Att bota nackspärr

• Thread starter Thread starter Henken
  • Start date Start date

Henken

Guest
Drog till nåt i nacken efter en brottningsmatch med brorsan (man blir aldrig vuxnare, bara äldre) och fick inte mer än kanske 1t sömn inatt pga. dödlig nackspärr.

Varit iväg & köpt nåt liknande magnecyl & smörjt in nacken med tigerbalsam tills dess att grannarna klagade på lukten.

Har nån ett bra husmorstips eller liknande för att få bort eländet fort? Har redan testat att bli förbannad på smärtan men det hjälpte inte.

Besök en massör som masserar upp muskulaturen. Kan hjälpa om det är där problemet sitter. Du kan ju också äta huvudvärkstabletter som har muskelavslappnande effekt och använda tigerbalsam men det är inte säkert att problemet sitter där som sagt. Hjälper inget av det och det går ett tag så kontakta en kiropraktor. Inte helt gratis men det gör underverk.

Värme. Värme. Värme.

Det brukar finnas väldigt praktiska "rispåsar" att köpa man kastar in i micron en stund. Varmt och gottigt. Själv har jag en packe kokbara handvärmare jag brukar använda när nacken jefvlas.

Värme. Värme. Värme.

Det brukar finnas väldigt praktiska "rispåsar" att köpa man kastar in i micron en stund. .

Vetekuddar är jäkligt bra. :fakta
Använder man dem inte uppvärmda för ömmande nackar så är tipset att stoppa dem i frysen under sommarens värma dagar för att ta med dem när det är sängdags. Grymt skönt att ta med sig för att få lite svalka. Att ha en iskall vetepåse att lägga över huvudet är heller inte fel dagen efter.

Rispåse=Vetekudde va? :D

Några rejäla glas whiskey!

Drog på mig en nackspärr från helvetet för ett gäng år sedan. Kunde inte borsta tänderna ens utan att ramla ihop på golvet i kramper.

Fick anti-inflamatoriska + smärtstillande piller att knapra på av :nurse
gick till sjukgymnast, fick el-chocker och massage. 2 veckor på piller i ett allmänt lull-lull tillstånd vägrade jag. Slutade käka pillren och virade en halsduk runt nacken och gick ut o söp skallen i bitar för att döva smärtan.

Dagen efter förutom en välförtjänt baksmälla så ta mig tusan var det allra värsta av smärtan som bortblåst. Hade fortfarande ont i nacken ett par år efteråt i ett alltmer borttynande tempo. Sjukgymnasten bekräftade för mig veckan efter att de ibland brukar ordinera en whisky-kur.

Misstänker att jag kommer få tillbaka någon form av smärta på äldre dar när nordanvinden sätter in och annat sattyg. Men då kan man försöka botanisera lite i wirre-förrådet kanse. :D

Några rejäla glas whiskey!

Drog på mig en nackspärr från helvetet för ett gäng år sedan. Kunde inte borsta tänderna ens utan att ramla ihop på golvet i kramper.

Fick anti-inflamatoriska + smärtstillande piller att knapra på av :nurse
gick till sjukgymnast, fick el-chocker och massage. 2 veckor på piller i ett allmänt lull-lull tillstånd vägrade jag. Slutade käka pillren och virade en halsduk runt nacken och gick ut o söp skallen i bitar för att döva smärtan.
Dagen efter förutom en välförtjänt baksmälla så ta mig tusan var det allra värsta av smärtan som bortblåst. Hade fortfarande ont i nacken ett par år efteråt i ett alltmer borttynande tempo. Sjukgymnasten bekräftade för mig veckan efter att de ibland brukar ordinera en whisky-kur.

Misstänker att jag kommer få tillbaka någon form av smärta på äldre dar när nordanvinden sätter in och annat sattyg. Men då kan man försöka botanisera lite i wirre-förrådet kanse. :D

var de där ifrån winstons churchill talet kom ifrån ? :hihi

kiropraktor är snabba och ger bra resultat, men ack så dyrt :tungan
skulle dock pröjsat pengarna istället för o sitta o ha ont i nacken i flera veckor

få det röntgat. idag. nu.

du kan ha otur och ha en fraktur på nackkotan som heter c5 (tror jag det var)--->det kan leda till förlamning.

om du kan springa så gör det. det brukar få det sista att släppa.
är det så pass illa att du ej kan det så roslagsnaprapaten botade min wiplash på ett besök. tyckte inte att det var så dyrt heller.

Gå till en Naprapat så fixar dom det på 30min, jag har själv problem med nackspärr då och då och det är det ända som hjälper. Jag betalar 400:- och det är inte dyrt för att få bort smärtan.
Sen att ta värme på sa min naprapat att man inte ska ha utan man ska ha kyla, värme kan förvärra det.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park