Att dom små liven aldrig lär sig!

• Thread starter Thread starter mojja83
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Och var sägs det att det inte är 'äkta svenskar' som gjort detta?
Ta din äckliga SD-mentalitet och flytta till Flashback istället. Där passar det bättre.

Står ju inget i artikeln, så antagligen av utlänsk härkomst. Är det "svenskar" som gör nåt står det ju alltid utskrivet i media att de hade svensk härkomst, eller svenskt utseende. Men tvärtom har de slutat skriva ut sen länge

Står ju inget i artikeln, så antagligen av utlänsk härkomst. Är det "svenskar" som gör nåt står det ju alltid utskrivet i media att de hade svensk härkomst, eller svenskt utseende. Men tvärtom har de slutat skriva ut sen länge

Därför orkar jag inte ens besvara hans påhopp...när det sedan visar sig att det var rätt antagande kommer "men det KUNDE lika gärna varit Svenskar" som ett brev på posten. Fast ja, jag spekulerar ju bara så jag kan ha fel. Jag menar förstås inte att man ska utvisa Svenskar...dit de kommer ifrån ;) utan bara om de inte är ..hur var det vår statsminister sa..."etniska Svenskar". Mig skulle man kunna utvisa hem till Ryssland om det ville sig riktigt illa asg :tummenupp

Därför orkar jag inte ens besvara hans påhopp...när det sedan visar sig att det var rätt antagande kommer "men det KUNDE lika gärna varit Svenskar" som ett brev på posten. Fast ja, jag spekulerar ju bara så jag kan ha fel. Jag menar förstås inte att man ska utvisa Svenskar...dit de kommer ifrån ;) utan bara om de inte är ..hur var det vår statsminister sa..."etniska Svenskar". Mig skulle man kunna utvisa hem till Ryssland om det ville sig riktigt illa asg :tummenupp

Det är fritt att flytta till tex ett annat land om man inte är nöjd med svensklag utan tex föredrar sharialagar som ditt resonemang antyder på.

Last edited:
Oavsett vad som hänt så tycker jag att det är jävligt läskigt att ni diskuterar pengar när folk har skadats eller avlidit.
Skall tex inte min son som fötts med ett funktionshinder som aldrig kommer kunna förvärvsarbeta och betala skatt ha rätt till vård? Eller vad skall man dra för gräns?

Jag kan inte se någon rimlighet i den jämförelsen.

Vet inte vad din son har för hinder men vårt samhälle får väl ändå ännu anses vara ett av de bättre vad gäller att tillgodose behov och skapa en dräglig livssituation.

Nu försvinner resurser på människor som stulit andras saker, skippat ens det mest basala i skyddsväg, exponerat antal tredjepartare för risk. Tycker det är att jämställa med uppsåt. Efter det följer enbart kostnader, sen mer kostnader för att sen kryddas med lite mer kostnader. Även dödsfall genererar kostnader, möjliga uteblivna intäkter och så håller det på.

Vad har din son gjort mer än att födas? Han förtjänar att ha det bra, ni förtjänar att ha det bra.

Det är fritt att flytta till tex ett annat om man inte är nöjd med svensklag utan tex föredrar sharialagar som ditt resonemang antyder på.

Det är också fritt fram att anse att lagar är kassa och på politiskt väg försöka förändra de. Annars är det också fritt fram att gnälla så mycket man vill på ...lagar, skatter och väder. Det är har vi svart bälte i här i Sverige och på SH.

Vad vet du om sharia eftersom du använder det begreppet ? Det var en retorisk fråga...besvara den inte...

Din fantasi är det ju inget fel på.

med 95% säkerhet har vi här med skäggbarn att göra. Och ja det blir väldigt ledsamt att se dom hålla på som apor år ut och år in.

Känns även ganska skönt när dom straffar ut sig själva när våra politiker och poliser tycker synd om avskummet o bjuder dom på fika och korv.

Japp..med stor sannolikhet följde de uppmaningen att flytta till ett annat land där man kan stjäla och joyrida utan mycket till påföljd...Fast det KAN ...ha varit white trash Svennar med skitig Yamaha keps och mjukisbyxor...samt hemmagjord tribal gadd...

Ej hjälm, stulen hoj, säkert en modell som ej får vistas på gatan cross? Ingen av förarna hade säkert körkort, droger med i bilden med?

