Att bo under en bro i en rumänsk bil

Vill du bo i bilen med spriten under bron eller inte?

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är tydligen inte så otrevligt som man kunde tro att få bo i en bil under en bro och dricka sprit medan man vilar upp sig från dagens tiggar-session. Själv tycker jag det verkar "så där" faktiskt, fan för att bo i en bil under en bro.

- De lider ingen direkt nöd, menar Peter Enell. Familjerna skickas ut på olika uppdrag för att få in mer pengar.

Droger?

- Nej, inte mer än en eller annan flaska vodka. Men ingenting otrevligt.

http://www.svd.se/dynamiskt/idag/did_14952900.asp

fy fan

Jag må vara en idiot men jag blir så jävla förbannad när de står där på knä och tigger efter mina småkronor :mad: Har ingen lärt dem att det är fult att tigga? De måste väl för fan kunna plocka lingon eller jordgubbar som deras landsbröder har gjort i Sverige i årtionden.

Det va dom jävlarna jag såg på stan. Nog att det finns tiggare innan, men fan i stå på knä och se ut som världen går under är ett nytt inslag.

Det var en riktigt läskig tiggare utanför Nk härom veckan, han liksom trängde sig på folk med sin lilla myntburk. Fan, man borde kungfua honom i fejset. :mad:

Tacka vet jag våra hederliga sovande tiggare, de är sjukt lätta att ignorera. :fakta

Det är i och för sig the swedish way liksom, ligg och sov och vänta på pengar. Om man gör det på Birger Jarlsgatan och vaknar och tar sin tjugilapp eller om man ligger hemma i Hökarängen och går och hämtar sjukpenningen är en hårfin skillnad egentligen.

Själv använder jag mig av lite mer militanta aktiviststrategier när jag är ute och tigger. Att vänta på att folk ska ge en pengarna är inte tidseffektivt.

Senast igår var det en skum snubbe som gick runt och tiggde på torget vi var på. Helt plötsligt började han spela handikappad när han gick fram för att be om pengar. Sedan var han "som vanilg" igen :3freak
Råd till ciggaretter hade han också, mat är ju inte så viktigt för att överleva :va

Dem bodde ju faktiskt i campingbilar, det e många svenskar som campar frivilligt, att sedan dricka vodka på campingen är ju bara helt normalt. Har dem då råd me vodka går det fan inge nöd på dem.

Jag verkligen hatar de här nya tiggarna som står på knä och vill ha pengar, de påminner om tiggarna i Prag, där de ligger frammåtböjda och vill ha cash. Vad pragtiggarna tillskillnad från slovaktiggarna i Stockholm har förstått är att när man sitter på knä är deras huvud i perfekt sparkhöjd för förbigående, jag verkligen vill sparkCa till dem när jag ser de små skithögarna. Varför kan de inte göra som bajenalkisarna som bara ligger och sover i ett hörn med en pappbit som det står typ "skänk en krona" lutat mot sig?

Snart smellere.

Det var en riktigt läskig tiggare utanför Nk härom veckan, han liksom trängde sig på folk med sin lilla myntburk. Fan, man borde kungfua honom i fejset. :mad:

Tacka vet jag våra hederliga sovande tiggare, de är sjukt lätta att ignorera. :fakta

Det är i och för sig the swedish way liksom, ligg och sov och vänta på pengar. Om man gör det på Birger Jarlsgatan och vaknar och tar sin tjugilapp eller om man ligger hemma i Hökarängen och går och hämtar sjukpenningen är en hårfin skillnad egentligen.

Läskigt när verkligheten kommer ikapp va?

Det är egentligen inte tiggare, det är sporthojsägare som försöker få ihop till att ställa på motorcykeln en dag....

Ja såna jävla dragspelsspelande tiggare har vi här nere i Trellehåla,sam kärringar i hycklen som sitter och tigger.
Det rör mig inte en fena i ryggen och skänker inte ett öre till sånt fanskap.
Hur har de haft råd att ens ta sej hit.

Nä djurtransport tillbaka det ända rätta.

Något som jag för omväxlingskull kan hålla med Markus om.

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande