Att hälsa på annan motorcyklist på vägen

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
Yamaha r6 - 03
Hur hälsar ni till andra motorcyklister när ni kör? Sträcker ni bara ut med vänster hand, eller hälsar ni på något annat sätt?

Och vilka hälsar ni till? Sporthojar hälsar alltid till sporthojar, men brukar ni hälsa till de nakna hojjarna, motards, tourings, och framförallt..... Customs?

Tar upp handen och armen en liten bit, brukar göra det till alla jag hinner reagera på.
Dock så är det sämst respons ifrån glidare :(

Allt från en liten vink till :banana

På allt och alla :D

jag kör både SH, SF och MT så jag hälsar till de alla...aldrig till custom...de sitter bara där med en min som ser ut att de typ sket på sig med sina fula brillor o fransar och är allmänt smaklösa..står över

Jag hejar på allt och alla, åtminstone över 125'or. Upp med vänstern och vinka lite. Extra kul är det när man möter folk i kurvor och vinkar med nästan knäskrap, många vågar inte alls hälsa då medan vissa snäpper ut med fingrarna innan dom krampaktigt kramar styret igen :D

Gubbar på glidare är tröga på att hälsa, annars hälsar jag. En grej som hojfolk måste hålla vid liv.

Jag vill tillägga att man även ska vrida på huvudet, det blir trevligare då :)

ibland så nickar jag bara om det är så att jag ser hälsningen för sent för att hytta upp näven :D

Mc-poliser är sämre än Customåkare på att hälsa :D
Men en hälsade allt i somras.

Trafikskolelärare på hoj kan vara lite trögt med.
Och för att hindra moraltanterna så sa faktiskt min körskollärare till mig i Interkommen.
-Man hälsar faktiskt på andra motorcyklister.
Då jag inte gjorde det på min lektion.

Jag brukade fälla ut armen snett nedåt med handflatan framåt och ha långfingret och pekfingret pekande utåt. Resterande fingrar infällda. Det kändes lite tufft. I år testar jag att bara lyfta lillfingret lite från styret. Det där att lyfta handen rakt upp i luften gör att jag känner mig som Nils Poppe.

Hälsar på alla Hojar. :hej
Varför ska man inte göra det. Vi utför ju samma hobby.
Sen om vissa inte vill hälsa tillbaka så är det deras problem inte mit.:gråta

Brukar vinkla upp handen och "visa" handflatan. Fast jag bara kör moppe :huvet , brukar oftas få svar tillbaka :hej

HÖRRINI FÖR FAN! VADÅ INTE HÄLSA PÅ GLIDARE?!?!?!?!? NI SKA FAN HÄLSA PÅ MIG NÄR JAG KOMMER! Jag är INTE gammal! (Iaf inte gubbe, är 28).. Eller ja.. Ni får hälsa när jag får körkortet.. MEN HÄLSA PÅ MIG :( Känner mig så utmobbad.. Räcker med att sidan heter sporthoj.. Ni behöver inte mobba mig på vägen med :(

Jag har alltid hälsat på allt och alla, men nu har ja börjat skippa customåkarna aka badassgubbarna. Dom brukar aldrig hejja tillbaka :( Några andra som brukar vara lite tröga är folk som tycker sig vara ghostrider på nakenhoj, finns några sånna i gävle som kör z1000 med helsvart skinnställ och tonat visir, dom vill inte heller hejja! :tungan

Men heja på folk! Det är alltid kul! :banana

Bara jag som även hälsar till burar? Särskilt dem som försöker köra ut framför mig i korsningar, och gamlingar som kör ut framför mig...

Jag brukar heja på det mesta eftersom jag har olika hojar själv och så där i stundens hetta kommer man ju inte ihåg vilken man sitter på. Däremot är det ju olika vilka reaktioner man får beroende på vad man sitter på för hoj själv. Satte på 18" framhjul, rakt styre och limpasadel på min gamla sportster och plötsligt började all motardhojar vinka tillbaka... =)

Bara jag som även hälsar till burar? Särskilt dem som försöker köra ut framför mig i korsningar, och gamlingar som kör ut framför mig...

Nej, nej, det finns säkert många! Iaf om man räknas när man bara hälsar med långfingret?

Hejar på allt på 2 hjul. Inklusive polisen:hej
Vänster arm ut med handflatan utåt, ibland kombinerat med en nick. De flesta svarar. Sämst är killarna i fransbrallor och "nakenhojsspökwannabes" i svart ställ och spegelvisir:rock:3freak

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti