Att få tillbaka sitt körkort.

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Efter återkallat körkort, är det verkligen så att man åker på att betala ny tillverkningsavgift, är dem så djävlar korkade att de har sönder mitt körkort för att sedan kräva mig på pengar till nytillverkning?

Som om det inte har kostat nog med pocahontas redan i nuläget.
Har helt tappat tron på vårat vägverk/trafikpolis efter några små incidenter.

//Fredda

Svensk formalia.
Id-handlingen förvaras inte under återkallningen utan förstörs så att den inte skall hamna i orätta händer under tiden.
Både dumt och klokt efter som ett nytt kort kostar mer att tillverka än vad du får betala för det. Å andra sidan slipper du riskera att någon utger sig för att var du...

Jag fick hem den lappen idag där man ska skicka in nytt kort och skriva på och sånt. Och där var det även med en räkning på 120 kr... Så ja du blir nog tvungen att betala för ny tillverkning...

varför ha körkort ??
om man inte har något kan man inte bli av me de:slicka

Sweedo skrev:
Svensk formalia.
Id-handlingen förvaras inte under återkallningen utan förstörs så att den inte skall hamna i orätta händer under tiden.
Både dumt och klokt efter som ett nytt kort kostar mer att tillverka än vad du får betala för det. Å andra sidan slipper du riskera att någon utger sig för att var du...

Fast nog är det lite skrämmande att myndigheter inte anser sig kompetenta nog att förvara dokument ens på ett säkert sätt.

Fredda66 skrev:
Efter återkallat körkort, är det verkligen så att man åker på att betala ny tillverkningsavgift, är dem så djävlar korkade att de har sönder mitt körkort för att sedan kräva mig på pengar till nytillverkning?

Som om det inte har kostat nog med pocahontas redan i nuläget.
Har helt tappat tron på vårat vägverk/trafikpolis efter några små incidenter.

//Fredda
Ja de har en del underliga saker för sig. Mitt nya kort skickade de till Posten i Sjöbo. Så för att hämta det måste jag köra 14-15 mil ToR. Det har jag naturligtvis inte orkat så det har gått tillbaka till VV. Tröttande även om jag inte direkt lider av det.

Sweedo skrev:
Svensk formalia.
Undrar om dem har en aning om hur många gånger man får ta om dem där djävla bilderna när man har ett utseende som jag :D :D :D
Det går iaf 200kr till direkt där. Då har jag inte räknat med all professionell makup hjälp som måste inhyras :fakta
Nej fy fan säger jag bara!

//Fredda :squid

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back