Att få av ett skivbromslås... Utan nyckel!

Massemannen

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Hoj
GSX 600 R
Tjena

Har i en flytt blivit av med både MC nycklar och låsnycklar!! :huvet
Smart!!!

Har beställt nya hoj nycklar men kan inte hitta numret till mitt lås, vilket betyder att jag måste ta av det med våld :fatta!

Hur går jag det bäst?

Tacksam för svar

Mvh
Matthias

Massemannen skrev:
Tjena

Har i en flytt blivit av med både MC nycklar och låsnycklar!! :huvet
Smart!!!

Har beställt nya hoj nycklar men kan inte hitta numret till mitt lås, vilket betyder att jag måste ta av det med våld :fatta!

Hur går jag det bäst?

Tacksam för svar

Mvh
Matthias

Beror lite på vilken modell det är men en vinkelslip är nog bland det bästa. Får akta så du inte slinter och sågar sönder bromsskivan bara....

släpvagn och sen lasta hojen och köra till mc verkstan eller så lossar du hjulet och knallar ditt verkstan!

kylspray o slägghammare brukar visst kunna funka på dom billiga låsen(har jag hört)

ktmjacke skrev:
kylspray o slägghammare brukar visst kunna funka på dom billiga låsen(har jag hört)
Vad tar smällen då? Kanske bromsskivan? Svårt att arrangera ett mothåll så att skivan aldrig får stryk.

ktmjacke skrev:

Kylspray funkar utmärkt på dolm flesta lås bara man kyler rejält. :tummenupp
Men vinkelkapen går ju fortast :fyllisar

Robban_C skrev:
Vad tar smällen då? Kanske bromsskivan? Svårt att arrangera ett mothåll så att skivan aldrig får stryk.
Ja det e ju inget jag skulle prova på en hoj jag va rädd om,men det e tydligen en ganska vanlig tjyvmetod.Gäller väl att kyla ordentligt antar jag.

ställ ut den under natten så är låset borta på morgonen :tummenupp
hoj med iförsig :va

Utan nyckel.

Varför inte montera bort hjulet och ta med den till en låssmed, då behöver du inte oroa dig för skador på skivan.

#11 skrev:
Varför inte montera bort hjulet och ta med den till en låssmed, då behöver du inte oroa dig för skador på skivan.

Om du var låssmed , skulle du dyrka upp ett lås åt en okänd kille som kommer in med ett framhjul till en sporthoj och som säger att han har "tappat bort nycklarna" ? :va :D

Njaaa kanske... ...inte, men dom gånger som jag har behövt deras hjälp så har det varit noga med både legitimation och dockumentation på jobbet.

SM 570 RR skrev:
Om du var låssmed , skulle du dyrka upp ett lås åt en okänd kille som kommer in med ett framhjul till en sporthoj och som säger att han har "tappat bort nycklarna" ? :va :D

Hm..
Bara ni nu inte har upplyst en tjuv om hur man lättast snor en MC..
Hans sporthojkonto reggades i dag och detta är hans första inlägg...

Inget illa menat mot dig massemannen.. Men så kunde ju vara fallet.
Hoppas du förstår.

M.v.h. 200+

200+ skrev:
Hm..
Bara ni nu inte har upplyst en tjuv om hur man lättast snor en MC..
Hans sporthojkonto reggades i dag och detta är hans första inlägg...

Inget illa menat mot dig massemannen.. Men så kunde ju vara fallet.
Hoppas du förstår.

M.v.h. 200+
ooops,där ser man,men som en sann norrlänning så tror man ju automatiskt gott om folk,vart va det nu du kom ifrån,eftersom du kollar upp alla innan du svarar??? :tummenupp (puss)

Vinkelslip brukar funka bra, men dom där låsen är ju svåra att komma åt ett bra ställe att slipa på :va

ktmjacke skrev:
ooops,där ser man,men som en sann norrlänning så tror man ju automatiskt gott om folk,vart va det nu du kom ifrån,eftersom du kollar upp alla innan du svarar??? :tummenupp (puss)

Hehe. Nä det är som så att jag råkade se "Mar 2004" när jag egentligen var ute efter att se vilken hoj det rörde sig om...

För övrigt är jag frå Anderstorp i Småland och vi har väl en förhållandevis hög kriminalitet här jämfört med antalet invånare, tyvärr.. :mad:

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back