Att identifiera en 125a (Hjälp?)

• Thread starter Thread starter Henken
  • Start date Start date
Kolla bara så att denna delen hänger med, ofta är den bortplockad på begagnade ex av Honda Spacey då den nödvändiga hastigheten 88mph sällan uppnås och därmed ansågs delen överflödig.

Men ska den vara komplett så ska delen hänga med :)

flux_capacitor.jpg

Jag hade en Spacy -84 härom sommaren.
Kul liten krabat. Det syns när man kommer på den. Hissljuse impar mycket. ;-)

Snål var den och inte så snabb. Betydligt billigare i försäkring än en moppe.
Stabiliteten var inte så där över sig, men det är kanske så på alla småhjulingar?
Och så är den omodern då det inte finns bagageutrymme under sageln, men i gengäld finns handskfack i kåpan.

cool jävla moppe..
är det fotgas? eller fotbroms?

Och inte nog med det, den har varit med i "Terminator", Linda Hamilton körde den där :fakta

Linda-Hamilton.jpg

Och inte nog med det, den har varit med i "Terminator", Linda Hamilton körde den där :fakta

Linda-Hamilton.jpg

Köp den och sedan refererar du till att du har en Terminator-motorcykel när du raggar brudar, du kommer att få ligga mera än proffsen på ålandsbåten..

cool jävla moppe..
är det fotgas? eller fotbroms?
Det är bakbromsen =) Pappa har en sån att köra till jobbet och när han har jour i räddningtjänsten (snabbare än bil när man ska genom stan)

Riktigt goa att köra på! Jag tycker dom går rätt okej asså! knappt 100 och den är reggad på 9kw (vår är en 93a tror jag och är som en liten buss)
Går året om och startar alltid! Går på blankis på dammen i ca 70! :yoparty
Pris: 500kr +säkring var priset för våran

Kolla bara så att denna delen hänger med, ofta är den bortplockad på begagnade ex av Honda Spacey då den nödvändiga hastigheten 88mph sällan uppnås och därmed ansågs delen överflödig.

Men ska den vara komplett så ska delen hänga med :)

flux_capacitor.jpg

Spacy hade flux capasator alltså? Vart sitter tidsinställaren?

Spacy hade flux capasator alltså? Vart sitter tidsinställaren?

Ja absolut, men många har sålts till DeLorean-ägare då hojen aldrig uppnådde nödvändig hastighet så den ansågs överflödig av tidiga ägare. Men idag är dom guld värda om man ska ha en Spacy i orginalskick.

Vet ej var dom gömt tidsinställaren, har aldrig sett en Spacy i orginalskick. Men jag gissar på ett tumreglage vid gashandtaget, inte helt olikt växelreglaget på mountainbikes.

(btw jag tränar på att bli mytoman, jag kan definitivt se charmen med det :) )

125cc guldvinge, tillbaka till framtiden, transformers, tron, etc. Den fulsnyggaste scootern nånsin! Denna tråd är det första steget mot modellens kommande klassikerförklaring och samlarvärde! :)

Den jag hittade hade varit avställd sedan 2001 och förmodligen stått i garaget sedan dess. Vad händer när jag tar tag i projektet och ringer? Jo, nån annan har ringt samma vecka!!!??? och velat köpa (?) den. Snacka oflyt!

Ingen som känner någon/vet av nån gammal brun Spacy? Måste vara brun & från 80-talet. Jag har lagt in en annons på blocket under köpes utan resultat, haha.

Den jag hittade hade varit avställd sedan 2001 och förmodligen stått i garaget sedan dess. Vad händer när jag tar tag i projektet och ringer? Jo, nån annan har ringt samma vecka!!!??? och velat köpa (?) den. Snacka oflyt!

Ingen som känner någon/vet av nån gammal brun Spacy? Måste vara brun & från 80-talet. Jag har lagt in en annons på blocket under köpes utan resultat, haha.

Har du provat att söka på "Säljes" då? Hittade två stycken på en gång på Blocket :tungan

Brun Honda Spacy 125cc -84
Silver Honda Spacy 125cc -84

Konstigt att alla refererar till Tillbaka till framtiden -filmerna när alla vet att Honda Spacy är den enda sanna Terminator-filmhojen :)

Sålde just en Yamaha Beluga, den ligger inte långt efter Spacy´n i fulhet, fast den senare är betydligt mera futuristisk.

Kan även tipsa om Honda CN250 scooter. Den är fan brutalt ful.
http://www.bikeweb.com/node/954

Ha ha.
Köpte en sådan av grannen ett par år sedan.
Fixade upp den och körde den till besiktningen första gången jag riktigt körde den.
Tyvärr upptäckte jag att den var astråkig att köra trots att jag fått samma reaktion som du fick när du såg den.

Lång historia kort, besiktningsmannen köpte den av mig för det dubbla jag gav :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park