Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I princip: Ja.Är det inte skit samma vad man jobbar med så länge man tjänar tillräckligt för att ha kul på fritiden?
I princip: Ja.
Men:
Skall man tillbringa sisådär en femtedel av sin tid på jobbet, så kan man lika gärna trivas.
Arbetet är en ganska stor del av livet och påverkar hur man uppfattas av omgivningen.
En morbror var utvecklingsingenjör.Jo, vantrivs man är det klart att man ska försöka hitta något annat.
Det var alltid lika skoj att bli medbjuden på kalas med folk från stan när jag jobbade på Skanska, när det börjar pratas om jobb och alla sitter och skryter med sina Service Enhancing Management-titlar och hur många telefonabbonemang dom lyckats lura på folk så var det ett bra sätt att byta samtalsämne genom att börja diskutera olika jordmåner i kabeldiken och traktorgrävare...![]()
Jag har svårt att förstå mig på folk som bygger hela sin identitet på vad dom jobbar med.
Jag är bra inne på att plugga. Kommer dock försöka hitta en utbildning jag kan plugga på distans. Har ett jobb där det finns mycket tid över om dagarna till t ex sånt.![]()
En morbror var utvecklingsingenjör.
På tändsticksfabriken.
Det var hans enda intresse i livet.
Rätt tänkt.En sån ser oftast pensioneringen som ett straff, vad fan ska man göra nu då hela dagarna?![]()
Det är lite det som driver mig att dra på mig massa skumma intressen, den dagen jag blir stadsanställd ska jag ha roligt från morgon till kväll. Lever jag till 80 ska jag börja knarka för då spelar det ju inte någon roll.
Vad vill du plugga då?
I princip: Ja.
Men:
Skall man tillbringa sisådär en femtedel av sin tid på jobbet, så kan man lika gärna trivas.
Arbetet är en ganska stor del av livet och påverkar hur man uppfattas av omgivningen.
Om du inte får ledigt på helger och semester, så bör du byta arbetsgivare.en femtedel kanske stämmer ganska bra, men ska man köra riktigt generellt så är det väl närmare en tredjedel av sitt liv (vuxen ålder)
8 timmar jobb, 8 timmar sömn (yeah right... men typ) vilket ger 8 timmar fritid (minus laga mat, städa, tvätten, borsta tänderna och annat tråkigt skit)
jisses vad deprimerande...![]()
![]()
Ja det va ju just detNågot som ger ett bra jobb? Saknar lite behörighet till högskolan, så lär behöva plugga upp lite ämnen först. tyvärr lite där motivationen stöper när man ska börja
![]()
Ja det va ju just detNågot som ger ett bra jobb? Saknar lite behörighet till högskolan, så lär behöva plugga upp lite ämnen först. tyvärr lite där motivationen stöper när man ska börja
![]()
Så jäkla svårt är det inte.....
Komvux under en termin kan du sköta med vänsterhanden.....
Sen är många (typ 90%) högskoleprogram långt ifrån heltid även om de skall vara det, inga problem att jobba heltid och plugga 75% om man inte har barn och chefen är lite flexibel med att man ibland måste vara på föreläsningar......
Själv överväger jag just nu om det går att kombinera läkarprogrammet med en doktorandtjänst i neurologi på halvtid. Fritid förutom motorcykelåkande verkar överflödigt![]()
Betalutbildningarna struntar ju i det mesta vad förkunskaper gäller.
Men om du inte ens vet i vilken ordning du vill börja blir det jobbigt. För en som bor på ön och kör riktig hoj tycker jag du ska ha något riktigt flott att plugga faktiskt.
Skrothallick har aldrig varit ett framtidsyrke men det är j..lit lätt att fastna, Hyffsade pengar utan någon speciell utbildning.
Sitter i precis samma båt som dig och har samma tankar. Och det där med hyfsade pengar gäller fan inte längre...
Lutar starkt åt studier i någon form till höstenkänns riktigt inspirerande att komma ur ekorrhjulet ett tag och hitta på något nytt!
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |