Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Att ha tråkigt på jobbet och fått lön samma vecka är farligt..

Har spenderat 2000 på "tillbehör" den här veckan. :gnissla

Jag kanske skall till US i sommar, erfarenheter av att köpa sikten där?
Personligen vill jag ha ett 3-9x40 belyst, tycker Trijicon verkar bra, nydanande teknik och lägre Svarowski/Vasastan-varning.

All input välkommen.

Tackar tackar då vet jag vad jag letar efter.

Kodlås står på kravlistan. Angående storleken så tror jag att jag ska köpa ett grade 3 med plats för några pistoler och värdesaker. Sen om/när jag köper gevär så köper jag ett fullhögt skåp för det.

Börjar inte GradeIII skåp på 1200kg då de även är GK för 1 Miljon i kontantförvaring?
Mitt väger in på 1500Kg :)

Personligen vill jag ha ett 3-9x40 belyst, tycker Trijicon verkar bra, nydanande teknik och lägre Svarowski/Vasastan-varning.

All input välkommen.
Exportlicens, de är galna numera. Åtminstone så snart det är belyst, har streckplatta eller liknande och kostar över 100USD. Kolla på Opticzone

All input välkommen.

Klart sämre optik än Swarre men då är också priset markant mycket lägre. Jag körde en Accupoint TR22 med triangeln förut och tyckte det funkade bra. Ligger väl på 1000 USD i Staterna och strax över 9kkr här. Gillar du deras riktmedel så tjöp.

Exportlicens, de är galna numera. Åtminstone så snart det är belyst, har streckplatta eller liknande och kostar över 100USD. Kolla på Opticzone

Men om man bara travar in i butiken så ber de väl inte om exportlicens? Hur skulle de orka följa upp det? Jag behöver väl inte ens säga att jag är non-US?

Klart sämre optik än Swarre men då är också priset markant mycket lägre. Jag körde en Accupoint TR22 med triangeln förut och tyckte det funkade bra. Ligger väl på 1000 USD i Staterna och strax över 9kkr här. Gillar du deras riktmedel så tjöp.

OK, är det sämre än Zeiss budgetmodeller i samma prisklass, jag gissar tvärtom? Tänker främst på Duralyt.

OK, är det sämre än Zeiss budgetmodeller i samma prisklass, jag gissar tvärtom? Tänker främst på Duralyt.

Vet ej. Har aldrig kollat i ett Duralyt. Kan nog tänka mig att det är jämförbart.

Angående exportlicens så är det bara att ignorera. Köp över disk. Packa ner i väskan. Åk hem.

Leupold är annars värda att kolla in och extra mycket så i USA.

Tänkte också på det, men jag tyckte de hade så sjukt många serier att jag knappt orkade börja rota i dem. Jag vill ha bra bruksgrejer, inget snobberi, jag vill kunna sabba alla mina jaktgrejer utan att bli arg, i skogen skall man inte gå runt och fjolla. :mattias Vilken serie är "på svenska" ett bra 3-9x40 belyst för <10,000kr?

Tänkte också på det, men jag tyckte de hade så sjukt många serier att jag knappt orkade börja rota i dem. Jag vill ha bra bruksgrejer, inget snobberi, jag vill kunna sabba alla mina jaktgrejer utan att bli arg, i skogen skall man inte gå runt och fjolla. :mattias Vilken serie är "på svenska" ett bra 3-9x40 belyst för <10,000kr?

VX-R lär vara rätt lagom. Måste du ha 40-tub eller går det med lite fetare?

http://www.handladigitalt.se/leupold-vxr-39x50-belyst-ballistic-firedot-kikarsikte-p-5328.html

Då blir det ju ännu billigare. En 3-9x40 Fire Dot kostar strax över 5 kkr här. Nästan gratis "over där".

Men om man bara travar in i butiken så ber de väl inte om exportlicens? Hur skulle de orka följa upp det? Jag behöver väl inte ens säga att jag är non-US?
Nej, problemet kommer på flygplatsen när du ska hem och Homeland Security vill prata sikten ;)

Jodå, det kommer ju en del, bra bara att vara medveten innan :)

Most standard rifle scopes are controlled under Export Control Classification Number (ECCN) 0A987 (Optical sighting devices for firearms) and as such require an export license for many (if not most) countries.

Tycker att det känns som lite dubbla budskap här... Tar de siktet ifrån en eller blir det bara samtal?
Vad är sannolikheten? Scannar de verkligen bagaget för sikten?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman