Att gå vilse i parfymdjungeln.

Refur

snelaste
Gick med
12 Dec 2009
Hoj
Yamaha Grizzly 700 -08
Nu är jag så innerligt trött på att stå och vela framför parfymhyllan i valfri affär. Det finns för mycket att välja på! Dessutom luktar nästan allting till män antingen citron eller rengöringsmedel. :mad:

Vad ska jag tjöpa?
Krav:
- Lukta mycket. Gärna sött eller blommigt :tungan
- Inte göra kläder vita eller missfärgade på annat sätt
- Märke och pris är helt oviktigt

Någon som har tips på parfymer som luktar som hårvårdsprodukterna från 'Lee Stafford' eller 'Toni and guy'? :yoparty :)

Vill du lukta kraftigt och som hårvårdsprodukter, blommigt eller sött finns det säkert någon söt liten flicka som kan hjälpa dig vid damdisken..

http://www.viproom.se/images/paco_rabanne_1_Million_EdT_50ml_1.jpg

Den ska du ha i så fall..luktar riktigt gott! :tummenupp
Sött & blommigt! Har den själv. Rekommenderat till polare och dem är hooked :tummenupp

Ser ga tacky ut :tungan
Vart kan jag hitta den? Är villig att nosa på/testa allt nu :)

Vill du lukta kraftigt och som hårvårdsprodukter, blommigt eller sött finns det säkert någon söt liten flicka som kan hjälpa dig vid damdisken..

Säkert. Men jag tycker det vore pinsamt att stå och testa parfymer där. Sen brukar dom vara för söt och sliskig. :rolleyes:

Last edited:
848M.jpg

Är det enda rätta för riktiga män :fakta

Mjo tyckte det också. Men i och med att 3 st kvinnliga kollegor på taxfreebutiken rekommenderade den så kan jag lova att det är den du ska ha :tummenupp
Vet faktiskt inte var man hittar den i land. Åhlens kanske. :gnissla

Edit: har 45% rabatt på taxfreepriset så har en jä*** massa parfymer och den luktar bäst.

Last edited:
5-56_200.jpg

Det enda rätta! :hihi

t_25223.jpg

Den här kör jag på sedan i höstas och fått mäktigt med beröm från tjejer faktiskt :)
Dior Homme Sport
Har tidigare inte gillat eller intresserat mig för doften med "sport" i sitt namn, men denna är grymt goddoftade (nytt ord? hehe)
minimal doft/lukt av alkohol, gigantiskt plus i min värld och rejäl doft av den härliga doften.

Två sprut på halsen och en på ena handleden (och smeta mot motsatt handled) räcker för en hel dag dessutom.

Körde tidigare på Puma Jamaica men kände för att testa något nytt och en möjlig framtida flickvän fick hänga med, hon valde två olika för mig och jag bestämde mig för denna, gjort både henne och andra tjejer lyckliga :) (dock lite missnöjd att det inte blev något mer mellan henne och mig, men men, hennes förlust) :D

*EDIT*

Kan passa på att slänga in en rekommendation utav deodoranten Biotherm Homme
03786376703.jpg

Väldigt mild och go doft, och fungerar riktigt bra under hela dagen.

Last edited:
Några som jag tycker luktar fräscht;

Hugo boss - Baldessarini Ambre
Ralph Lauren - Silver
Ralph Lauren - Polo Sport
Clinique Happy for Men

Gå ner till en parfymaffär och testa. Problemet i parfumaffärer är att det stinker som ett horhus i de flesta så efter en, två lukttester sen är luktsinnet bedövat :S

Kan tillägga om du vet vad du vill ha, så finns
parfym.se
nordicfeel.se

Två sprut på halsen och en på ena handleden (och smeta mot motsatt handled) räcker för en hel dag dessutom.

Problemet när du gör så är att folk i din närhet har svårt att handas nära dig fram till lunch, ännu mindre stå i samma hiss. Du är helt klart för "van" vid doften att du inte luktar den själv. 1 dusch ska räcka om du inte kör med Axe från rusta.

Problemet när du gör så är att folk i din närhet har svårt att handas nära dig fram till lunch, ännu mindre stå i samma hiss. Du är helt klart för "van" vid doften att du inte luktar den själv. 1 dusch ska räcka om du inte kör med Axe från rusta.

Njaoo, det är inte så farligt, det är två små sprut. Ingen som klagat på mängden, och jag känner ju själv att det blir en relativt vettig nivå. Fast vad vet jag, kanske är så att folk inte vågar påpeka... ska kontrolleras :)

Axe, gamla goa minnen från högstadiet då alla tömde en halv flaska över hela överkroppen i 20 sekunder :hihi

Klassikern "le Male" från Jean-Paul Gaultier kan ju aldrig gå fel, men den är kanske lite för vanlig vid det här laget? Diesels "Fuel for life" tycker jag är rätt schysst också.

Om du brukar använda typ Davidoff eller andra gubbiga dofter så är ovanstående nog inte din grej däremot.

Jag varierar mellan dessa dofter och har ungefär samma krav som du:

Aqua di Gio (stavning?)
armani%20acqua%20di%20gio.jpg

Polo Sport
ralph-lauren-polo-sport-125ml-barbatesc.jpg

Hugo by Hugo Boss
HUGO_BOSS_HUGO_100_VAP.gif

Hugo Boss - in motion
hugo-boss-in-motion2.JPG

Om du brukar använda typ Davidoff eller andra gubbiga dofter så är ovanstående nog inte din grej däremot.

Men va f...n... :mad: Kör med Davidoff Cool Water som deostick och gillar den skarpt. Visst gillar man sötsliskiga blomdofter på en kille så är den fel, men gubbdoft? :va

Bifogat

• cool-water-man-deo-stick_500x500.jpg
    cool-water-man-deo-stick_500x500.jpg
    29.3 KB · Visningar: 48
Last edited:
Men va f...n... :mad: Kör med Davidoff Cool Water som deostick och gillar den skarpt. Visst gillar man sötsliskiga blomdofter på en kille så är den fel, men gubbdoft? :va

Då är ju frågan vem som vill framstå som sötsliskig/blommig/fruktig?

Då tar jag nog gärna en maskulinare gubbdoft istället.

Jag har använt Dior Homme tidigare och den är najs. Minimalt med alkolukt, precis som du säger. :) Sporten har jag dock aldrig testat. Bara luktat på den i affären men inte riktigt gillat den där. Ska kanske ge den en chans. :tummenupp

GuW - Hade det funnits en parfym som luktade diesel hade jag tjöpt den dIrEkCt!!!111

Hittills fick det bli en Rexona från lokala Konsum. Vart i akut behov av deo. :rolleyes: Luktar faktiskt gott (kanske är något fel på mig? :va). Nu återstår det bara att se om den missfärgar kläderna..:näsblod :gnissla

Tack för alla tips. :yoparty

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...