Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
För tillfället är det Tikkan som har prio inför jakt i januari.
Men, det kommer ju alltid en vår nån gång... ;)
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Så. Medlem i en klubb med en fin 300-metersbana.

Får väl se om man byter ut sexånhalvan till något fräschare under nästa år.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Vad är det för bössa ?
Kalibern är ju riktigt bra till långhåll och man slipper strul med ammotillgång och urbrända pipor... :3freak

Det är en ombyggd CG63 tillverkad tidigt 1900 med en fulmekad kamhöjare. Ingen som helst aning om hur många skott den gått. Ljuddämparen är det samma status på och jag börjar ana att den sjunger på sista versen då det är en aludämpare.

Kommer inte byta kaliber då 6.5x55 är ypperlig för mig.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Kul, har en sån längst in i skåpet i standardskick med diopter, mirageband och skytterem.
Fallerar Tikkan att leverera funderar jag på att montera en picatinnyskena på 63:an för att enkelt kunna flytta siktet. Har f-n inte råd med två dyra glasbitar !
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Kul, har en sån längst in i skåpet i standardskick med diopter, mirageband och skytterem.
Fallerar Tikkan att leverera funderar jag på att montera en picatinnyskena på 63:an för att enkelt kunna flytta siktet. Har f-n inte råd med två dyra glasbitar !

Den här är allt annat än standard. Skjuter långt bättre än vad jag klarar av men det är alltid roligt med nytt. En aningens tjockare pipa än sugröret på denna blir det nästa gång samt en lite modernare stock.
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
PICS, or it aint true, yo !!
:7peta
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
PICS, or it aint true, yo !!
:7peta

IMAG1129_zps8fd26afc.jpg
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Du har också tråkigt på jobbet va ?

Trevligt bygge var det ! Bara det man behöver, inga bells and whistles.
Viper PST ?
Vars hittar man såntdär justerbart rekylgummi till bra pris ?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Du har också tråkigt på jobbet va ?

Trevligt bygge var det ! Bara det man behöver, inga bells and whistles.
Viper PST ?
Vars hittar man såntdär justerbart rekylgummi till bra pris ?

Korrekt! :crash

Viper PST 6-24x50 SFP. Skulle välja FFP om det köpts in i dag men i övrigt är jag mycket nöjd. Svårt att hitta mer prisvärda glas.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Sådärja, två timmar och hundra plugg senare känns axeln som fläskfärs...

Men jag är nöjd, gick igenom sju olika askar köpeammo ! Det kommer bli användbar statistik i mitt excelark :)

Det är zen att vara själv på skjutbanan när solen skiner och nejden är tyst.

View attachment 414024

Att du inte skicka ett Pm så kunde jag hakat på ner och pangat lite. Bara för skojs skull.
Om du var nere på "min" klubb dvs.
 
Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Korrekt! :crash

Viper PST 6-24x50 SFP. Skulle välja FFP om det köpts in i dag men i övrigt är jag mycket nöjd. Svårt att hitta mer prisvärda glas.
Sugen på ett sånt 4-16 FFP, men kanske ska kolla 6-24 också...
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Att du inte skicka ett Pm så kunde jag hakat på ner och pangat lite. Bara för skojs skull.
Om du var nere på "min" klubb dvs.
Visst var det där jag var !
Dock blev det snabbt påkommet, rafsade ner ammolådorna i en väska och drog iväg innan ljuset försvann.
Får jag bättre framförhållning nästa gång hör jag av mig :)
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Får jag bättre framförhållning nästa gång hör jag av mig :)

Jo det är lätt att säga. Vet ju hur det är. Man står där och tänker, va fan jag hinner ju ner till banan och panga lite. Så rafsar man ihop och drar. Beslutstid max 1min.
Gick ingen nöd på mej. Sa att jag jobbade hemma i fredags och drog ut och jaga istället... Skulle chefen veta :hihi
Helgen innan var jag nere och provade en 30-30 bygel. Samt testade min byssa efter jag vridigt lite på kikaren. Hamnade ju lite snett efter panik montaget inför älgjakten.
 

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
På andra sidan bron
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Magasinröret på Benelli är gängat med Loctite. Bör inte vara något svårt jobb att gänga bort den och rengöra röret.

Jo jag vet att det är låst med gänglåsning, har försökt med milt våld och värme. Vill ju inte dunka på med stora rörtången direkt, känns som jag kan få större problem efter det. Får väl lämna till smeden.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Nere en sväng på nya skjutbanan med Mausern.

Varför, varför, varför får man alltid en flyer på dom bästa serierna? Satte två hål-i-hål och sen kommer avslutningen 2 cm under. :gnissla

IMG_20141221_125539.jpg

IMG_20141221_134106.jpg
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Svårt att få tag på ett vapenskåp/klassat säkerhetsskåp som passar precis mina behov. Hade velat ha ett som är måttanpassad efter en ikea garderob (465mm innermått) och inte mer än 1m högt med minst 400mm djup. Det finns skåp som är lagom breda och djupa men inte är högre än 400mm, sen finns det skåp med lagom bredd och höjd men som är väldigt grunda.

Bah, köpte mig ett norlyx på b450, d420 och h1500 så har jag ett ordentligt skåp med plats för 8 bössor och hyllor för ammo och pistoler.

Dock 2-3 veckors leverans på det så om någon har tips på ett skåp som passar mina ursprungliga krav tas de tacksamt emot.

Snart dags att ringa polisen och fråga hur det går med mina licenser också. Kommer garanterat missa årets första tävlingar :(
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Svårt att få tag på ett vapenskåp/klassat säkerhetsskåp som passar precis mina behov. Hade velat ha ett som är måttanpassad efter en ikea garderob (465mm innermått) och inte mer än 1m högt med minst 400mm djup. Det finns skåp som är lagom breda och djupa men inte är högre än 400mm, sen finns det skåp med lagom bredd och höjd men som är väldigt grunda.

Bah, köpte mig ett norlyx på b450, d420 och h1500 så har jag ett ordentligt skåp med plats för 8 bössor och hyllor för ammo och pistoler.

Dock 2-3 veckors leverans på det så om någon har tips på ett skåp som passar mina ursprungliga krav tas de tacksamt emot.

Snart dags att ringa polisen och fråga hur det går med mina licenser också. Kommer garanterat missa årets första tävlingar :(

Köp så stort skåp du bara kan , jag har bara 3 enhansvapen kvar men ganska mycket skit ändå som måste vara inlåst :)skåp.jpg
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top