Att hälsa på annan motorcyklist på vägen

jetson

Guest
Det är bara för att de är med i SMC och har blivit lärda att inte slarva och släppa styret :D

Eller är det kanske för att alla BMW har värmehandtag och dom fryser om fingrarna :rolleyes:

:tungan

Ca 95% av alla BMW är ju civvare, kvar är dom med S1000RR dom är ej civvare.
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Tycker att man skall hälsa på alla mc
Vi som kör mc skall hålla ihop, och känslan när man tar första turen på året, och hälsar på annan mc, den är alltid bra.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hälsar på alla så har iaf jag gjort mitt. :)

Dock ej moppar. Lite längtan till riktiga kortet kan dom ha! :fakta

Påliser är roliga, först tvekar dom nån sekund för å se om man menar allvar. Sen vinkar dom med hela kroppen. :hihi

Övervintrade "Dennis-Hopper-wannabies" på "Easy-Rider-moppar" är sämst och hälsa. :dummer
 

cyprox

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha XV750
Hälsar på alla hojar, brukar oftast få svar tillbaka. Mopeder brukar jag bara hälsa på om dom hälsar först
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Jag börjar bli irriterad.. INGEN HÄLSAR PÅ MIG! Jag har sett minst ett 30-40tal hojar senaste veckorna.. Jag blinkar, tutar och sträcker ut handen från rutan.. Djälva bilhatare :S
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
hälsar på allt och alla. De flesta hälsar tebax, vissa stylar lite extra wheeli hälsning eller hälsar i samband med knäskrap :tummenupp. Vissa sura customåkare pekar finger.
 

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
i ett litet hus
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
förstår nu vilket stort dilemma detta är för en del åkare... för guds skull cykla inte av vägen bara av förvirring och all analys över om du skall hälsa eller inte, och hur du skall hälsa eller inte, eller om den andre hälsar eller inte... jisses.... hälsa för fan om du har lust, eller skit i det... och hälsa hur f**n du vill... men gå inte och skrynkla din redan överarbetade hjärna med sånt här. Detta är inte nyttigt :fyllisar
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
De stroppigaste är dom på EU-moppar. Eller dom kanske inte har lärt sig hälsa ännu?
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Klart att man hälsar om man hinner upptäcka mötet i tid. Å inte fan gör jag först en analys på vad det är för sorts hoj jag möter. Vill folk inte hälsa tillbaka så skiter jag väl i det.
 

Tommy.exe

Guest
Detta verkar ha gått förlorat.. men när man möter en motorcyklist så hälsar man man för att meddela att det är bra körförhållanden i hans körriktning. Dvs därifrån du kom. Är det hinder på väg/fartkontroll etc så gör man ist tecken att sakta ner. Detta fick jag lära mig när jag var liten av min HD-åkande gubbjefvel till farsa.

Gubben hälsar på alla sorter, och jag med.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Jag hälsar alltid då jag kan på 2 hjul, skiter fullständigt i vad som körs - det hinner jag oftast inte se heller förrän jag är halvvägs förbi, men jag tycker nog det är dåligt tillbaka... var bättre i höstas än nu på våren, men jag tänker att det är kanske för alla är så nervösa att släppa styret för det är ju GRUUUUUUUUUS på vägen... tänker att det kanske är första turen för många och de har helt enkelt inte koll på läget... sista veckan har det blivit lite bättre.

Men det är max 1/3 som hälsar. Poliser hälsar aldrig på mig, glidare likaså, moppar hälsar inte heller, de som hälsar är sporthojar... det har hänt nån gång att någon hälsat på mig men jag inte lyckats släppa just då och det har stört mig oerhört och jag har verkligen försökt nicka jävligt synligt, nästan så jag vinglat omkull istället... :dummer

Idag när jag körde med min 6 åring bakpå o hälsade på alla vi mötte, så frågade dottern varför jag gjorde så (när den första som faktiskt vinka tillbaka).... "Vi hör ju ihop, vi kör hoj, ser och värnar om varandra" var mitt svar, nästa generation bikers vet ni.. dom måste vi fostra väl!

Jo, om det är kontroll eller olycka eller nått så varnar jag istället med tecknet för sänk hastigheten som polisen kör med... hoppas det uppskattas och förstås
 

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Panigale 899
aldrig åkt hoj riktigt innan ja tog ut min egna cykel, blev lite paff först när folk vinkade på mig, tänkte va vill ni? är det kontroll en bit fram? några vink senare förstog ja att dem vinkade för att vi åker hoj, kul tänkte ja nu vinkar ja på de flesta.
 

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Surahammar
Hoj
KTM Duke II
Jag har alltid hälsat på alla hojar jag sett.

Senaste mötet så kom det en 7jävla chopper á la OCC, och han hälsade innan jag han ut med handen. Förvånad blev jag och vinkade som fan tillbaka, måste ha sett ut som en riktig tönt när jag satt där och flaxade:hej

Anekdot
En polares storebror hade en HD förut, en gång när han var ute och körde så mötte han en annan HD. Piloten var den klassiska HD-knutten, skäggig, solbrillor, ölmage och svart skinnpaj.

Polarens brorsa satte ut handen för att vinka, den mötande knutten svarade med en "Hitler-hälsning".

Jag skrattade som fan när jag fick höra det, vilka jävla dårar det finns:gnissla:gnissla:lol
 

supersteel

supersteel
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Där solen alltid lyser
Hoj
Baby blade 600RR Bana. Blade 1000RR gata
Hälsar på alla .Handflata sett neråt ibland en tumme upp . Men fransknuttar verkar inte fattat grejen att vi alla har samma hobby.
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Självklart hälsar man, det hör till anser jag.
Jag hälsar på alla med två hjul, utom moppe då. Och visst, HD och custom gänget hälsar sällan även fast vissa gör det.
Poliser tycker jag hälsar på rätt friskt.
Som sagt, enbart trevligt att morsa på varandra, finns ingen anledning till att inte göra det, oavsett hoj.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag börjar bli irriterad.. INGEN HÄLSAR PÅ MIG! Jag har sett minst ett 30-40tal hojar senaste veckorna.. Jag blinkar, tutar och sträcker ut handen från rutan.. Djälva bilhatare :S

För att alla vet vad du har står i garaget.:hihi:hihi
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top