Att dom små liven aldrig lär sig!

• Thread starter Thread starter mojja83
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Det är nog hugget som stucket. Kanske ev blir billigare med några personliga assistenter, än alternativet.

Du menar vad det kommer att kosta oss skattebetalare? :huvet

Stulen hoj. Saknar antagligen behörighet. Inga hjälmar. Sånt här får mig att ifrågasätta våran "fria" sjukvård. :gnissla

Precis vad jag menade. Vi skattebetalare hade antagligen kunnat sänka dem en bmw1000rr om året i tio år framöver och ändå gå plus:(

Precis vad jag menade. Vi skattebetalare hade antagligen kunnat sänka dem en bmw1000rr om året i tio år framöver och ändå gå plus:(
Menar du verkligen att sänka dom i en sjö med en spretans sporthoj, eller att ge dom en sån? Du menar att om dom får en sån kan dom absolut inte göra illa sig med den? Nu var det bara karma som spelade in?

Oavsett vad som hänt så tycker jag att det är jävligt läskigt att ni diskuterar pengar när folk har skadats eller avlidit.
Skall tex inte min son som fötts med ett funktionshinder som aldrig kommer kunna förvärvsarbeta och betala skatt ha rätt till vård? Eller vad skall man dra för gräns?

Menar du verkligen att sänka dom i en sjö med en spretans sporthoj, eller att ge dom en sån? Du menar att om dom får en sån kan dom absolut inte göra illa sig med den? Nu var det bara karma som spelade in?

Jag menar att det antagligen hade blivit billigare för oss skattebetalare att ge dom ett par motorcyklar och A-kort än att betala för all sjukvård som dessa kommer behöva efter denna smäll!

Oavsett vad som hänt så tycker jag att det är jävligt läskigt att ni diskuterar pengar när folk har skadats eller avlidit.
Skall tex inte min son som fötts med ett funktionshinder som aldrig kommer kunna förvärvsarbeta och betala skatt ha rätt till vård? Eller vad skall man dra för gräns?

Det är skillnad på att födas sjuk eller bli sjuk och att stjäla andras egendom och nästan köra ihjäl sig.

Nog av våra skattemedel går till idioti ändå kan jag tycka!

Inte folk, kriminellt avskum. Mig får dom ingen sympati ifrån. Som man bäddar får man ligga. Hade däremot lastbilschaffisen blivit skadad hade det varit förjävligt och han skulle erbjudits all hjälp som går att frammana, självklart på skattebetalarnas bekostnad.

Självklart var det inte så jag menade, och det tror jag att du förstod också. Men vill man missförstå så gör man det. :rolleyes:

Men för att förtydliga: Sätter man sig själv i en sån här situation, dvs STULET FORDON, INGEN BEHÖRIGHET (mitt antagande) samt INGA HJÄLMAR, då ska inte skattebetalarna behöva stå för notan. Återigen, som man bäddar får man ligga. Eller?

Det handlar mao ingenting om huruvida man bidragit med skatt eller inte.

Lite besviken. Hade väntat mig en harang om "skitsäckar" och rättsskipning i öst som förmiddagslektyr.

Rätvissa skipad redan. Jag ser dessutom att BeyondEvil skrev "kriminellt avskum" så ..thats about wraps it up. Jag tycker däremot att vi kunde skippat helikoptern och fraktat skitsäckarna till en akut i en tuk tuk i sakta mak så de hinner gå hädan. Med lite tur får de men för livet, jag tror att vi skulle försörja de ändå...så om vi nu ändå måste kan vi få lite valuta för pengarna...dvs två trasiga skitsäckar, alltid något.

Det är skillnad på att födas sjuk eller bli sjuk och att stjäla andras egendom och nästan köra ihjäl sig.

Nog av våra skattemedel går till idioti ändå kan jag tycka!

Då borde vi ju förbjuda krogar, alkohol och annat roligt eftersom de kostar oss betydligt mer i idioti. En käftsmäll på stan ,fyllan kostar lika mycket som en årslön för en personlig assistent i slutändan. Då inräknat alla inblandades löner, rättegångskostnader, sjukvård, försäkrings kostnader osv. Hur många såna delas det inte ut en fredag- lördag kväll i detta avlånga land. Då pratar vi inte heller om grov misshandel! Tycker ändå det är läskigt när man pratar pengar när det handlar om människors liv och hälsa alla har rätt till vård.

Rätvissa skipad redan. Jag ser dessutom att BeyondEvil skrev "kriminellt avskum" så ..thats about wraps it up. Jag tycker däremot att vi kunde skippat helikoptern och fraktat skitsäckarna till en akut i en tuk tuk i sakta mak så de hinner gå hädan. Med lite tur får de men för livet, jag tror att vi skulle försörja de ändå...så om vi nu ändå måste kan vi få lite valuta för pengarna...dvs två trasiga skitsäckar, alltid något.

Bara så du inte har gått och blivit blödig...

Då borde vi ju förbjuda krogar, alkohol och annat roligt eftersom de kostar oss betydligt mer i idioti. En käftsmäll på stan ,fyllan kostar lika mycket som en årslön för en personlig assistent i slutändan. Då inräknat alla inblandades löner, rättegångskostnader, sjukvård, försäkrings kostnader osv. Hur många såna delas det inte ut en fredag- lördag kväll i detta avlånga land. Då pratar vi inte heller om grov misshandel! Tycker ändå det är läskigt när man pratar pengar när det handlar om människors liv och hälsa alla har rätt till vård.

De stal, de förverkade sin rätt till något samhälle erbjuder. De pissar ju helt tydligt på våra regler och normer, så då kan vi väl pissa på de också. Vill man inte vara med, ska man inte heller vänta sig något tbx.

Krogar betalar skatt, vi betalar skatt när vi konsumerar sprit och annat skit. Käftsmäll på stan är inte samma sak som att man med berått mod, kalkylerat STJÄL någons egendom och sedan ger sig ut utan skyddsutrustning ut i trafiken och utsätter andra för fara. Skitkass jämförelse. Käftsmäll på stan är inte ett resultat av att offret pissar på samhället och våra regler. Dessa två drägg gjorde det och vi borde pissa på de i gengäld.

Last edited:
Bara så du inte har gått och blivit blödig...

Tjaa...men blir ju det med ålder...men en 6-7 års fängelse skulle sitta fint. Under den tiden skulle de inte kunna stjäla.

Last edited:
Det borde gälla vid idiotkörning på vägar med. Om man kör som en svin och klotar borde man få betala vården själv.

Då har man ju betalt dyr försäkring som ska täcka sånt, tror inte dehär grabbarna betala nån försäkring på "sin" stulna hoj ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup