Att hyra en bana

GSXR1100R skrev:
Se till att ragga funktionärer annars spricker det, erbjud gratis körning halv dag åt dom som flaggar en halv dag.

Räkna in detta i budgeten och va inte rädd för att tjäna en liten hacka på arragemanget, det blir ofta dyrare än man trodde, ingen ska behöva att gå back.
inte heldag då,, men då de har för vanliga reggade sporthojar kostar det väll 150~250kr iaf på lms för nån körning... berätta gärna.

GIXxXER skrev:
vad är det för fina priser

skulle betala 45 lakan plus moms för knutstorp, och det var mitt i veckan. sedan tillkom ambulans mm :död
En av sveriges roligaste och dyraste banor, räkna med 60K för en heldag inkl. allt.

100 förare varav 95 som betalar minus 10 funktionärer som kör gratis halvdag, tar man 700:- per skaft så går det ihop OM alla kommer.

GSXR1100R skrev:
En av sveriges roligaste och dyraste banor, räkna med 60K för en heldag inkl. allt.

100 förare varav 95 som betalar minus 10 funktionärer som kör gratis halvdag, tar man 700:- per skaft så går det ihop OM alla kommer.

betala i förväg....

MostWanted skrev:
inte heldag då,, men då de har för vanliga reggade sporthojar kostar det väll 150~250kr iaf på lms för nån körning... berätta gärna.
Trafikövning kallas det hos LMS, det kostar 200:- och är värt att prova på :tummenupp

Webspy skrev:
betala i förväg....
Japp det är den bistra sanningen, att hoppas på bra väder och att alla betalar på plats är en utopi, även om halva avg. betals i förskott så riskerar arrangören att gå back i detta fall.

GSXR1100R skrev:
Japp det är den bistra sanningen, att hoppas på bra väder och att alla betalar på plats är en utopi, även om halva avg. betals i förskott så riskerar arrangören att gå back i detta fall.

jupps,,, det e det som e lite trist !

man borde bygga en egen bana.... vad kan det kosta ?

Om man bortser från vad marken kostar (det beror ju på vart i landet man bygger !)

2 km bana: 4 mille ? (för bara bansträckningen)

/A

Webspy skrev:

Om man bortser från vad marken kostar (det beror ju på vart i landet man bygger !)

/A
går man ihopp ett gäng/drös och vill offra hela sin framtid så varför inte...

MostWanted skrev:
går man ihopp ett gäng/drös och vill offra hela sin framtid så varför inte...

i en perfekt värld så vore det toppen... men säg att 20-30 eldsjälar som brinner för att bygga en bana faktiskt drar igång projektet... vad e oddsen för att dom håller sams ?

Webspy skrev:

/A

Nopp, du klarar det inte med 4 mille. sen ska det till mark. Godkännande av banan (om man ska tävla på den), underhåll av asfalten, vatten, avlopp, naturmiljölagskosnader, röjning, arbetsfordon

jag kan göra listan så lång :(

Liwa1 skrev:
Nopp, du klarar det inte med 4 mille. sen ska det till mark. Godkännande av banan (om man ska tävla på den), underhåll av asfalten, vatten, avlopp, naturmiljölagskosnader, röjning, arbetsfordon

är det så? :hihi

40 pers som satsar 250´ .... jag skulle tänka mig att göra det... men frågan e vilka fler ?

Köra allt i ett AB med 5.000.000 i aktiekapital o sälja andelarna till dom som känner sig manade att göra sverige en bana rikare !

Webspy skrev:

/A
Inte lätt att få tillstånd av kommunen, bygger man bana så är det en bra ide att lägg den nära en flygplats pga bullret, här i malmö byggdes det efter mycket om och men en dragstrip i oljehamnen, ett gäng eldsjälar sponsrade detta med lån och reklamplats, att sedan nästan alla tävlingar regnade bort gjorde inte saken bättre, men banan står där och dom tar endast 60:- för att prova på med sin egen hoj på onsdagkvällar :tummenupp

Jag körde som bäst en låg sjua på 201 meter med mitt gamla lok :lol

Webspy skrev:
40 pers som satsar 250´ .... jag skulle tänka mig att göra det... men frågan e vilka fler ?

Köra allt i ett AB med 5.000.000 i aktiekapital o sälja andelarna till dom som känner sig manade att göra sverige en bana rikare !

Börja med att kolla kostnaden för Gotland Ring som dom byggt/bygger och sen även projektet i Enköping

Bara ett bra förslag att kolla den biten först

Webspy skrev:

Förhoppningsvis så går allt som det ska och det blir en bana i Enköping :tummenupp
Lite dyrare än 5 mille men så satsar dom ganska stort också
http://www.vikingmotorpark.com/

Liwa1 skrev:

jag vet.

jag o geiger hade en galen tanke på att göra en bana innomhus - då slipper man nästan alla oklara krav..... men då ska det till ett bygglov som heter duga.... sveriges största plåtskjul.

Liwa1 skrev:
Börja med att kolla kostnaden för Gotland Ring som dom byggt/bygger och sen även projektet i Enköping

Bara ett bra förslag att kolla den biten först

gotland ring går inte att jämnföra med en privat bana storlek midlanda / sviestad.... men visst e det dyrt. de 4 miljonerna jag antydde var enbart föra att anlägga banans sträckning - inga tillstånd eller något annat - bara "2km väg" enkelt (o lite felaktigt) uttryckt !

Webspy skrev:
jag vet.

jag o geiger hade en galen tanke på att göra en bana innomhus - då slipper man nästan alla oklara krav..... men då ska det till ett bygglov som heter duga.... sveriges största plåtskjul.
Igår va det tre motarder på inomhusbanan racehouse i malmö, det låter rätt ordentligt i ett plåtskjul, även när vi är 15-20 minimotos på banan så dönar det på rätt så bra, dessutom måste alla köra på svindyr miljösoppa för att inte kvävas till döds.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8