Att bo i Uppsala-trakten?

Bor i Knivsta som ligger mellan Uppsala och Arlanda. Ca 1.5-2mil från Uppsala.
10min med tåg till Uppsala och 30min till Stockholm.
Priserna är betydligt lägre här vad gäller lägenhetsköp.
Kanske ett alternativ?
Så kommer du närmare de roliga vägarna åt Arlandahållet till ;)

Uppsala är riktigt trevligt. God akademisk anda, ständigt bra tillgång till intressanta seminarier att gå på, mycket histora att utforska. Gamla anor... att insupa luften i Sveriges näst största bibliotek, Carolina Rediviva, domkyrkan, Gustavianum, Universitetshuset... härligt. Alltid ledigt på hojparkeringarna mitt i stadskärnan (förutom den vid Burger King som idioter envisas med att ställa vanliga cyklar på).

Jag skulle rekommendera Höganäs, Luthagen (bor där själv) och Fålhagen att bo i om du vill bo centralt. Annars finns det givetvis massor av småsamhällen runt om Uppsala att bo i.

Last edited:
Nice!

Ska också flytta dit till hösten är det tänkt, för att börja plugga. Står i bostadskö. Men det verkar ju j*vligt segt om det är såna priser som ni antyder att det är :gnissla

/paco

Som student kan det vara bra att kolla upp nationernas bostäder också.. jag fick bostad direkt genom v-dala nation. Visserligen "bara" i en 13-kvadratare i en korridor på 20 pers, men hyran e helt klart överkomlig.. 1850:- i månaden med el å bredband inräknat. :tummenupp

Glöm inte www.studentstaden.se heller, men har du inte skrivit in dig där än så lär du få skaffa på annat håll först.. folk har på tok för mycket ködagar.

Finns det nått sammhälle runt uppsala som man verkligen ska akta sig för? Typ nån extremt frikyrklig by :hihi

Uppsala är trevligt, speciellt om man gärna slipper Sthlms-hetsen.
För lägre priser ska du kolla på boende norr om stan eftersom det blir mindre intressant från de som jobbar i Sthlm.

Finns det nått sammhälle runt uppsala som man verkligen ska akta sig för? Typ nån extremt frikyrklig by :hihi
Finns hur mycket hålor som helst... Men guldkornen ligger ute vid kusten om man nu inte vill bo "mitt i stan".

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti