ATT: Borlänge/Falun

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Läste i lokalblaskan hos mor att försvaret har mjuknat angående Dala Airport! Det ska arrangeras biltävlingar där i år, streetrace. Så nu måste ni ta kontakt med er lokala klubb och börja jobba för motardräjs :tummenupp
 
farmerlip skrev:
Läste i lokalblaskan hos mor att försvaret har mjuknat angående Dala Airport! Det ska arrangeras biltävlingar där i år, streetrace. Så nu måste ni ta kontakt med er lokala klubb och börja jobba för motardräjs :tummenupp
Jag misstänker att dom menar reservlandningsbanan som redan nu används flitigt för wheelieträning och andra aktiviteter. Det blev ju liv förra året när det anordnades illegalt streetrace där under kvällstid. Där har man åkt många timmar på slangen.... :) Så här ser banan ut, lång och fin:
 

Bifogat

  • Bild 028.jpg
    Bild 028.jpg
    85.2 KB · Visningar: 76
  • Bild 023.jpg
    Bild 023.jpg
    101.4 KB · Visningar: 65
hp skrev:
Jag misstänker att dom menar reservlandningsbanan som redan nu används flitigt för wheelieträning och andra aktiviteter. Det blev ju liv förra året när det anordnades illegalt streetrace där under kvällstid. Där har man åkt många timmar på slangen.... :) Så här ser banan ut, lång och fin:

Japp, de stämmer bra de, enligt insider så kommer de bl att arrangeras street race till sommmren, kommer doc ej ihåg datum. försvaret avvecklar hela bas 90 som de engång i tiden hade. de kommer bara att var intresserade av huvudbanan,
bana b och c kommer troligtvis att förfalla, och därför kommer det att kunna arrangeras olika saker så som streetrace mm mm.... :tummenupp
 
Taxibanor? Skulle det gå att få till en just bana?
Jobba, jobba.......
zuki skrev:
Japp, de stämmer bra de, enligt insider så kommer de bl att arrangeras street race till sommmren, kommer doc ej ihåg datum. försvaret avvecklar hela bas 90 som de engång i tiden hade. de kommer bara att var intresserade av huvudbanan,
bana b och c kommer troligtvis att förfalla, och därför kommer det att kunna arrangeras olika saker så som streetrace mm mm.... :tummenupp
 
Just vid reservlandningsbanan finns bara korsande grusvägar men om det blir tillåtet med åkning vid den stora riktiga banan (ej troligt) kanske man skulle forska vidare i ämnet. Det är många som tagit "wheelieoskulden" på reservbanan :) , hur lång och bred som helst och helt slät (nästan).
 
Gissa om gubben som bor i huset vid gammla banan kommer bli nöj ...
Han klagar ju bara en häst skiter i skogen för att det brummar så mycket :hihi :hihi
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top