Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Jag var också och lämnade in ansökan idag.
Det borde finnas nån kamrat-/ stödförening för folk som väntar på licenser !

Last edited:
Jodå, svaret var: -Runt fyra veckor. Jag håller tummarna...

Då har dom skärpt till sig väldigt mycket det senaste året. Låter ju lovande.

Stod ju något om att de anställt ett gäng. Tack gud i så fall.

Har en ansökan på dämpare inne, vore bra om man kunde passa på att lämna in en öppen på något annat. Men om det sen bara ska var några veckor gör det ju inget. Arbetar man bort en kö borde det sen borda för snabba tider när man har jobbat bort kön. Undra vad dom upplever som rimligt. Men kanske kommer det bli ett fasligt bytande på alla när köerna är kortare.

Bifogat

• 223,_.243,_.308.jpg
    223,_.243,_.308.jpg
    584 KB · Visningar: 41
Personligen gillar jag 308W just för dess möjligheter, men ännu hellre 243W som är en nedsizad 308.

Hur är kulutbudet i .243? Omöjlig att få till klass 1? Är jävligt sugen på att pipa om min till något som har bättre BC/krutmängd förhållande. .260w finns det väl gått om kulor till? 6XC och andra bra val är ju omöjliga att ladda till klass ett. Iofs kanske man klarar sig med klass två vid vak.

Men om ni skulle pipa om en .308w för att få bättre långhållsegenskaper fast behålla magasinslängden, stötbotten och gärna klass 1 egenskaper, vad skulle ni ta då? 7mm-08?

243 till klass 1 är nog rätt kört, 6,5 är ju inte "riktigt" klass 1 även superlång 10G kula å hårt laddad

Men vad ska Du använda bössan till ? Jag tjör den som en KlassII.a som perfekt Vak bössa ,
Iof så har jag en Ruger RF med Fetpipa = tung , så det är inget man slänger omkring i skogen å tjör "Snabba skott" i grenverket med

Men det är skitkul å Fetladda , lätta teflonbelagda hårdmetal, Boatail kulor å pricka små plåtmål på längre avstånd än "500 m":yoparty

243 till klass 1 är nog rätt kört, 6,5 är ju inte "riktigt" klass 1 även superlång 10G kula å hårt laddad

Men vad ska Du använda bössan till ? Jag tjör den som en KlassII.a som perfekt Vak bössa ,
Iof så har jag en Ruger RF med Fetpipa = tung , så det är inget man slänger omkring i skogen å tjör "Snabba skott" i grenverket med

Men det är skitkul å Fetladda , lätta teflonbelagda hårdmetal, Boatail kulor å pricka små plåtmål på längre avstånd än "500 m":yoparty

Bästa blir nog att försöka ta upp den så man får i 6,5*55. Annars .260 eller 6,5*47.

Vakjakt och långhållsskytte (kikarfält hade jag tänkt om man orkar tävla) ska den användas till. Hade ju varit trevligt att köpa Norma Dimond line fält för typ 6 kr smällen. Laupa trainer finns väl i 6,5*47 men vet inte vad det kostar. Ska man ladda själv sen spelar det ju ingen roll.

Bästa blir nog att försöka ta upp den så man får i 6,5*55. Annars .260 eller 6,5*47.

Vakjakt och långhållsskytte (kikarfält hade jag tänkt om man orkar tävla) ska den användas till. Hade ju varit trevligt att köpa Norma Dimond line fält för typ 6 kr smällen. Laupa trainer finns väl i 6,5*47 men vet inte vad det kostar. Ska man ladda själv sen spelar det ju ingen roll.

Du sa det broder ,,, Ladda själv is the Shit!

Imorgon ska 870'n spotta bly!

Om ni bor i Stockholm och har tråkigt så ta er ut till Hacksjöbanan i Tullinge. Det är SM i IPSC Shotgun. :)

Hängde med en dewd idag som hade ett riktigt fräsigt sikte på sin side-by-side. Är det bra? Call of duty sikte tycker jag det var.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back