Att gå från 660 till 690 SMC?

He he he som att avstå en annan ifrån att köpa en Husaberg 550 om man inte gillar att kicka! :D

Kan du förklara hur du menar. Jag är kanske trögtänkt?

Visst har jag det.....:D

690 är mer touringmoppe och som renodlad gatmaskin för att slanga och åka kurviga vägar är den trevligare än 660. Att man sen av kostnadsbesparings-skäl monterat billig fjädring, sunkigt sprut osv lider man knappast av som gatåkare.

Just nu bygger jag en 613cc KTM RFS och när den motorn tjänat ut i ökenracing hamnar den i motardchassi. Ready to Race....

Och det är exakt det jag menar. Ingen av dem är rejsmoppe -> top-of-the-line behövs inte och 95% av alla som kör dem märker definitivt ingen skillnad. Vad gäller det som du menar är sunkigt alltså.

Slutsatsen är att 690n är den bättre hojen. Enkelt :D
 
Last edited:
Och det är exakt det jag menar. Ingen av dem är rejsmoppe -> top-of-the-line behövs inte och 95% av alla som kör dem märker definitivt ingen skillnad. Vad gäller det som du menar är sunkigt alltså.

Slutsatsen är att 690n är den bättre hojen. Enkelt :D

Fasen också vi kan ju inte vara överens :D

Din 690 har ful framskärm. Min pappa är starkare än din.
 
Ska jag köpa en V70 eller en 245:a?

Huvudet på den berömda spiken :tummenupp

Fasen också vi kan ju inte vara överens :D

Din 690 har ful framskärm. Min pappa är starkare än din.

http://www.youtube.com/watch?v=AzSnk3Rbkgk

:krama


Jo, nog fan är den ful alltid. Men samtidigt lite cool på knepigt sätt :)

Jag skickade ett PM till dig om ev köp av en beg 550 FC m SEM system. Inte att rekommendera om man vill kicka mkt men när de går så går det som ....... :)

Oj. hmmmm, taskigt minne... Hoppas jag inte sa nåt jag får ångra :):huvet
 
Last edited:
Precis nu ska jag åka och hämta min nya 690 smc :yoparty mitt första flång nya fordon ever!!
 
Har du koll på hur det är med 690Enduros fjädring?
Är den lika "kass" som SMCs?

690E har den billigare fjädringen medan R har den bättre gamla konstruktionen. Vill man ha bra fjädring är det lättast att köpa en crossgaffel beg och sen montera styvare fjädrar och köra på sin E.

Stötdämparen är det värre med. På 625 tiden hade man en plastspacer internt i dämparen för att sänka den så det var bara att plocka bort den för att få full fjädringsväg. Numera är dämparen annorlunda så man behöver byta bla dämparstången=dyr för att få full fjädringsväg.
 
Last edited:
är det någon skillnad på en -09 till -11 690 el har de bara bytt färg!?
 
är det någon skillnad på en -09 till -11 690 el har de bara bytt färg!?
Service intervall ökat till 750 mil.
Sen vet jag inte.

Min maskin kommer till Sverige idag skall få den nästa vecka. Weeee
 
Last edited:
Service intervall ökat till 750 mil.
Sen vet jag inte.

Min maskin kommer till Sverige idag skall få den nästa vecka. Weeee

tack för svaret beställer nog en i slutet av månaden om det inte finns inne får du fram något mera pm el skriv här tack:banana
 
tack för svaret beställer nog en i slutet av månaden om det inte finns inne får du fram något mera pm el skriv här tack:banana
Wee min maskin är klar i morgon hämtar den i morgon eller på torsdag, äntligen kan mc sommaren starta.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top