Att hyra en bana

GSXR1100R skrev:
Igår va det tre motarder på inomhusbanan racehouse i malmö, det låter rätt ordentligt i ett plåtskjul, även när vi är 15-20 minimotos på banan så dönar det på rätt så bra, dessutom måste alla köra på svindyr miljösoppa för att inte kvävas till döds.

det e bara för att det inte hänger isoleringsskivor ner från taket... samt om man sätter lite på väggarna /\__/\__/\__/\ osv....

det skulle ju aldrig regna iaf....

lär ju inte bli av - men en fin tanke !

GSXR1100R skrev:
dessutom måste alla köra på svindyr miljösoppa för att inte kvävas till döds.

Helt onödigt... skillnaden är minimal !

Men miljö-töntarna vill gärna påvisa skillnaden... när du hällt i 2-takts olja så ryker det fint ändå !

Webspy skrev:
Helt onödigt... skillnaden är minimal !

Men miljö-töntarna vill gärna påvisa skillnaden... när du hällt i 2-takts olja så ryker det fint ändå !
Njae vi kör på lowsmoke :brinnerup

GSXR1100R skrev:
Njae vi kör på lowsmoke :brinnerup

jajaja.... du ska alltid vara bäst.

När jag var ung o dum (e ju gammal o dum nu) så jobbade jag i en icke miljö-certifierad gocart-hall. vanlig soppa.... vi överlevde det med - med bra ventilation.

Webspy skrev:
jag vet.

jag o geiger hade en galen tanke på att göra en bana innomhus - då slipper man nästan alla oklara krav..... men då ska det till ett bygglov som heter duga.... sveriges största plåtskjul.

Kanske räcker det för beläggning om du har jäkligt bra kontakter på asfalt och bara ska bygga en gocart bana men sen får du inte mycket mer.

Har någon kollat på senaste tiden var det kostar att asfaltera en garageuppfart? Och jag menar asfalten och inte framkörningskostnaderna för maskinerna!
Det är dyyyyrt.

En bana som är 7 meter bred och ca 1000m lång kostar väl ca 7Milj bara för asfalten, och 1000m bana är inte långt?
Lägg sen till den dubbla kostnaden bara för anläggning av grus o sånt som grund till asfalten.

En mkt fin tanke men jag tror inte 4 mille räcker till mer än cafeterian och bajjamajjorna.

Aj , slå mig inte nu :4skrika

/Nitrous

Nitrous skrev:
Aj , slå mig inte nu :4skrika

/Nitrous

Jag slåss inte - det går att ordna allt betydligt billigare - man behöver inte anlita PEAB för att göra jobbet. -Men visst, det känns ju som ett hopplöst projekt att dra igång i denna stad.... känns som dom stora intresseorganisationerna börjar i lite fel ände. men vem e jag o klaga o gnälla på dom? hade jag 25 mille skulle vi ha en ny bana i stockholm nästa år !

tl1000s skrev:
Mittsverigebanan är nog bland dom billigaste att hyra, desutom har dom sistaminuten priser om man bokar tidigast 3 veckor innan.
http://www.motorpark.se/
Snacka om billigt, 3K om man bokar en vecka innan, då räcker det med att dra ihop 10 st så får man köra en hel vardag för 300:-, iof utan ambulans men billigt är det.

GSXR1100R skrev:
Snacka om billigt, 3K om man bokar en vecka innan, då räcker det med att dra ihop 10 st så får man köra en hel vardag för 300:-, iof utan ambulans men billigt är det.

har aldrig funnits ambulans där de gånger jag varit där o kört

Webspy skrev:
har aldrig funnits ambulans där de gånger jag varit där o kört
Det räcker kanske iof om någon har en kombi och en bår, hur är banan i övrigt då, avkörnings zoner etc?

Webspy skrev:
jag vet.

jag o geiger hade en galen tanke på att göra en bana innomhus - då slipper man nästan alla oklara krav..... men då ska det till ett bygglov som heter duga.... sveriges största plåtskjul.

Får väl tipsa dig om DHLs lokaler längst ner i Åhlens kåken i Jordbro!
Tom från och med 28/2...
Inga nya hyresgäster planerade (vad jag vet)
Det ligger redan en typ av asfalts beläggning där.

Problemet kan ju bli att fixa avåkningszoner bland alla pelare.... :3freak

Stog själv och tänkte tanken när jag var där för ett par dar sen! :lol
Banåkning årtet om :banana :banana

Kör hårt...
Jag kommer garanterat och åker på din anläggning :tummenupp

(man får väl hoppas att en sådan anläggning skulle bli aktuellt nån gång under ens livstid....)

Abloy skrev:
Då har du haft tur ;) för ambulansen kommer bara när det går åt hell.
Hur lång tid tar det för ambulansen att ta sig från Härnösand till banan?

GSXR1100R skrev:

Det är bara 8 km.... sen så ska dom ta sig tid för att åka o hämta en klotade mc-dåre !

GSXR1100R skrev:

En mil till sjukhuset och 110 väg så det går undan om det finns Ambulanser ledigt.

Sen är avåkningszonerna OK, banan är ju godkännd för RR. Ofta är inte sandfållorna krattade så de tenderar att vara ganska hårda.

Last edited:
Abloy skrev:
En mil till sjukhuset och 110 väg så det går undan om det finns Ambulanser ledigt.

Sen avåkningsonerna väl OK, banan är ju godkännd för RR. Ofta är de dock inte krattade så det blir ju ganska hårt att krascha i dem.
Mc olyckor brukar ha hög prioritet, man kanske skulle ta en RR semester i år igen, Sviestad, Mittsverigebanan, Gelleråsen, Anderstorp och Falkenberg.

Förra året så tillbringades semestern på Gelleråsen, Bike week är asballt.

Abloy skrev:

Sen är avåkningszonerna OK, banan är ju godkännd för RR. Ofta är inte sandfållorna krattade så de tenderar att vara ganska hårda.

jag kan skriva under på hårdheten i div sandfållor ! (samtliga 3 krascher förra säsongen på den banan)

finns dock en del av banan som jag upplever som lite farlig - om man åker av efter E4-böjen finns det i stort sett ingen avåkningszon... trots att banan fortsätter att svänga....

GR kostade strax under 10 milj för den första och andra delen ( 3 km) och då har dom fått marken och underarbetet var redan klart.
Beräknad kostnad för hela banan om man skulle betalat för allt till 100 % är
200 milj. :skrämd

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien