköra istället för att hyra :)

Duktigt rest, speciellt då vi i sverige har ca 200 arbetsdagar om året (ink semester och röda dagar, 240 dagar annars).:confused:

Duktigt rest, speciellt då vi i sverige har ca 200 arbetsdagar om året (ink semester och röda dagar, 240 dagar annars).:confused:
jo, men iom att jag inte reser i sverige så kommer jag inte hem över helger och sånt heller. Därav att det blir så många dagar.
Har vart i sverige totalt 30 dagar sen första april då jag började på den här avdelningen, och då har jag ändå haft 3 veckor semester.

Om dom där 65-115 dagarna du är hemma är sommardagar med bra väder så får du ju en del åktid. Jag fick nästan aldrig tid att köra när jag jobbade på resande fot. Kompisar, flickvän och mycket annat ska prioriteras när man väl kommer hem. Du kan ju dra och provköra istället för att hyra :)
utspridda lite över året tyvärr, ngn vecka då och då...

Haha, ja provköra är jue en möjlighet för att stilla den värsta abstinensen...

Last edited:
jo, men iom att jag inte reser i sverige så kommer jag inte hem över helger och sånt heller. Därav att det blir så många dagar.
Har vart i sverige totalt 30 dagar sen första april då jag började på den här avdelningen, och då har jag ändå haft 3 veckor semester.

utspridda lite över året tyvärr, ngn vecka då och då...

Haha, ja provköra är jue en möjlighet för att stilla den värsta abstinensen...

Såhär tänker jag. Om du reser så mycket så har du (förhoppningsvis) en sjyst lön. En lön där en Superduke inte skulle märkas så mycket. Köp hojen och ha den ett år och känn om du tycker det är värt det. Ett år och några få mil gör ju inte jättemycket på värdet.

Kom igen! Gör det! ;D

Jobbar man sådär mycket ska man inte behöva fundera..
Pengar ska det finnas gott om då.

Såhär tänker jag. Om du reser så mycket så har du (förhoppningsvis) en sjyst lön. En lön där en Superduke inte skulle märkas så mycket. Köp hojen och ha den ett år och känn om du tycker det är värt det. Ett år och några få mil gör ju inte jättemycket på värdet.

Kom igen! Gör det! ;D

Hmm, jävligt bra sett att se det. Så får det nog fan bli. :tummenupp
Köper nog en i vinter då, som julklapp till mig själv.
Kan jue alltid sälja efter 1 år om jag märker att det inte hinns med.

Men att jag skulle tjäna så bra att en mc inte skulle märkas så mkt är lite väl optimistiskt. Visst tjänar bättre än medelsvensson, men inte såå extremt. Har trots allt precis börjat och ligger på ingångslön.

Men att jag skulle tjäna så bra att en mc inte skulle märkas så mkt är lite väl optimistiskt. Visst tjänar bättre än medelsvensson, men inte såå extremt. Har trots allt precis börjat och ligger på ingångslön.

Bara köp!
Resande jag med dock inte 250-300...? Dagar om året!
Skönt som fan när man behöver koppla av från jobbet!!! :tummenupp :tuttar

:tummenupp Ta e R modell också

Bara köp!
Resande jag med dock inte 250-300...? Dagar om året!
Skönt som fan när man behöver koppla av från jobbet!!! :tummenupp :tuttar
Ja, får nog bli så. Har övertalat mig själv nu att det är bäst så.

Jo jag vet, är borta extremt mkt (flickvännen e inte sååå glad).
Värsta jag hört talas var en kollega som hade 320 dagar utomlands ett år. Han sa upp sig efter det.
Jaha, gött att höra att man inte är ensam som resande.
Vad jobbar du med?

:tummenupp Ta e R modell också
Nu tar vi det lilla lunga här.
R modellen har enkelsits och flickvännen skulle skjuta mig då.

Last edited:
Ja, får nog bli så. Har övertalat mig själv nu att det är bäst så.

Jo jag vet, är borta extremt mkt (flickvännen e inte sååå glad).
Värsta jag hört talas var en kollega som hade 320 dagar utomlands ett år. Han sa upp sig efter det.
Jaha, gött att höra att man inte är ensam som resande.
Vad jobbar du med?

Säljare... Ja fan om man har 250-300 dagar utomlands så hade nog frugan gnisslat mer än hon redan gör :gnissla :D .
Det brukar inte hålla i längden...

Måste prioritera!!!

1. Mc
2.Frugan/Polarna

:tummenupp

Last edited:
Köp en och ha i ett fint garage. Bara tanken på att den står där är värd pengarna!
Jag röstar ochså på en "R"...

Vill man ha nåt så finns det ingen som är så lätt att lura som sig själv, det gäller bara att lägga upp det snyggt.:D

Sagt och gjort, idag köpte jag en superduke. Blev ingen R men iaf en enkelcuts...

Beklagar att det sket sig med tjejjen men grattis till bågen! Gällande tösen kommer det kännas bättre om ett par månader och då har du mer tid för bågen när du väl kommer hem! Se ljuset i tunneln...

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage