Exakt.
TS granne verkar bara leva över sina tillgångar. Det är ju rätt normalt tyvärr.
Är det bättre att, som jag, leva under sina tillgångar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Exakt.
TS granne verkar bara leva över sina tillgångar. Det är ju rätt normalt tyvärr.
Är det bättre att, som jag, leva under sina tillgångar?
Men som sagt så är det ju rätt vanligt, med jämna mellanrum spricker bubblan. Det var ju samma sak -91.
Oroa dig inte för det du. Dom pengar som någon annan har innestående på bankontot lånar banken ut till såna som grannen.
Det är ju lite osant eftersom banken lånar virtuella pengar som inte finns.
Det kan ju bero lite på var man bor också. En kompis snabbräknade ut att jag plussat 7000 i månaden på min första bostadsrätt här i Stockholm - jag började förstå att det var en bra investering och kändes inte aktuellt att amortera på den tiden. Inte lika bra men nästan gick det med nästa. Det är ju lite funny money men då kunde jag köpa hoj och bil utan att låna.

Kan ju lika gärna vara att huset blivit uppvärderat iom renoveringen, finns gott om folk som fått finfina lån på värdet huset ökat med under inflationen.
Har han tänkt bo kvar och får mer än lånet i försäljning så är han väl inte så dum?
Även om det sticker i ögona på grannarna![]()
Som tur är så är jag begåvad med en småländs gen verkar det som, desto mer pengar jag har på sparkontot, desto snålare blir jag :gnidenjävel
Och om din lägenhet skulle ha rasat istället då?
Men om man tror att alla träd kan växa till himlen så är det väl inget problem.
Börje Lindström är ju inte direkt någon ekonomiprofessor men detta är tänkvärt.
http://www.borjelindstrom.se/ladan/varldsspekulationen/megabubblan.html
Du har väl tipsat grabbarna i lyxfällan? För det känns som att de har material till minst TVÅ program om ett år eller två![]()
På tal om Lyxfällan... varför finns inte de nya avsnitten på.tv3.se/play längre?
Kan man hitta dem någon annanstans på nätet?
Om man lånar upp 100.000:- på huset, renoverar för 60.000:- och semestrar upp 40.000:-, är det så mycket värre än att spara ihop 40k verkligen? Isåfall borde man ju betala in 40k på huslånet med pengarna man spar ihop och strunta i semestern.
Pengar är ju pengar oavsett va dom kommer ifrån och har man bara bottenlån så går det ju inte att låna billigare.

Möjligt, men jag känner att måste man låna pengar till utlandsresa eller andra saker där inget värde finns kvar så är man fel ute. Men det kanske är fel att tänka så
Istället skulla jag ta de övriga 40 000:- och lägga dem på någon som inte förlorar värde alternativt fortsätta renovera.
Egentligen tycker jag det är värre om du har tex ett billån på 40.000:- sen spar du ihop till en utlandsresa istället för att pröjsa av lånet. Då hade man ju chansen att sänka räntekostnaden mer än du ökar den om du lånar på huset.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |