Att folk gnäller över allt?!

Jag har nog faktiskt inte gnällt i tråden. Första inlägget handlade om att gnälltrådar verkar vara ganska vanligt förekommande. En upplysning. Men jag kan ju ha fel. Har det ibland när man som minst anar det.

Hur som helst så verkar din definition, vad som är gnälligt eller inte, ganska bra, så den ska jag nog ta till mig. ;)

Försökte för övrigt bara vara lite ironisk från allra första början. Många på forumet har påpekat att ironin är död och jag får väl ansluta mig till den falangen. :)

Nej Ironin är inte död, det är bara väldigt lik sarkasm, en språklig glidning som uppkommer 1997 och har pågått sedan dess.

På samma sätt så har okunnig mer och mer börjat betyda dum eller idiot...:tummenupp:D:D:D

Nej Ironin är inte död, det är bara väldigt lik sarkasm, en språklig glidning som uppkommer 1997 och har pågått sedan dess.

På samma sätt så har okunnig mer och mer börjat betyda dum eller idiot...:tummenupp:D:D:D

Jag trodde i min enfald att den glada tummen-upp-gubben skulle visa att jag var ironisk och inte sarkastisk. :)

Men visst har du rätt i det du skriver. Det har ju till och med gått så långt att det verkar vara ok att skriva "Dra alla över en kant", eller "Skära alla över samma kam", istället för det gamla hederliga "Dra alla över samma kam". Jag menar, vart är världen på väg? :mad:

;)

Deras skylt eller en likadan har varit med på argalappen..

Bifogat

• svensk lag.jpg
    svensk lag.jpg
    26 KB · Visningar: 44
Så jävla landet! Här kommer nån och "flyttar in" och lämnar INTE ägorna olåsta, vill inte ha med grannarna att göra och berättar inte ALLT om vad de gör för folk i trakten. Då måste de ju stoppas!

Änglagård...

Så jävla landet! Här kommer nån och "flyttar in" och lämnar INTE ägorna olåsta, vill inte ha med grannarna att göra och berättar inte ALLT om vad de gör för folk i trakten. Då måste de ju stoppas!

Änglagård...
Problemet sitter i att allemansrätten inte kan nyttjas. Byborna vill naturligtvis kunna använda sexcellerna gratis.

Det här är SKANDAL! Folk borde inte ägna sig åt såna här extravaganta sexlekar, ens i en källare. Vad är det för fel på missionären?
Folk borde inte ha sex överhuvudtaget. Snusk!

Last edited:
Aftonhoran är mitt lilla ljus i vardagen!!!
Samma här. Tillsammans med en Red Bull och en baguette, till frukost. :)

I norrland skulle grannen möjligtvis bli sur om man byggde ett garage på hans tomt, utan att fråga.

:va

Man har väl sett "Grannfejden", norrlänningarna är ju sjukast av alla. Har flera hundra miljoner mil till grannen och kan ändå störa sig på att deras hund skäller när den vill ut.

Idag har barn koncentrationssvårigheter eller ADHD.

Kan man inte bara säga att ungen är trög eller överenergisk som förr?

Last edited:
Jag vet inte hur representativt grannfejden är, jag pratar bara om mina erfarenheter mellan skåne-västerbotten.

Få fall har hamnat om norlänningar, med dessa menar jag i huvudsak västerbottningar och norrbottningar. Mest för att det är väl dessa jag känner mest.

Nyheter
Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back