Att gå vilse i parfymdjungeln.

Men va f...n... :mad: Kör med Davidoff Cool Water som deostick och gillar den skarpt. Visst gillar man sötsliskiga blomdofter på en kille så är den fel, men gubbdoft? :va

Ja, smaken är ju som baken.
Själv skulle jag inte använda Davidoff Cool Water om jag fick betalt för det. Just parfymerad deostick känns väl också lite överflödigt? Den enda gången någon annan än en själv känner lukten av ens deo så är man rimligen i en situationen där parfymdoft inte är det man prioriterar...

Själv skulle jag inte använda Davidoff Cool Water om jag fick betalt för det. Just parfymerad deostick känns väl också lite överflödigt? Den enda gången någon annan än en själv känner lukten av ens deo så är man rimligen i en situationen där parfymdoft inte är det man prioriterar...

Någon antiperspirant av modell Rexona utan doft + eau de toilette till det är det jag antar att du "kör".

Samma här. Blir billigare så

/ Jens

Någon antiperspirant av modell Rexona utan doft + eau de toilette till det är det jag antar att du "kör".

Samma här. Blir billigare så

/ Jens

Problem med vita fläckar på tröjor? Jag är livrädd för det. Varit med om det en gång. Tror dock det vart med nån apoteksprodukt. :tungan

Ferarri black använder jag allt som oftast.
Annars är Hugo Boss 'det svarta paketet' bra också. Luktar lite karamell om det.
Ett tredje alternativ som jag rekommenderar är Paul Smith 'extreme'.

Deosticket doftar ganska diskret men med klass. Jämför det att krydda en wienersnitsel med persiljesmör eller med ketchup. Jag är inte ketchuptypen.

Många parfymer doftar alldeles för starkt och konstgjort.

Deosticket doftar ganska diskret men med klass. Jämför det att krydda en wienersnitsel med persiljesmör eller med ketchup. Jag är inte ketchuptypen.

Många parfymer doftar alldeles för starkt och konstgjort.

Håller med dig. Men, använder jag endast en parfymerad deo så känns inte doften genom kläderna, så till vida inte någon står och sniffar mig i armhålan. Därför föredrar jag en lätt doftande eau de toilette tillsammans med en effektiv, doftlös antiperspirant. Var dock inte meningen att tjafsa om detta, du verkar ju ha samma grundinställning som jag. Om parfymerad deo funkar för dig så är det ju bara att göra tummen upp!

Inga vita fläckar? :)
*förlåt för tjatet*

Av vad, tänker du på? Gaultier le Male deostick var nog ok, som jag minns det, iaf minns jag inte att den kladdat av sig, på rak arm. Nuförtiden använder jag apotekets extra effektiv antiperspirant (roll-on), som gör mig svettfri i två-tre dagar, och när den väl torkat (applicera innan du går och lägger dig) är den också fläckfri. Den är dock luktfri.

Last edited:
Håller med dig. Men, använder jag endast en parfymerad deo så känns inte doften genom kläderna, så till vida inte någon står och sniffar mig i armhålan. Därför föredrar jag en lätt doftande eau de toilette tillsammans med en effektiv, doftlös antiperspirant. Var dock inte meningen att tjafsa om detta, du verkar ju ha samma grundinställning som jag. Om parfymerad deo funkar för dig så är det ju bara att göra tummen upp!

Det blev lite OT, men att kalla den för gubbdoft var någonting nytt för mig. :mad:-figuren var mest på skoj. :krama

Så, ska kolla in tråden på andra tips, det finns så många sorter som man kan variera sig med.

GuW - Hade det funnits en parfym som luktade diesel hade jag tjöpt den dIrEkCt!!!111

Hittills fick det bli en Rexona från lokala Konsum. Vart i akut behov av deo. :rolleyes: Luktar faktiskt gott (kanske är något fel på mig? :va). Nu återstår det bara att se om den missfärgar kläderna..:näsblod :gnissla

Tack för alla tips. :yoparty

Det gör det, fast den säljs bara på bensinmackarna och du måste medtaga egen behållare :D

Det som missfärgar kläderna är så vitt jag har förstått aluminiumsaltet som ingår i många deos.

För något år sedan lanserades en speciell "hårdrocksdeo, för dig som bara har svarta band-tshirts" i garderoben.
jag minns dock inte vem tillverkaren var, men den var enkom gjord för att inte fläcka kläder.

Jag är en parfymbög och samlar på mig en jävla massa hela tiden, brukar aldrig köpa samma två gånger och sen har jag så många så de tar aldrig slut heller men ibland ångrar jag mig att jag köper tillfälliga säsongare som inte kommer tillbaka :(

Min klara favorit just nu är Calvin Klein Euphoria, kostar runt 700:- i Sverige för en 100ml.
Annars är Bruno Banani's Magic man också ganska bra, lite väl söt för mig men den funkar att variera sig med.

calvin-klein-euphoria-mens-edt-spray-50ml.jpg

Min hylla för tillfället. Alla passar dina önskemål.

Bifogat

• gucci-by-gucci-pour-homme_gucci.jpg
    gucci-by-gucci-pour-homme_gucci.jpg
    16.9 KB · Visningar: 25
  • 05085447805.jpg
    05085447805.jpg
    28.3 KB · Visningar: 29
  • blv_flakon.jpg
    blv_flakon.jpg
    11 KB · Visningar: 58
  • burberry-parfym-övrigt-6218.jpg
    burberry-parfym-övrigt-6218.jpg
    127.7 KB · Visningar: 44
  • Chanel_Allure_Perfume2.jpg
    Chanel_Allure_Perfume2.jpg
    3.1 KB · Visningar: 217
  • nd.4196.jpg
    nd.4196.jpg
    44.6 KB · Visningar: 60
Jäklar vad många sorter ni kör med samtidigt :confused: Tycker de börjar lukta skitäckligt när de är ca ett år gamla så jag har alltid bara en eller två olika. I nuläget D-Squareds Wood som är fräsch men kanske tonar ut lite väl snabbt.

Bifogat

• he_wood.jpg
    he_wood.jpg
    11.2 KB · Visningar: 84
Aldrig. Rexona har white control eller va det heter.

/ Jens

Tufft! :)
Jag har för mig att dom bara har en som är speciellt mot vita fläckar. Men om du inte har haft något problem med deras så är det ju hur najs som helst. Ska fortsätta på min Rexona då och se hur det utvecklar sig.

Just nu ligger Dior Homme Sport högst på listan över saker jag vill testa. Kör vidare på Rexona och ser hur det funkar. :yoparty
Ännu ett problem avhjälpt tack vare den samlade kunskapen på sporthoj.com :tummenupp

Jag har för mig att dom bara har en som är speciellt mot vita fläckar. Men om du inte har haft något problem med deras så är det ju hur najs som helst. Ska fortsätta på min Rexona då och se hur det utvecklar sig.

Just nu ligger Dior Homme Sport högst på listan över saker jag vill testa. Kör vidare på Rexona och ser hur det funkar. :yoparty
Ännu ett problem avhjälpt tack vare den samlade kunskapen på sporthoj.com :tummenupp

Dolce&Gabbana Blue

Den är riktigt fruktig o nice...

Om du är jätterädd för vita fläckar så köp den speciellt mot vita fläckar då... :fakta

Sen måste du ju bespruta dig med någon parfym så att omgivningen tycker du luktar mumma... :D

/ Jens

4711 - Om datornörden själv får välja.

00890542905.jpg

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...