Hoppas dessa inte blandas ihop med "vanlig" mc statestik, dvs att belackarna menar det är farligt att använda mc och det skulle totalförbjudas i trafiken..

Den här tråden spårar verkligen ut.

Oavsett etnicitet så är det två idioter som har stulit ett fordon som de med största sannolikhet inte kan behärska. Därefter har de utsatt sig själva för fara men även andra.

Jag ser inte skillnaden på om det skulle vara en invandrare eller svensk - För det är inte av betydelse. Två unga personer kan ha skadat sig för livet och kunnat skada andra.

När ghostrider var i farten och riskerade betydligt fler liv var det ingen som öppnade munnen. När snubben efter polisjakten hade gått bort var det ingen som yppade ordet etnicitet. Typisk små rasister som inte har en susning i vad som pågår runt om, de tycker så fort de finns en invandrare med i bilden men lutar sig tillbaka så fort det är en svensk.

Att man har den mentaliteten, är mer skrämmande än de som körde den stulna hojen.

Du menar att premiera idioter som inte vill lära sig och inte vill betala själva? Listigt hörru...

Tror du vet precis vad jag menar. Men vill man missförstå så är det ganska enkelt.

1. Detta kommer kosta samhället otroliga summor pengar.
2. Detta kommer påverka försäkringspremierna.
3. Dessa gossar kommer nog aldrig bli helt återställda och fortsätta kosta samhället stora summor pengar.
4. Detta var inte första och sista gången just detta klientel gör så här
5. Läs tråden med stulna cyklar i sthlm och se i vilka stadsdelar dom återfinns i.

Vad jag ville ha sagt var att att det i slutändan med korten på bordet hade varit billigare att staten sänkte bort ett par r hojar klippte av bromsslangarna väntade 20 minuter och sedan sopade upp resterna och körde dom till närmaste krematorium,

Upprepa proceduren tills även dessa amöbor förstår att det är farligt att vistas i trafiken utan skyddskläder,risktänk,kk och att risken att förolyckas är ganska stor om man inte ens besitter dom grundläggande kunskaperna om att vistas i trafiken.

Den här tråden spårar verkligen ut.

Oavsett etnicitet så är det två idioter som har stulit ett fordon som de med största sannolikhet inte kan behärska. Därefter har de utsatt sig själva för fara men även andra.

Jag ser inte skillnaden på om det skulle vara en invandrare eller svensk - För det är inte av betydelse. Två unga personer kan ha skadat sig för livet och kunnat skada andra.

När ghostrider var i farten och riskerade betydligt fler liv var det ingen som öppnade munnen. När snubben efter polisjakten hade gått bort var det ingen som yppade ordet etnicitet. Typisk små rasister som inte har en susning i vad som pågår runt om, de tycker så fort de finns en invandrare med i bilden men lutar sig tillbaka så fort det är en svensk.

Att man har den mentaliteten, är mer skrämmande än de som körde den stulna hojen.

Öhhh du har inte läst tråden med polisjakten? Folk klagade lika mycket på han.
Att däckkrängarn inte ens finns kvar på SH för att folk idiotförklarat honom och hans körning verkar du oxå ha missat.

Så är det när man som mc tjuv är sig egen supehjälte / skurk i världen och andra inte blivit informerade om denna coola status när de då kör ihjäl sig i brist på iq.(Hasse Aro) kan för övrigt ta sig i brasan. :crash

Du menar att premiera idioter som inte vill lära sig och inte vill betala själva? Listigt hörru...

Du är ju runt den åldern att du minns de så kallade "värstingresorna" som faktiskt fanns på riktigt, samt att det ibland beslutades att betala körkort för notoriska biltjuvar, i syfte att främja ett "intresse" dvs bilar.

Jag kände folk som fick båda delarna av staten.

Detta fungerar givetvis inte längre, då inte ens våra straff avskräcker brottslingar från Östeuropa. Resten av invandrarna från varmare länder saknar bara impulskontroll.

SKÄRPNING!

Jag har tagit bort 3 inlägg i denna tråd med motivering "Regelbrott, rasism". Jag tänker inte ens PM dessa medlemmar då det är helt uppenbart vad som menas.

Inga rasistiska eller kränkande ord, utryck eller åsikter är tillåtna på Sporhoj. Enkelt.

Edit:
Efter flera berättigade klagomål och diskussion med andra moderatorer väljer jag att stänga tråden också. Den har fått en helt felaktig vinkel och tillför inget i forumet.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...