Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Det är säkert skitbra att göra break-in, men av alla jag känner som skjuter så har ingen gjort det och ingen har problem med bössan. Så jag chansar.

Well.. Jag baserar det på att alla bänkskyttar gör det med sina pipor. Om det är några som kan hur man får ut maximal prestanda och precision ur ett vapen så är det dom.

Personligen så orkar jag inte.

Bänkskyttar sorterar hylsor efter vikt också för att få 0,1mm mer i precision, kan du spara 5 minuter på fältrengöring på en tävling så tro fan att man försöker göra det, för jakt? Trams...

Well.. Jag baserar det på att alla bänkskyttar gör det med sina pipor. Om det är några som kan hur man får ut maximal prestanda och precision ur ett vapen så är det dom.

Personligen så orkar jag inte.

Precis, och jag har inga ambitioner att jaga millimetrar i bänkskytte. Jag kommer nog snarare äta smörgås på passet och skjuta på älgbanan ibland.

Rengjorde min pipa efter kanske 50 norma jaktmatch och remington övning idag. Nästan inga kopparrester alls och min är inte in-breakad.

Förövrigt beställde jag qd rembyglar rum nya kolven så jag måste hitta en bra ny rem...

Last edited:
Man måste älska polisen som säger att de ska ha kortare handläggningstider och i samma veva säger upp handläggare pga besparingar. :brinnerup

Licenshanteringen borde tas ifrån polisen, inte rimligt att man ska gå och vänta i över 4 månader för att få licens på en bössa.

Så! Då var höstens rådjursjakter inbokade. Börjar med bockjakt den 17:e och sen två drevjakter i Oktober.

Ska se om man kan ordna lite harjakt när snön kommit också.

Det är så mycket tactical hit och dit. Vad ska det betyda egentligen?

Överprisade undermåliga produkter för folk som inte vet vad de håller på med.

- - - Updated - - -

Så! Då var höstens rådjursjakter inbokade. Börjar med bockjakt den 17:e och sen två drevjakter i Oktober.

Ska se om man kan ordna lite harjakt när snön kommit också.

Låter fint, en annan har inte ens råd med jaktmark, svindyrt här nere.

Back